Ginisil vs. Nikasil
Fra : K

Dato : 01-05-04 19:28

Hvad er forskellen ?
--
V.H K

Fra : Hekto

Dato : 01-05-04 19:36

K wrote:
> Hvad er forskellen ?
???? ... eller den er ens?

Gilnisil er vist den italienske udgave, og nicasil den japanske.
Ellers er det en keramisk belægning direkte på alu-cylindere, som næsten
er diamanthård.

Fra : K

Dato : 01-05-04 20:12

"Hekto" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> Gilnisil er vist den italienske udgave, og nicasil den japanske.
> Ellers er det en keramisk belægning direkte på alu-cylindere, som næsten
> er diamanthård.

Oki ...så er det nok et fedt om den ( Aprilia ) Rotax cylinder jeg står med
bliver Nikasil eller Gilnisilbehandlet

PS : findes der nogen gode steder at få foretaget.Nikasil behandling af
cylinder til små penge + ny stempel ?

Fra : Hekto

Dato : 01-05-04 22:33

K wrote:

> [...]
> bliver Nikasil eller Gilnisilbehandlet
>
> PS : findes der nogen gode steder at få foretaget.Nikasil behandling af

UK - dér fandt jeg flest. Jeg har et eller andet sted adressen på det
foretagende jeg fandt var billigst.
Du kan også spørge i Cross-kredse, da de 'ofte' får det foretaget.

Afhængig af kubik, så fra en tudse og opefter pr. cylinder + stempel.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 02-05-04 09:37

"K" <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> wrote in

> PS : findes der nogen gode steder at få foretaget.Nikasil behandling
> af cylinder til små penge + ny stempel ?

Så vidt jeg husker, så laver www.bccdk.dk det. Prøv at ringe til Mr.
Schmidt og få en pris.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Hekto

Dato : 02-05-04 10:20

Simon Haugaard Pedersen wrote:

> "K" <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> wrote in

> Så vidt jeg husker, så laver www.bccdk.dk det. Prøv at ringe til Mr.
> Schmidt og få en pris.

Han laver det nok ikke; men _får_ det lavet.
Det er mit indtryk at der er få steder hvor det laves; men mange der
gerne sender stumperne videre, og tager deres gode fortjeneste på det.
Jo tættere man kommer på kilden, jo bedre!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-05-04 21:06

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> Han laver det nok ikke; men _får_ det lavet.

Fuuuldstændig rigtigt.

> Det er mit indtryk at der er få steder hvor det laves; men mange der
> gerne sender stumperne videre, og tager deres gode fortjeneste på det.
> Jo tættere man kommer på kilden, jo bedre!

Også rigtigt, men så er det sværere at brokke sig over dårligt udført
arbejde, jeg tror nok bemeldte firmaer ligger i holland, belgien, endgland
og italien.

Rittig