Bilvask
Fra : Hanus Midjord

Dato : 01-05-04 11:19

Hej!

Jeg er ikke meget for at bruge tankernes dyre vaskehaller, og vil hellere
vaske min bil selv. Men jeg bor i lejlighed inde i København og har derfor
ikke mulighed for at vaske bilen derhjemme. Nogen der kender et sted her i
københavn hvor man kan vaske sin bil med børste og slange,evt for en billig
penge?

Mvh
Hanus

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 01-05-04 11:32

> [...]
> ikke mulighed for at vaske bilen derhjemme. Nogen der kender et sted her i
> københavn hvor man kan vaske sin bil med børste og slange,evt for en

Hos mange Hydro Texaco kan man leje højtryksrenser og plads for rimelige
penge - tror vi snakker 20 kr. eller sådan noget. Hvis du går ind på
www.hydrotexaco.dk > bil > servicestationer > Find nærmeste tank, kan du
søge efter dem med "Vask selv højtryksspuler" i dit område...

/Kasper Hansen

Fra : KASO

Dato : 01-05-04 13:45

"Kasper Hansen [8270]" skrev d. 01-05-04 11:32 dette indlæg :
> [...]
du
> søge efter dem med "Vask selv højtryksspuler" i dit område...

Alternativt kan du vaske hos Metax samt visse Uno-X-tanke for 25kr. (i
vasketunnel).

http://www.kandu.dk/

Fra : anders majland

Dato : 03-05-04 15:18

> Alternativt kan du vaske hos Metax samt visse Uno-X-tanke for 25kr. (i
> vasketunnel).

Hvis bilen er meget beskidt bliver den ikke ren af en vaskehal ... Og
min bliver det forsåvidt heller ikke af en hobby højtryksspuler med
roterende børste (temmeligt slidt og beskidt lak)

Men Q8 på hjørnet af husumvej og frederikssundvej har en vask-selvplads.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-05-04 18:32

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
en meddelelse news:40965569$1$16427$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> min bliver det forsåvidt heller ikke af en hobby højtryksspuler med
> roterende børste (temmeligt slidt og beskidt lak)

De fleste anstændige stationer accepterer krav om "ren" bil ved
mangelfuld dyr/kvalitets vask.

Det er min erfaring at tager man stykket lige bag forhjul, "finurlige"
huller foran/bagpå, samt det nederste stykke ved panelerne (hvis lav
bil) så bliver bilen ren ved en guldvask, luksusvask og hvad de ellers
hedder.

Men ingen vaske tager indtørret fuglelort og insekter, samt komøg over
det hele.

Hvis bilen ikke bliver ren så har stationen ikke styr på vaskekemien og
ssv. ej heller på justeringen af maskinen.
M.a.o. hvis de ansatte ikke har forstand på maskinen og ikke kan finde
fejl/justeringsmuligheder så vasker den heller ikke godt.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : anders majland

Dato : 04-05-04 13:29

> Men ingen vaske tager indtørret fuglelort og insekter, samt komøg over
> det hele.

Det er jo det der er problemet ... Ikke at den er dynget til i komøg -
kun at den ser sådan ud ...

> Hvis bilen ikke bliver ren så har stationen ikke styr på vaskekemien
> og ssv. ej heller på justeringen af maskinen.

Det er lidt tilfældigt hvilken vaskehal det går udover...