/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Ujævn motorgang
Fra : Tomahawk


Dato : 01-05-04 07:23

Hej NG !
Jeg har en Speedfight LCE2 årg. 2000
Jeg har et problem, som jeg snart har prøvet alt for at løse. Når jeg køre
med scooterens topfart, går den ujævnt. Det er som om der er noget der
holder igen og slipper igen. Når det forsvinder en gang imellem, så begynder
scooteren at øge topfarten. Jeg ved at tændingen ikke kan justeres på nogen
måde. Så er der karburatoren og tændrøret tilbage. Karburatoren køre med
original dyser (12.5 mm Karburator ) Jeg har prøvet at flytte gasnålen op og
ned i hakkene, uden noget hjalp. Så HJÆLP !!! er der nogen der har et godt
råd, så vil det blive modtaget med kyshånd.
Mvh.
C. Christoffersen



 
 
Mikkel Lund (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 01-05-04 12:52


"Tomahawk" <carsten.christoffersen@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:40934212$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG !
> Jeg har en Speedfight LCE2 årg. 2000
> Jeg har et problem, som jeg snart har prøvet alt for at løse. Når jeg køre
> med scooterens topfart, går den ujævnt. Det er som om der er noget der
> holder igen og slipper igen. Når det forsvinder en gang imellem, så
begynder
> scooteren at øge topfarten. Jeg ved at tændingen ikke kan justeres på
nogen
> måde. Så er der karburatoren og tændrøret tilbage. Karburatoren køre med
> original dyser (12.5 mm Karburator ) Jeg har prøvet at flytte gasnålen op
og
> ned i hakkene, uden noget hjalp. Så HJÆLP !!! er der nogen der har et godt
> råd, så vil det blive modtaget med kyshånd.

Ja så er det kun tændingsystemet tilbage. Skift tændrøret til en af samme
type. Virker det ikke så prøv ny tændrørshætte.


--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03



Hekto (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-05-04 22:40

Mikkel Lund wrote:

> "Tomahawk" <carsten.christoffersen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:40934212$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>Hej NG !
>>Jeg har en Speedfight LCE2 årg. 2000
>>Jeg har et problem, som jeg snart har prøvet alt for at løse. Når jeg køre
>>med scooterens topfart, går den ujævnt. Det er som om der er noget der
>>holder igen og slipper igen. Når det forsvinder en gang imellem, så
>
> begynder
>
>>scooteren at øge topfarten. Jeg ved at tændingen ikke kan justeres på
>
> nogen
>
>>måde. Så er der karburatoren og tændrøret tilbage. Karburatoren køre med
>>original dyser (12.5 mm Karburator ) Jeg har prøvet at flytte gasnålen op
>
> og
>
>>ned i hakkene, uden noget hjalp. Så HJÆLP !!! er der nogen der har et godt
>>råd, så vil det blive modtaget med kyshånd.
>
>
> Ja så er det kun tændingsystemet tilbage. Skift tændrøret til en af samme
> type. Virker det ikke så prøv ny tændrørshætte.
>
>
Kunne også godt være slidte ruller.

KlausB (01-05-2004)
Kommentar
Fra : KlausB


Dato : 01-05-04 23:26

Ja, eller CDI én, har prøvet det på min egen Zip, den hugger når den får
rigtig mange omdrejninger.

det skulle kunne afhjælpes med et lille kirurgisk indgreb med en hobbykniv,
eftersigende.
Det handler om en modstand man kan skære over.

Klaus

"Hekto" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
news:40941979$0$266$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Mikkel Lund wrote:
>
> > "Tomahawk" <carsten.christoffersen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> > news:40934212$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> >>Hej NG !
> >>Jeg har en Speedfight LCE2 årg. 2000
> >>Jeg har et problem, som jeg snart har prøvet alt for at løse. Når jeg
køre
> >>med scooterens topfart, går den ujævnt. Det er som om der er noget der
> >>holder igen og slipper igen. Når det forsvinder en gang imellem, så
> >
> > begynder
> >
> >>scooteren at øge topfarten. Jeg ved at tændingen ikke kan justeres på
> >
> > nogen
> >
> >>måde. Så er der karburatoren og tændrøret tilbage. Karburatoren køre med
> >>original dyser (12.5 mm Karburator ) Jeg har prøvet at flytte gasnålen
op
> >
> > og
> >
> >>ned i hakkene, uden noget hjalp. Så HJÆLP !!! er der nogen der har et
godt
> >>råd, så vil det blive modtaget med kyshånd.
> >
> >
> > Ja så er det kun tændingsystemet tilbage. Skift tændrøret til en af
samme
> > type. Virker det ikke så prøv ny tændrørshætte.
> >
> >
> Kunne også godt være slidte ruller.



Tomahawk (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Tomahawk


Dato : 02-05-04 17:43

En takker for svarene eller gode forslag. Jeg tror nok at jeg prøver dem
alle pånær det med cdi'en den tror jeg nok jeg vil lade være i fred. Efter
sigende skulle en ny original koste i omegnen af 2000,- får der er jo både
startspærre og tænding i samme enhed som er hermetisk lukket. Men tak for
forslagende.


Mvh
C.Christoffersen

PS: kunne der ikke også være noget med karburatoren. Jeg tænker indvendigt i
en kanal, en fejl eller hvad ved jeg. Hvad mener du Hekto ?



Hekto (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-05-04 17:50

Tomahawk wrote:

> En takker for svarene eller gode forslag. Jeg tror nok at jeg prøver dem
> alle pånær det med cdi'en den tror jeg nok jeg vil lade være i fred. Efter
> sigende skulle en ny original koste i omegnen af 2000,- får der er jo både
> startspærre og tænding i samme enhed som er hermetisk lukket. Men tak for
> forslagende.
>
>
> Mvh
> C.Christoffersen
>
> PS: kunne der ikke også være noget med karburatoren. Jeg tænker indvendigt i
> en kanal, en fejl eller hvad ved jeg. Hvad mener du Hekto ?
>
>
Jo sagtens.
Derfor starter man altid med at dræne den, fordi det er nemt og enkelt.
Så kan man bagefter skille den ad og rense den, hvis ikke det hjælper.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste