Hvordan laver jeg timeout, hvis noget ikke~
Fra : Ulrik Smed

Dato : 01-05-04 08:34

Hej!

Jeg leger lidt med noget kommunikation over parallelporten. Jeg sender en
kommando til en enhed, og skal vente på den svarer. Hvis den aldrig svarer,
hænger programmet i vente-loopet. Hvis jeg sætter en timer op, til at løbe
ud efter et stykke tid, bliver den ikke aktiveret, med mindre jeg bruger
"DoEvents" i loopet. "DoEvents" vil jeg undgå, fordi funktionen så kan blive
kaldt fra andre steder, mens den venter.

Hvordan får jeg mit vente-loop til kun at køre i f.eks. et halvt sekund?

--
Ulrik Smed
Denmark, Aarhus

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 02-05-04 00:06

Ulrik Smed skrev:
> Hvordan får jeg mit vente-loop til kun at køre i f.eks. et halvt sekund?

Du kan vel bare spørge systemet om hvad klokken er i millisekunder, og så
hoppe ud når 500 af dem er gået.

Declare Function timeGetTime Lib "winmm.dll" () As Long

-------
Tomas

Fra : Ulrik Smed

Dato : 02-05-04 09:22

Tomas Christiansen wrote:

> Du kan vel bare spørge systemet om hvad klokken er i
> millisekunder, og så hoppe ud når 500 af dem er gået.
>
> Declare Function timeGetTime Lib "winmm.dll" () As Long

Smukt, det virker perfekt. Tak!

--
Ulrik Smed
Denmark, Aarhus