Hvad er 'Nikasil' problem
Fra : BK

Dato : 01-05-04 16:25

Hej

Jeg har hørt om noget der hedder 'Nikasil' problem på ældre BMW motorer.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad problemet består i?

M.v.h.
Bjarne

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-05-04 16:37

"BK" <bjarne.kjaer@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har hørt om noget der hedder 'Nikasil' problem på ældre BMW motorer.
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad problemet består i?

>--

Søg, og du skal finde.

http://www.lestac.co.uk/bmw/nikasil.htm

Det tog under ½ minut - dovne hund.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 01-05-04 16:56

"Folmer Rasmussen" skrev d. 01-05-04 16:37 dette indlæg :

> "BK" <bjarne.kjaer@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

OK - du kom først!

http://www.kandu.dk/

Fra : BK

Dato : 01-05-04 18:27

Ok - tak begge to - Havde ellers søgt lidt rundt på google, men ikke
lige ramt det rigtige.

Mon der så er nogen der har erfaring med det her i gruppen ?

m.v.h.
Bjarne

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-05-04 23:02

On Sat, 1 May 2004 17:36:57 +0200, "Folmer Rasmussen"
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>"BK" <bjarne.kjaer@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Søg, og du skal finde.
>
>http://www.lestac.co.uk/bmw/nikasil.htm

Ham på siden skriver at der "ikke" er problemer i Europa på grund af at
der ikke er svovl i vores benzin. Mener da at der var en herinde der
sagdea t der lige nu og her faktisk var svovl i benzinen i nogle af
Europas lande men at det i fremtiden skulle blive svovlfri?.
Flemming Jacobsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-05-04 04:59

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

Mener da at der var en herinde der
> sagdea t der lige nu og her faktisk var svovl i benzinen i nogle af
> Europas lande men at det i fremtiden skulle blive svovlfri?.
> --
Det er tilhvertifald Mitsu's argument fur deres GDImotor har svært ved at
holde "målene".

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-05-04 11:14

On Sun, 2 May 2004 05:58:30 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>
> Mener da at der var en herinde der
>Det er tilhvertifald Mitsu's argument fur deres GDImotor har svært ved at
>holde "målene".

For hvis at der også er svovl i benzinen her i europa så er det dælme
sjovt at der ikek står noget på hjemmesiden siden om det. Måske det er
fordi at alt benzin hele tiden er forsøgt renset for svovl, men at man
bare ikke har fået fjernet alt?

Og så har det gjort at den mindre mængde svovl bare bruger så meget
længere tid om at komme til at æde den der specielle belægning.
Flemming Jacobsen

Fra : KASO

Dato : 01-05-04 16:40

Søgning på Google giver bl.a.: http://www.lestac.co.uk/bmw/nikasil.htm