Format-problem
Fra : Jørgen F. Madsen

Dato : 01-05-04 18:50

Jeg bruger Mozilla Thunderbird 0.5 som mail-client. Programmet virker
fantastisk godt, men der er et lille men!!
Når jeg formaterer noget af teksten i min mail med fed skrift, så kan
Outlook-læsere ikke se den fede skrift, men derimod bliver den fede skrift
omkranset af en stjerne. Kursiv skrift omkranses af skrå-streger mens
understreget tekst Omkranses af underscore.
Andre der har oplevet samme problem, og hvordan kan det evt. rettes?

Hilsen

Jørgen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-05-04 19:24

On Sat, 1 May 2004 19:49:55 +0200, Jørgen F. Madsen wrote:

> [...]
> understreget tekst Omkranses af underscore.
> Andre der har oplevet samme problem, og hvordan kan det evt. rettes?

Det er fordi du ikke sender dine mails som HTML. Du sender dem som alm.
tekst. (fylder mindst og kan læses af alle).
Da man i "tekst" ikke kan lave kursiv og fed (som fx. her på usenet) har
nogle programmer nogle alternative løsninger.

Støder de på ord omkranset af //, ** eller __ vises de anderledes end
resten af teksten. Prøv fx. Thunderbird som newsreader

/kursiv/
*fed*
_understreget_

--
Mvh. Lars

Fra : Jørgen F. Madsen

Dato : 01-05-04 20:52

> [...]
>
> Støder de på ord omkranset af //, ** eller __ vises de anderledes end
> resten af teksten. Prøv fx. Thunderbird som newsreader

Tak for svaret men Thunderbird er sat op til at sende som HTML

jfm

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-05-04 22:14

On Sat, 1 May 2004 21:52:10 +0200, Jørgen F. Madsen wrote:

> [...]
[snip]
[snip]

> Tak for svaret men Thunderbird er sat op til at sende som HTML

Okay, jeg prøvede lige at sætte min Thunderbird til at sende som HTML
(bruger ellers kun "text").

Jeg lavde så en mail til mig selv i HTML-format. Jeg lavede noget fed,
kursiv og noget understreget tekst og trykkede så "send". Denne boks
dukkede så op.
http://2105.dk/temp/send_html.png

Thunderbird vil altså lave om på formatet, hvis mailen er et andet end det
der er defineret i kontaktlisten.
http://2105.dk/temp/format.png

Så kik i den adressebog og se efter hvilket format denne modtagere er sat
op til at modtage.

Gav det lidt mening?

--
Mvh. Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-05-04 22:21

On Sat, 1 May 2004 23:14:09 +0200, Lars Jørgensen wrote:

[snip]
> Så kik i den adressebog og se efter hvilket format denne modtagere er
> sat op til at modtage.

Nåja, kik også lige i de generelle indstillinger.
http://2105.dk/temp/send_options.png

Send som både tekst og HTML.
Så er du sikker på at alle kan være med

--
Mvh. Lars

Fra : Jørgen F. Madsen

Dato : 01-05-04 23:10

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> [snip]
> [snip]
>
> Nåja, kik også lige i de generelle indstillinger.

Det var lige den rette løsning!!!
1000 tak for hjælpen.

Mvh. Jørgen

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-05-04 23:34

Lars Jørgensen <fake@email.invalid> skrev:

>Jeg lavde så en mail til mig selv

Tillykke! Du har bestået nørd-testen

>Thunderbird vil altså lave om på formatet, hvis mailen er et andet end det
>der er defineret i kontaktlisten.

Det lyder svært sympatisk at den gør det besværligt for en bruger at
sende som html. Måske man sku' prøve den der tordenfugl. Men det er en
beta - sådan nogen forurener jeg normalt ikke mit system med. Gi'r den
problemer?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-05-04 07:31

On Sun, 02 May 2004 00:34:05 +0200, Peter Loumann wrote:

> Tillykke! Du har bestået nørd-testen

Woo hoo!

> Det lyder svært sympatisk at den gør det besværligt for en bruger at
> sende som html.

Så slemt er det nu ikke.

> Måske man sku' prøve den der tordenfugl. Men det er en
> beta -

Mjae... der er en 0.6 Release Candidate 2 ude nu.
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=73280

> sådan nogen forurener jeg normalt ikke mit system med. Gi'r den
> problemer?

Den har stort set altid opført sig pænt her hos mig. Prøv at give den en
chance.

--
Mvh. Lars

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-05-04 23:53

>Den har stort set altid opført sig pænt her hos mig. Prøv at give den en
>chance.

Kan den se og slette mail på serveren (remote mailbox)?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-05-04 07:59

On Mon, 03 May 2004 00:52:32 +0200, Peter Loumann wrote:

> Kan den se og slette mail på serveren (remote mailbox)?

"Remote Mailbox"? Jeg er ikke lige helt med.

Men jo, når jeg sletter/flytter en mail fra min inbox, så fjrenes den også
fra serveren. Præcis som jeg har sat den op til.

--
Mvh. Lars

Fra : Arne Keller

Dato : 02-05-04 10:05

Peter Loumann wrote:
> [...]
> sende som html. Måske man sku' prøve den der tordenfugl. Men det er en
> beta - sådan nogen forurener jeg normalt ikke mit system med. Gi'r den

Jeg har gennem et stykke tid anvendt Beta: Mozilla Thunderbird 0.4RC2
(20031204)

Den fungerer så godt at jeg ikke har besværet mig med at opgradere.

Jeg valgte at skifte fra Outlook da besværet med at sikre mod virus,
fjerne Spam og evige sikkerhedsopdateringer blev for meget.

Jeg har idag et system som kan hente min mail fra flere servere.
Derudover har den også en fornuftig news klient

Men den bedste del er muligheden for at filtrere spam mail, mit filter
som jeg ikke har fintunet specielt fjernere 98% af alt spam og kun
vældigt få rigtige mails, primært masseudsendelser som nyhedsbreve osv.
det er dog rimeligt nemt at godkende disse afsendere så det kun sker
første gang.

Jeg har lige installeret ver 0.6 på en ny maskine, den findes nu også på
Dansk hvis nogen ser det som en fordel.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Jørgen F. Madsen

Dato : 02-05-04 16:59

> [...]
>
> --
> Arne Keller
> Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Hvor kan du da downloade dansk version af Thunderbird?

jfm

Fra : Arne Keller

Dato : 02-05-04 19:02

Jørgen F. Madsen wrote:

> [...]
Undskyld,
Det var Mazilla´s mail som findes på Dansk.
Thunderbird findes på et antal sprog men ikke Dansk.
http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/release-notes.html#externalcontrib