/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lidt for Opel/BMW fans ;-)
Fra : John Sahl


Dato : 01-05-04 11:11

<http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38695&item=247445
7243&rd=1&ssPageName=WDVW>

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



 
 
Morten Fruergaard (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 01-05-04 14:40

John Sahl wrote:
> <http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38695&item=247445
> 7243&rd=1&ssPageName=WDVW>

Står der ikke, at det er med TÜV?

Dvs. at den kan komme på danske plader...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mogens Knudsen (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 01-05-04 14:46

On Sat, 1 May 2004 15:40:22 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Står der ikke, at det er med TÜV?

Jow, jow...

>Dvs. at den kan komme på danske plader...

Næh, der er ingen sammenhæng. En bil godkendt i D behøver ikke at
kunne godkendes af DK. Et eksempel er dæk og fælge, hvor man i D må
køre med helt andre dimensioner end i DK (øget sporvidde).

Den danske Lotus Omega st.car med Senatorfront kan næppe heller
godkendes i DK, idet den er et Einzelstück, og så skal der jo alt
muligt "lir" til at få bilen godkendt. Har selv prøvet det !

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Morten Fruergaard (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 01-05-04 15:00

Mogens Knudsen wrote:
> Næh, der er ingen sammenhæng.

Er du _helt_ sikker på det?

Hvis man bygger fx en 4x4 i Danmark, som synshallen ikke vil godkende, kan
man tage den til Tyskland, få den synes og sætte plader på. Når dette er
gjort kan man tage den tilbage til Danmark og så _skal_ de godkende den...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



jan@stevns.net (01-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 01-05-04 15:05

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>og så _skal_ de godkende den...

Nope !


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Morten Fruergaard (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 01-05-04 15:03

jan@stevns.net wrote:
> Nope !

Nå. Men det virker i hvert fald...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



jan@stevns.net (01-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 01-05-04 18:18

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Nå. Men det virker i hvert fald...

Det kan kun være fordi den opfylder de danske krav - at den er synet i
tyskland, er ikke nogen garanti for at den kan synes i danmark

Så kan folk stå med alle de TüV sedler de vil ..


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Morten Fruergaard (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 02-05-04 07:19

jan@stevns.net wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :
>
>> Nå. Men det virker i hvert fald...
>
> Det kan kun være fordi den opfylder de danske krav - at den er synet i
> tyskland, er ikke nogen garanti for at den kan synes i danmark

Niks. Den tog netop turen forbi Tyskland fordi den ikke kunne synes i DK.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mogens Knudsen (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 02-05-04 07:26

On Sun, 2 May 2004 08:19:17 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Niks. Den tog netop turen forbi Tyskland fordi den ikke kunne synes i DK.

Jég vil tro, det er et tilfælde -> svarende til at den samme bil
afvises i Rødovre, men bli'r synet i "Jylland".

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

jan@stevns.net (02-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-05-04 07:44

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Niks. Den tog netop turen forbi Tyskland fordi den ikke kunne synes i DK.

Hvorfor kunne den egentligt ikke synes i dk i første omgang ?

(det lyder sgu' besynderligt)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens Knudsen (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 02-05-04 07:54

On Sun, 02 May 2004 08:44:02 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Hvorfor kunne den egentligt ikke synes i dk i første omgang ?
>(det lyder sgu' besynderligt)

Næh, det er jo een af de der forhøjede udgaver, som er komplet usikre
at færdes i. Dét kan man sgu godt forstå ikke kan godkendes.
(vakkelvorn)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Morten Fruergaard (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 02-05-04 19:29

Mogens Knudsen wrote:
> On Sun, 02 May 2004 08:44:02 +0200, jan@stevns.net wrote:
>
>> Hvorfor kunne den egentligt ikke synes i dk i første omgang ?
>> (det lyder sgu' besynderligt)
>
> Næh, det er jo een af de der forhøjede udgaver, som er komplet usikre
> at færdes i. Dét kan man sgu godt forstå ikke kan godkendes.
> (vakkelvorn)

Tja. Du ved vist ikke, hvad du udtaler dig om... :-|

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



jan@stevns.net (02-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-05-04 19:47

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Tja. Du ved vist ikke, hvad du udtaler dig om... :-|

Indtil du fortæller hvorfor den ikke kunne bestå syn i DK første gang,
må man jo gætte sig frem ;)



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens Knudsen (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 02-05-04 22:26

On Sun, 2 May 2004 20:29:14 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Tja. Du ved vist ikke, hvad du udtaler dig om... :-|

Muligvis, men under turen til Bella stod vi netop ved en
fabriksopbygget, der var meget dinglende

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Morten Fruergaard (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 03-05-04 06:55

Mogens Knudsen wrote:
> Muligvis, men under turen til Bella stod vi netop ved en
> fabriksopbygget, der var meget dinglende

Den har jeg så ikke set. Men alle biler behøves ikke ligge 2 cm over jorden.
Min egen, som er hævet 15 cm, vil jeg absolut ikke kalde vakkelvorn.

Ej heller mange andre 4x4 jeg har set. Men de hverken kan, skal eller gør
150 km/t i en skarpt sving.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Thomas Strandtoft (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 02-05-04 16:34

Morten Fruergaard wrote:

> > Det kan kun være fordi den opfylder de danske krav - at den er synet i
> > tyskland, er ikke nogen garanti for at den kan synes i danmark
>
> Niks. Den tog netop turen forbi Tyskland fordi den ikke kunne synes i DK.

Hvad siger Færdselsstyrelsen til sagen? At en eller anden dansk
synsmand lader sig overbevise om at TÜV godkendelser holder i
Danmark er jo ikke det samme som at det også "holder i retten"..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Solvang (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Solvang


Dato : 01-05-04 17:24


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:2ca7901qvaktv7tkk4v11si8hsu9kfig2f@4ax.com...
> On Sat, 1 May 2004 15:40:22 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
> mit efternavn . com> wrote:
>
> >Står der ikke, at det er med TÜV?
>
> Jow, jow...
>
> >Dvs. at den kan komme på danske plader...
>
> Næh, der er ingen sammenhæng. En bil godkendt i D behøver ikke at
> kunne godkendes af DK. Et eksempel er dæk og fælge, hvor man i D må
> køre med helt andre dimensioner end i DK (øget sporvidde).
>
> Den danske Lotus Omega st.car med Senatorfront kan næppe heller
> godkendes i DK, idet den er et Einzelstück, og så skal der jo alt
> muligt "lir" til at få bilen godkendt. Har selv prøvet det !
>
Der ER vel godkendt og på danske plader!?



Mogens Knudsen (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 01-05-04 18:34

On Sat, 1 May 2004 18:24:23 +0200, "Solvang" <Solvang@paradisFJERN.dk>
wrote:

>Der ER vel godkendt og på danske plader!?

Nope - bilen er ikke på DK-plader...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de
drikker rødvin pt.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste