Menu-script ændre link
Fra : Buxxy

Dato : 01-05-04 17:08

Hejsa.

Jeg har fået en ny navigationsmenu t. min hjemmeside:
http://www.hp-awards.dk/

Mit. problem er, at alle linksene i menuen virker, og bliver vist
i den rette frame (centerramme), bortset fra den øverste, som
hedder "Forsiden" (index.htm) - denne skal ikke vises i samme
frame, men over hele vinduet, _top eks.

Jeg vil mene man skulle kunne give det ene link, en seperat
destination/frame.

Måske lidt nemmere at forstå hvad jeg mener, hvis i prøver at gå
ind på sitet, og trykke på linket "Forsiden" i menu´en.

Her følger koden:

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"

codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash
/swflash.cab#version=5,0,0,0"
WIDTH=121 HEIGHT=290>
<PARAM NAME=movie
VALUE="flat.swf?tarframe=centerramme&exbackground=6971CB&makenavf
ield0=Forsiden&makenavurl0=http://hp-awards.dk/index.htm&makenavf
ield1=Regler&makenavurl1=http://hp-awards.dk/regler.htm&makenavfi
eld2=Kriterier&makenavurl2=http://hp-awards.dk/kriterier.htm&make
navfield3=Awards&makenavurl3=http://hp-awards.dk/award.htm&makena
vfield4=Søg om
award&makenavurl4=http://hp-awards.dk/soeg.htm&makenavfield5=Vind
ere&makenavurl5=http://hp-awards.dk/vinder_listen.htm&makenavfiel
d6=Debat-forum&makenavurl6=http://www.hostedstuff.com/services/fo
rum/?id=3425&makenavfield7=Gæstebog&makenavurl7=http://hp-awards.
dk/guestbook.htm&makenavfield8=Links&makenavurl8=http://hp-awards
dk/links.htm&makenavfield9=Info om
sitet&makenavurl9=http://hp-awards.dk/info.htm&makenavfield10=Boo
kmark&makenavurl10=javascript:window.external.AddFavorite
('http://www.hp-awards.dk/','HP-Awards.dk - NEW DANISH AWARD SITE
!!');&makenavfield11=Kontakt&makenavurl11=mailto:webmaster@hp-awa
rds.dk?subject=Vedr.HP-Awards.">
<PARAM NAME=loop VALUE=false>
<PARAM NAME=menu VALUE=false>
<PARAM NAME=quality VALUE=high>
<PARAM NAME=scale VALUE=noborder>
<PARAM NAME=salign VALUE=LT>
<PARAM NAME=wmode VALUE=transparent>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#000000>

<EMBED
src="flat.swf?tarframe=centerramme&exbackground=6971CB&makenavfie
[...]
awards.dk?subject=Vedr.HP-Awards." loop=false menu=false
quality=high scale=noborder salign=LT wmode=transparent
bgcolor=#000000 WIDTH=121 HEIGHT=290
TYPE="application/x-shockwave-flash"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.c
gi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"></EMBED>

</OBJECT>

src="
http://www.guistuff.com/images/11dot.gif" width="1"
height="1"></a>

Håber på lidt hjælp her

Mvh,
Buxxy.

P.S. Hvis der mangler info om mit spørgsmål, kan det også ses
på:
http://www.kandu.dk/dk/spg/39624

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 01-05-04 22:44

Buxxy <robertholm@esenet.dk> wrote:

> [...]
> i den rette frame (centerramme), bortset fra den øverste, som
> hedder "Forsiden" (index.htm) - denne skal ikke vises i samme

Skal "Forsiden"-knappen ikke bare åbne siden med "Velkommen" i det frame
hvor de andre sider vises?

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Buxxy

Dato : 02-05-04 10:14

Henrik Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> Skal "Forsiden"-knappen ikke bare åbne siden med "Velkommen" i det frame
> hvor de andre sider vises?
>
> --
> Venlig hilsen
> Henrik Rasmussen

Hejsa Henrik.

Du har helt og aldeles fulstændig ret

Jeg har tidligere altid bare linket min forside til, "index.htm", men har
faktisk aldrig tænkt på, at hvis jeg nu linkede den til "centerramme.htm"
ville jeg få samme resultat, og endda vist i den rette frame..

Jeg takker mange gange for hjælpen - sjovt nok en lille fejl, som andre
hidtil ikke har kunnet finde i de sidste 3 dage. (jeg har haft fat i
kandu.dk, eksperten.dk samt her i NHG.

Ehh lige til sidst - skal jeg lukke dette her spørgsmål, eller hvordan
fungerer det?

Mvh,
Buxxy.

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-05-04 08:25

[...]

>Ehh lige til sidst - skal jeg lukke dette her spørgsmål, eller hvordan
>fungerer det?

næh, men hvis du er venlig, skriver du noget a la 'tak for svaret' og
så fatter alle, at du har fået et tilfredsstillende svar ;)

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk