Bispen vil udsmide BW af FK, grundløst
Fra : Bo Warming

Dato : 01-05-04 08:02

Ifølge den danske, katolske sognepræst Allan Courteau er det almindeligt at
danskere, der er blevet katolikker, bevarer deres folkekirkemedlemskab fx af
hensyn til kommende billig begravelse. De har jo betalt kirkeskat og bør
have noget for de penge.

Hidtil har intet folkekirkeligt tankepolitik været udsendt for at blande sig
i folks privatliv om dobbeltmedlemskab og netop vedr den aktuelle Sten
Ribers eksklusion-sag har man understreget, at sådant bør aldrig ske igen og
at det KUN var fordi han var valgt af sin folkekirkemenighed (der kendte ham
ud og ind fra hans kirketjenerjob og hans kone og børns gang i kirken) til
menighedsrådet. Og man ønskede at udtrykke foragt for
menighedsrådslokaldemokratiet ved ikke som med folketingsmænd at erklære den
folkevalgte for immun og udskyde straf til efter valgperioden. Men ønskede
at vise respektindgydende styrke og sætte bispen over det lokale selvstyre i
sognets indre småøkonomiske anliggender.

Vedr mine internetskriverier, som bispen på ingen måde har uddannelse eller
baggrund til at forstå - ironi og humor er for os der forstår Søren
Kierkegaard, og det har bisper jo aldrig gjort - så har en bisp i blodrus nu
misforstået og har travlt med at gentage sine makabre eksklusionsfadæser.

Han har ikke et papir med min underskrift, der antyder dobbeltmedlemskab
eller andet bevis på sin mistanke.. Han har ikke modtaget anmeldelse fra min
folkekirkepræst eller bopælspræst eller provst eller andre. Han er blot vred
over selv at have skadet Folkekirkens PR med gale beslutninger - fx
politanmeldelse over lesbisk-dokumentfalsk uden offer. Retssystemet og
massemedierne undtagen Kristelig Dagblad har hånet ham for hans
uigennemtænkte beslutninger. Som efter et halmstrå griber han ud efter
ondskabens end-løsning - en fejl der gentages bliver måske til en ikke-fejl!

Tag et skykke med Stryhns, er det bedste råd at give til den hyperaktive
Københavner-bisp - som ikke tør dialog. Intet haster. Han skal være royal
denne måned og har p.t. slet ikke tid til noget så krævende som at stjæle
dåbsgave fra et aktivt og gavnligt folkekirkemedlem, af den slags som Jan
Lindhardt har sagt ER GAVNLIGE FOR, AT FOLK FÅR OPLEVELSEN AF AT DER ER LIV
I FK.

Jan Lindhart har pligtskyldigst bakket op om sit systems Ribers-eksklusion,
men har ved bogmessen 2003 udtalt med Pedro, EB, som vidne at viden om
dobbeltmedlemskab bør man lade gå ind af det ene øre og ud af det andet. En
klog mand som hans far. Uden dømmesyge.

Bispens mistanke går ikke på noget anti-enguderisk fjernt new-age agtigt der
engang truede den religiøse interesse, som lutheranerne troede at have
monopol på her i landet. Bispen har i økomeniske sammenhænge udglattet
forskelle mellem europæiske kristne.

Alle ved at katolsk tro er idag så lidt gernignsretfærdig som
protestantisk - efter mislykket modreformation lod paverne sig inspirere af
Luther (when you cannot beat them join them).

Hvis hans hadske lyst til at ekskludere mig var baseret på, at jeg har en
japansk kone, og derfor nok er skabs-buddhist, så kunne man måske forstå
hans skingre udsmidningslyst. Men her er det kun ordnung-muss-sein og
almindelig magtliderlighed, der gør sig gældende - ser det ud som, udefra.
Virkeligheden har man lov at gætte frit om, når bispen er tilhænger af
hemmelighedskræmmeri og ikke tør dialog under nogen form.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-05-04 08:55

Goddag hr. Bo Warming

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
<...>
> [...]
> Virkeligheden har man lov at gætte frit om, når bispen er tilhænger af
> hemmelighedskræmmeri og ikke tør dialog under nogen form.

At du på ingen måde kan være noget godt eksempel for kristendommen kan der
vist næppe være tvivl om. Ligeledes kan der nok ej heller rejses tvivl om at
dine skriverier ofte er hadske og anti-kristne. At du vælger at henvise til
ironi og humor [med ordene: "ironi og humor er for os der forstår Søren
Kierkegaard"] fjerner ikke dine meget fjendske intentioner der gengives i
dine skriverier....

Man kunne jo i stedet håbe, ganske som jeg ønskede FØR nytåret, at du ville
revidere din skrivestil, men du lægger åbenbart så stor ære i forfølgelse at
du direkte tilpasser dine skriverier til at skulle fremprovokere så kraftig
reaktion som muligt.

Du er nok den dårligste reklame for kristendommen, og som del af det kan jeg
kun erklære mig fuldkommen enig i, at en eksklusion ville være fornuftig!

Du kan ikke sige, du ikke har haft mulighed for at angre og skifte stil...
såeh....

Henrik, Slagelse