Udskrift af StringGrid
Fra : Sven Storm

Dato : 21-11-00 14:48

Hej Gruppe

Ved udskrift på printer kommer der en miniudskrift af min StringGrid.
Hvordan kan den gøres større?

Min kode ser sådan ud:

procedure TForm1.BtUdskriftClick(Sender: TObject);
begin
with Printer do begin
BeginDoc;
StringGrid1.PaintTo(Handle,300,500);
EndDoc;
end;
end;

Mvh
Sven

Fra : Lars Bargmann

Dato : 22-11-00 14:50

Enten ved at bruge QuickReport, og måske kigge lidt nærmere på
OnNeedData-eventen...
Eller, lure på Printer-objektet defineret i Printers, så vidt jeg husker....
Printer-objektet har en canvas property som du kan udskrive til, så det er
ikke så slemt at lave en nem og hurtig udskrift....

Lars...