"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
news:p7c890hc8ltqjftvj2t0kbvpulr19gtc6v@4ax.com...
> >> Har aldrig lykkedes mig at kunne finde de forskellige fordele og
> >> ulemper ved de fordkellige. Jeg kan godt se fordelene ved f.eks
> >> poison damage....her giver man en ordentlig sæk damage over en kort
> >> tidsperiode.
SVJH virker posion damage således at hvis man slår på samme monster inden
for tidsperioden, genstartes timeren.. damage bliver ikke lagt oven i. (hvis
man f.eks giver 800 poison over 8 sekunder, giver det 100 dmg/sek, og hvis
man slår 2 gange i træk, bliver det ikke til 200/sek, men stadig kun
100/sek). så hvis man bliver ved med at slå den samme 1 gang hvert sekund
til de dør, er 200 Lightning eller fire dammage bedre end 800 poison over 8
seconds.
> >> Men hvad med de andre typer ? Kan ikke rigtig få øje på de store
> >> fordele ved dem.
> >> Cold damage sløver dine fjender lidt, men giver ikke rigtig nogen
> >> skade.
hvis man har nok cold, kan man faktisk få dem til at stå meget stille (og så
kan man spare lidt på armor)
> >>Og lightning og fire damage ?? Har de overhovedet nogen
> >> fordele ud over at give en smule skade ?
Fire og lightening virker med det samme, i modsætning til poison, hvor man
skal vente på at den udøver sin effekt.
> >Den store fordele ved elemental damage er når du kæmper imod monstre der
er
> >imune overfor fysisk skade. Der er ikke meget ved at stå med det største
> >sværd du kan finde og slå i luften fordi din modstander er et spøgelse.
snip
> >Det er vist først i Hell at monstrene for alvor
> >begynder at være imune overfor tingene.
>
> Det begynder skam allerede før
Jeg mener dog at det var bedre i diablo 1, mht. at skulle vælge angrebstype,
hvor man vidste at når man så en monster class, vidste man hvilken elemental
man skulle bruge mod dem (og man skulle tit skifte frem og tilbage
konstant). I D2 kan man for store dele fokusere på en type, og så have en
anden som backup, i øvrige tilfælde.
Skal dog sige at jeg ikke har fået spillet D2 ver 1.10 så meget, så jeg ved
ikke hvor meget det er blevet ændret.