værktøj på dansk
Fra : Ernst V. Jacobsen

Dato : 01-05-04 20:34

Hvad hedder sådan een på dansk, og hvor kan man købe den i Danmark ?

http://www.tooled-up.com/Product.asp?PID=91501

klik evt. på de 3 små billeder for at se den bore 4-kantede huller i
nærbillede.

Jeg har ledt det meste af google igennem, men har ikke kunne finde nogle
danske sider - men det skyldes sikkert, at jeg ikke aner hvad den kaldes på
dansk. Direkte oversat betyder morticer=bedemand !!

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-05-04 02:05

"Ernst V. Jacobsen" <evj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.tooled-up.com/Product.asp?PID=91501
>
> klik evt. på de 3 små billeder for at se den bore 4-kantede huller i

<snip>

Her kan du finde den:
http://www.slojd-detaljer.com/
Gå ind i den danske afdeling (vælges nederst på siden) og søg på stemmebor.
De har flere størrelser...
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 02-05-04 20:33

> Her kan du finde den:
> http://www.slojd-detaljer.com/
> Gå ind i den danske afdeling (vælges nederst på siden) og søg på
stemmebor.
> De har flere størrelser...

tak for det. Men så vidt jeg kan se har de kun en slags dims til at sætte på
en alm. boremaskine og ikke en ´rigtig´

Hvad hedder den på dansk ?

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 03-05-04 16:28

"Vilhelm Johansen" <evj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> stemmebor.
>

> tak for det. Men så vidt jeg kan se har de kun en slags dims til at sætte

> en alm. boremaskine og ikke en ´rigtig´
>
> Hvad hedder den på dansk ?

Maskinsnedkerbogen fra Teknologisk Institut kalder det en hulmejsel. Et
stemmebor er ikke noget dårligt navn heller.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 10-05-04 16:26

> Jeg har ledt det meste af google igennem, men har ikke kunne finde nogle
> danske sider - men det skyldes sikkert, at jeg ikke aner hvad den kaldes

> dansk. Direkte oversat betyder morticer=bedemand !!

Hej Ernst

Bedemand = mortician - ikke 'morticer'. 'Mortise' på engelsk betyder derimod
i håndværkerfaget: taphul; not; fals. Så navnet på apparatet hentyder
givetvis til dette udtryk

Jeg håber du finder hvad du søger.

Mvh. Janni