ASUS Radeon 9200 SE/T
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 00:40

Jeg har et Magnum/Xpert 128-skærmkort med 16 mb ram.
Det er desværre ikke længere nok til at ungerne kan køre deres Hugospil, de
kræver 32 mb ram.

Det har jeg nu tænkt at skifte ud med et ASUS Radeon 9200 SE/T (64 mb ram).
Pris 400 kr.

Er det et fornufttigt valg, eller skal jeg vælge noget helt andet.

Jeg kunne selvfølgelig godt købe et dyrere og bedre kort, men jeg mener
bare, at hvis vi får nogle spil der kræver et endnu bedre grafikkort - så
kræver det nok også en hurtigere pc (500mhz).

--
Mvh Kajo

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 01-05-04 21:40

"Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> bare, at hvis vi får nogle spil der kræver et endnu bedre grafikkort - så
> kræver det nok også en hurtigere pc (500mhz).

Et grafikkort med ATI´s 9200SE er et udemærket valg, hvis kravene til prisen
vejer tungere end kravene til ydelsen. Sammenlignet med det grafikkort du
har nu, så kan ydelsen slet ikke sammenlignes.....Jeg har bygget et par
budgetmaskiner med 9200SE grafikkort i og de virker fint. Selv spil som
Delta Force - Black Hawk Down kan de spille i acceptabelt kvalitet. Dog vil
jeg anbefale at du køber et med 128 Mb ram. Hos SHG, hvor jeg købte stumper
til en budgetmaskine sidste weekend var forskellen mellem ASUS
A9200SE/T/64MB og A9200SE/T/128MB på sølle 24 kr.

Jeg tror du bliver tilfreds hvis kravet er at spille Hugo o.s.v.

Jeg har selv et GeForce4-ti4200 og der er temmeligt meget hurtigere end
9200SE, men mangler selvfølgelig uderstøttelse for DX9

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 23:45

"Ole Frederiksen" <baltzer@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til en budgetmaskine sidste weekend var forskellen mellem ASUS
> A9200SE/T/64MB og A9200SE/T/128MB på sølle 24 kr.

Jeg vil da overveje at købe et med 128 mb ram.
I øvrigt tak for svaret.

--
Mvh Kajo