Kapitalopgørelse
Fra : Tommy Christensen

Dato : 30-04-04 16:08

Hejsa

Mine revisior siger jeg skal have lavet en kapitalopgørelse over mine
private konti er det korrekt ??

Mvh

Tommy

www.wero.dk

Fra : IMB

Dato : 30-04-04 22:56

"Tommy Christensen" <twc@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Mine revisior siger jeg skal have lavet en kapitalopgørelse over mine
> private konti er det korrekt ??

Nej
Alle selvstændige og hovedaktionærer skal IKKE fra og med 2003 indsende
kapitalforklaring sammen med udvidet selvangivelse, men kan begæres af
Told/Skat om nødvendigt.

Hilsen
Inge

Fra : Omeg@ Support

Dato : 01-05-04 19:51

"IMB" <imb@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Alle selvstændige og hovedaktionærer skal IKKE fra og med 2003 indsende
> kapitalforklaring sammen med udvidet selvangivelse, men kan begæres af

MEN det kan være en god ide at lave den. På den måde får man beregnet et
privatforbrug og får sammenlignet det til fakta. Skattevæsenet vil i hvert
fald beregne et ud fra det indsendte regnskab, og det ville være rart at
være på forkant med diverse spørgsmål.

mvh
Jørgen

Fra : Michael Sørensen

Dato : 01-05-04 23:21

> [...]
> fald beregne et ud fra det indsendte regnskab, og det ville være rart at

Tja en god ide eller ej. Nu har jeg de sidste 14 dage - 3 uger siddet og
lavet indkomst- og formueopgørelser og selvangivelser mv for kunder uden
endnu at have lavet en eneste kapitalforklaring (Pånær den, der sidder i
indkomst- og formueopgørelsen, til de kunder, der ønsker denne).
Privatforbruget er iøvrigt fundet ved at lave en råbalance.

Hvad vil jeg sige med det? Spar den tid og de penge for at alve en
kapitalforklaring. Havde det været livsvigtigt, så havde vores Stasi'er
(=statsautoriserede) nok bedt os om at lave dem til kunderne)

Fra : Omeg@ Support

Dato : 02-05-04 19:34

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@stofanet.DANMARK.> skrev i en meddelelse

> [...]
> indkomst- og formueopgørelsen, til de kunder, der ønsker denne).
> Privatforbruget er iøvrigt fundet ved at lave en råbalance.

Ja du sidder vel så også med et professionelt program, der kan håndtere
private formuer og gæld. Derved har du automatisk privatforbruget. Det har
mange private ikke!

Om man laver en råbalance med formue og gæld indkomst og betalte skatter,
eller om man laver en kapitalforklaring, ja det kommer vel ud på et?

Jeg siger ikke, at den altid skal laves, men den er god at have som
forklaring til evt. senere spørgsmål.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 02-05-04 20:34

> Ja du sidder vel så også med et professionelt program, der kan håndtere
> private formuer og gæld. Derved har du automatisk privatforbruget. Det har
> mange private ikke!

Nej - min overordnede er til den gammeldags metode, så det er med de gamle
grønne ark, hvis du kender dem (hvori jeg laver råbalance)

Vi kan dog godt blive enige om, at det er tåbeligt at lave dem i hånden i et
grønt ark, når man kan bruge edb, men han er altså gammeldags. I de øvrige
afdelinger i huset, der bruger de edb og umiddelbart - uden at kende til
salgspriser, timetal osv for vores medarbejdere afdelingerne imellem - at
det vil være dyrere for kunderne på "vores" måde

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 23:01

> [...]
> salgspriser, timetal osv for vores medarbejdere afdelingerne imellem - at
> det vil være dyrere for kunderne på "vores" måde

Vil det sige, at I også går med knækflip, har ærmeskånere og grøn skygge i
panden og står op ved skrivepulte - evt. har en slags bar-stol til at læne
rumpetten op ad?

Eller er I nået så langt, at I har en Ohdner swinger og en Ohdner XX - den
med den røde multiplikatorrække til venstre? Den er/var godt nok avanceret
og egentlig meget hurtig af en mekanisk maskine at være, men det var også
bare med at tøjre den til arkitektlampen og så holde fast på
skrivebordet.

Ku' ik' dy mig.
Karsten H. Jensen

Fra : Michael Sørensen

Dato : 03-05-04 18:31

> [...]
> og egentlig meget hurtig af en mekanisk maskine at være, men det var også
> bare med at tøjre den til arkitektlampen og så holde fast på

Nej, fx har vi faktisk de der smarte hæve/sænke borde (så er spørgsmålet
bare, om vi får lov at brue dem )

Men noget andet, der kan irritere mig grusomt er, at vi har både Microsoft
Office og Lotus installeret. Jeg kan ikke fordrage Lotus og er "lettere"
ekspert i Excel, men lige netop i min afdeling, er man imod Excel og kun til
mit direkte eget arbejde, som ikke skal videre til kunder eller i huset, må
jeg bruge det.

Nå, vi er vist ved at komme for langt væk fra gruppens normale indhold - så
lad det blive ved det her.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 00:01

> [...]

> jeg bruge det.
>
> Nå, vi er vist ved at komme for langt væk fra gruppens normale indhold -

Jow, jow, Jeg skulle jo også bare lige - jeg jeg kunne ikke dy mig - og jeg
havde egentlig også lige ... nå, vi er nok allere OT
Karsten H. Jensen