Åbning af vinduer
Fra : otn

Dato : 30-04-04 10:57

Hvis jeg dobbeltklikker på et harddisk ikon sker det ofte, at vinduet
åbner i 1-2 ryk - og ikke glidende? Hvorfor nu det?

Ole

Fra : Morten

Dato : 30-04-04 11:21

otn <otnfjern@stofanet.dk> wrote:

> Hvis jeg dobbeltklikker på et harddisk ikon sker det ofte, at vinduet
> åbner i 1-2 ryk - og ikke glidende? Hvorfor nu det?

Hvilken maskine har du? understøtter dit grafikkort Quartz Extreme?
Hvor meget RAM har du?

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : otn

Dato : 30-04-04 13:28

Jeg har en G4 AGP 800Mhz/960Mb ram/ATI Rage 128 Pro 16Mb ram. OSX
10.3.3. Det er noget forholdsvis nyt. Den "plejer" såmænd at åbne
vinduer glidende.

Ole

Fra : Morten

Dato : 30-04-04 17:30

otn <otnfjern@stofanet.dk> wrote:

> Jeg har en G4 AGP 800Mhz/960Mb ram/ATI Rage 128 Pro 16Mb ram. OSX
> 10.3.3. Det er noget forholdsvis nyt. Den "plejer" såmænd at åbne
> vinduer glidende.

Dit grafikkort understøtter ikke Quartz Etreeme (er det en rigtigt PM
G4 800?, syns 128 kortet lydre mærkeligt), dvs at hvis maskinen er
belastet af ét eller andet, vil det gå ud over skærmoptegningen idet
CPU'en laver hele arbejdet.

Har du en CD/DVD i drevet ? I givet fald kan de skyldes at den skal
spinne op. Det kan osse være din harddisk der er længe om at spinde op.

For at se om din maskine er belatstet kan du åbne et terminalvindue og
skrive: "top -u".

Fra : otn

Dato : 01-05-04 08:16

Hej Morten,
Nej det er oprindeligt en 350Mhz AGP - opgraderet med ny processor fra
OWC. Der er ingen cd/dvd i drevet. Kan du fotælle lidt mere om det med
"terminalvinduet"?

PFT

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-04-04 21:09

otn <otnfjern@stofanet.dk> wrote:

> Hvis jeg dobbeltklikker på et harddisk ikon sker det ofte, at vinduet
> åbner i 1-2 ryk - og ikke glidende? Hvorfor nu det?
>
> Ole

Osse her! Men har altid troet at jeg nok pressede PB for meget :-/
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-04-04 21:22

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Osse her! Men har altid troet at jeg nok pressede PB for meget :-/

Fik ikke læst Mortens svar, det tyder på jeg alligevel har været inde på
det rigtige med at den er "presset". Men det er jo en ALU -PB, jeg har
den burde vel understøtte "Quartz Etreeme " (skal der ikke stå
:extreme?)

Og jeg har ikke CD eller DVD i slæden:-/ ?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 30-04-04 21:58

> [...]

> den burde vel understøtte "Quartz Etreeme " (skal der ikke stå
> :extreme?)
>
> Og jeg har ikke CD eller DVD i slæden:-/ ?

......Jo, Lone......din bog understøtter Quartz Extreme - husker ikke, om
din PB er fra januar eller september 2003, med de gør det begge.

Den seneste har dog et lidt bedre grafikkort, dog har de begge "kun"
32MB DDR RAM, og både Jaguar og Panther vil gerne have lidt mere.

Jeg oplevede det også med mit Nvidia GeForce-kort med 32MB RAM -
skiftede det ud med et ATI Radeon 9000PRO-kort med 64MB DDR RAM - det
hjalp, men jeg tør ikke tænke på, hvad sådan et kort til en bærbar
koster

Ses vi næste lørdag?

M.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-05-04 07:09

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> skiftede det ud med et ATI Radeon 9000PRO-kort med 64MB DDR RAM - det
> hjalp, men jeg tør ikke tænke på, hvad sådan et kort til en bærbar

Hej igen Morten
Tak for svaret, og jeg kan se at jeg ikke behøver spørge om man kan
skifte grafikkortet, for det har jeg vist ikke lige mønt til!

Desværre må jeg springe over på lørdag, for jeg starter mit rygestop på
mandag, og det er ensbetydende med at jeg isolerer mig i 3 ugers tid.
Jeg gemmer mig under dynen med nogle tykke romaner, og en palle
matadormix
Der er mange mennesker, der synes at det er en underlig måde at gøre
det på, men det er lykkedes for mig før, på den måde, så det er det
vigtigtste

Men håber at I får en supergod dag
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 01-05-04 13:42

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Men håber at I får en supergod dag

Tak og held og lykke med projektet
M.

Fra : Per Madsen

Dato : 01-05-04 15:02

> [...]

> Der er mange mennesker, der synes at det er en underlig måde at gøre
> det på, men det er lykkedes for mig før, på den måde, så det er det

Akupunktur kan anbefales...er så heldig at min læge kan finde ud af
det....og det virker! Massiv selvsuggession er også anbefalesværdigt,-
man kan overbevise sigselv om meget, hvis man holder fast i tanken...

Held og lykke
--
Mhv. Per Madsen
www.madsenblog.tk

Fra : Morten

Dato : 01-05-04 16:29

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Akupunktur kan anbefales...er så heldig at min læge kan finde ud af
> det....og det virker! Massiv selvsuggession er også anbefalesværdigt,-
> man kan overbevise sigselv om meget, hvis man holder fast i tanken...

Hvor længe har det virket på dig? for to-tre uger siden skulle du da
hente smøger i en sen nattetime.

Fra : Per Madsen

Dato : 01-05-04 18:08

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvor længe har det virket på dig? for to-tre uger siden skulle du da
> hente smøger i en sen nattetime.

Holdt i 3 år, men så gik det galt en nytårsaften...cigar/smøger og så
sad de i kæften igen...
--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-05-04 21:36

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Holdt i 3 år, men så gik det galt en nytårsaften...cigar/smøger og så
> sad de i kæften igen...

Tak for opbakningen kære venner

Jeg tror at statestikkerne viser at folk oftest falder i vandet , netop
til fester. Og der er vist også et punkt ved 2 .år rygestop,
hvor mange falder i

Men jeg kan kun tilslutte mig terorien om at jo flere gange man prøver
at holde op, jo større er chancen for at det lykkes

Mit rygestop har intet at gøre med økonomien, dér er jeg ligeglad.
Det er helbredet det gælder!

Jeg tror at både akupunktur og hypnose o.m.a. virker, men min egen
opskrift har vist sig effektiv, så dén prøver jeg igen

Jeg undgår eller ændrer vaner med de ting der er forbundet med
cigaretter, således drikker jeg ikke kaffe fra mandag, men the

Desværre er computeren osse stærkt forbundet med røg,
så den kommer lidt på køl

Men jeg elsker faktisk at læse, men har ikke givet mig tid i mange år,
så jeg glæder mig til dén del
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge