misodip
Fra : anders

Dato : 01-05-04 10:43

Hej

På Sticks n' Sushi kan man få en genial misodip som dyppelse til nogle
grøntsagsstænger. Er der nogle her, der har en opskrift på denne - eller en
tilsvarende - misodip?

Mvh
anders

Fra : Peter Westh

Dato : 02-05-04 10:00

Jeg har haft ret stor succes med følgende blanding. Jeg kan ikke give helt
præcise mængder, smag dig frem.

Miso
Tahin (den mørke fra helsekostbutikken - den de sælger i indvandrerbutikker
duer ikke her). Regn med, at forholdet mellem miso og tahin skal være ca.
2:1

Limesaft (temmelig meget)
Honning (eller mirin) (også temmelig meget)
Hvidløg
Revet, frisk ingefær (eller pres den i en hvidløgspresser)
Hakket, frisk rød eller grøn chili
Vand så konsistensen passer.

MVH

Petre

Smag til med peber og evt soyasauce

Fra : Tom Frank

Dato : 03-05-04 10:21

Er der nogen der har kendskab til en god butik til køb af diverse japansk
ingredienser til sushi mm. Helst i København eller omegn.

/Tom Frank

Fra : anders

Dato : 03-05-04 11:22

"Tom Frank" wrote:

> Er der nogen der har kendskab til en god butik til køb af diverse japansk
> ingredienser til sushi mm. Helst i København eller omegn.

Vi bruger selv den der ligger lige overfor Hovedbanens bagindgang. Kan ikke
huske hvad den hedder.
Husk at mange (inkl. undertegnede) bruger grødris i stedet for sushi-ris.
Personligt kan jeg hverken smage, føle eller se forskel og det er jo en god
ting, nå grødris er meget meget billigere.