Svinemørbrad med... ?
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 30-04-04 19:26

Hej

Jeg har en svinemørbrad i fryseren som vi skal have i morgen. Jeg
forestiller mig noget med at jeg vikler den ind i parmaskinke eller
bacon, med et eller andet til, og måske en lækker sovs. Måske med noget
godt brød ved siden af. Problemet er dog bare det "et eller andet" og
sovsen, jeg ikke helt har nogen idé til. :(

Er der nogen der har en god idé de vil dele? :)

Vi bliver kun to, så det gør ikke noget selvom det skulle være lidt
besværligt. Jeg har hele dagen til at lave det.

Hilsen,
Henrik

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-04-04 19:57

Henrik Nielsen <ROERUGIKXGDS@spammotel.com> writes:

> [...]
> noget godt brød ved siden af. Problemet er dog bare det "et eller
> andet" og sovsen, jeg ikke helt har nogen idé til. :(

Stegt som vildt, med nye kartofler, brun sovs, sukkerkogte æbler og
alt det andet!

Det passer måske ikke helt til vejret, men det smager fremragende.

Eller hvad med at skære den i bøffer, stege den sammen med forårsløg,
cherrytomater og masser af champignoner, krydre det med estragon og
fløde og spis det med pasta.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-04-04 20:20

Tag den op i aften og læg den i fryseren, så den tør op i ro og mag.

Skær den forsigtigt på langs op uden at skære igennem.
Skær et tilsvarende snit på hver halvdel - igen uden at skære igennem.

Så kan mørbraden 'bankes flad' med en let hånd.

Lav fyld, bestående af :

...ristede bacontern
...rødløg, skåret i tern og ristet sammen med baconen
...tilsæt æbler - gerne madæbler - i tern og lad dem riste med til sidst.
...jordskokker i tern skader heller ikke..

Denne blanding + revet ost fyldes i mørbraden, der lukkes og snøres med
kødsnor. Brug et par kødnåle til at lukke enderne med.

Brunes på panden, herefter 20 minutter / 200 grader.

Serveres med hvadsomhelst - evt. aspargeskartofler eller nye kartofler,
hvis der er kommet nogle til landet.

Sovs er unødvendigt - det sørger fyldet for, fordi osten jo er smeltet.

that's it....

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Jette Høy

Dato : 30-04-04 21:45

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newsr7aanhq70p03yo@news.sunsite.auc.dk...
> Tag den op i aften og læg den i fryseren, så den tør op i ro og mag.

Det er godt nok en nyhed. At kød skal tøes op i fryseren

Mvh Jette

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-04-04 22:15

Det er for at sikre en _meget_ langsom optøning. Man gør nemlig det, at
man slukker for fryseren en uges tid, før mørbraden skal bruges. Og så
bruger man resten af fryserens indhold til at improvisere tilbehøret.

Nej, jeg mente naturligvis køleskabet

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Jette Høy

Dato : 30-04-04 22:35

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newsr7afzzqc0p03yo@news.sunsite.auc.dk...
> Det er for at sikre en _meget_ langsom optøning. Man gør nemlig det, at
> man slukker for fryseren en uges tid, før mørbraden skal bruges. Og så
> bruger man resten af fryserens indhold til at improvisere tilbehøret.

Sikke en menu der kunne komme ud af det. Svinemørbrad omviklet med
sildefiletter

Mvh Jette

Fra : dias

Dato : 01-05-04 07:44

"Jette Høy" <jetteREMOVETHIS@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> newsr7afzzqc0p03yo@news.sunsite.auc.dk...
>
> Sikke en menu der kunne komme ud af det. Svinemørbrad omviklet med

Brune bøfferne på panden, komme en klat sennep på hver bøf, vikle bacon om
så det holder lidt på sennep. Ned i en bradepande, med letstegte porrer,
samt piskefløde og gorgonzola som først er rørt sammen i en gryde hældes
over, salt og peber og ind i ovnen! Husker ikke hvor længe det skal være
inde i ovnen, men vel en halvtimes tid på 200 grader. Det smager godt med
gorgonzola i.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 01-05-04 09:11

Tak for alle de gode forslag :)

Min kæreste er dog lidt kræsen, og desværre er løg og gorgonzola ikke
hendes favoritter :(

Jeg har dog fået hende overtalt til at prøve denne:
http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ200ADK/HJ200D01.NSF/O/A9A0EA25714F4137C1256DE400400DF7

Men tak for de gode forslag, som der bestemt heller ikke var noget i
vejen med.

/henrik