Kobling på Speedake, hvordan??
Fra : Nielsen

Dato : 01-05-04 17:11

Hejsa NG

Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig trin for trin hvordan jeg skifter
kobling på min speedake.

Skal jeg bruge noget special værktøj.

Ellers andet jeg/man skifter i forbindelse med kobling.

Grunden er at den kører som en to trins `raket`

På forhånd tak

Vh Jan

Fra : Hekto

Dato : 01-05-04 22:39

Nielsen wrote:

> [...]
>
> Skal jeg bruge noget special værktøj.
>
> Ellers andet jeg/man skifter i forbindelse med kobling.
>
> Grunden er at den kører som en to trins `raket`

Du kan prøve at rense den udefra med rensebenzin, og se om det hjælper.

Ellers skal du bruge en bæltetang til at holde skålen med og en
topnøgle, eller en luftnøgle og løsne møtrikken.
Så skal du f.eks. sætte den i en skruestik og bruge den som 'nøgle' til
at løsne den store møtrik.
Pas på når den går løs, for så kommer fjederen!!!!!

Skift koblingen, og saml igen. Husk Locktite på den store møtrik.
Den 'lille' spændes med .... 4.5 kg så vidt jeg husker; men jeg er ikke
helt sikker på om det var 8 kg.

Skift rem og ruller!?

Fra : Nielsen

Dato : 02-05-04 08:25

"Hekto" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Skift koblingen, og saml igen. Husk Locktite på den store møtrik.
> Den 'lille' spændes med .... 4.5 kg så vidt jeg husker; men jeg er ikke

Og til det klassiske spørgsmål.
Vægt på ruller, og er det lige meget hvor rullerne er købt.

Fra : Hekto

Dato : 02-05-04 10:24

Nielsen wrote:

> skifter

> Og til det klassiske spørgsmål.
> Vægt på ruller, og er det lige meget hvor rullerne er købt.

Altid 9 gram som standard.

Køb dem lige hvor du vil ... nogle er billeige, nogle er dyre ... nogle
holder ikke, andre holder længe. ;0)

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!