Alpe d'Huez
Fra : Thomas

Dato : 30-04-04 08:37

Hej,
nogen der har været der om sommeren - eller har været der
om vinteren og tror det også vil være interessant om sommeren.

Hvis vi lige ser bort fra 21. juli hvor Tour de France kommer forbi,
tror du så man kunne få en spændende uge der? - har en lille gut med på 1½.
(vi vil måske netop tage dertil i uge 30).

mvh
Thomas

Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 05-05-04 20:12

> [...]
1½.
> (vi vil måske netop tage dertil i uge 30).

Jeg boede i Alpe d'Huez et par nætter i begyndelsen af juli sidste år. Der
er (naturligvis) masser af billige (ski)-hoteller. Der er mange forsøg på at
holde liv i byen midt om sommeren med forskellige arrangementer. Det er nok
lidt en smagssag, om det er interessant. Det mest tiltrækkende er nok
landskabet, som indbyder til vandreture og cykelture.
Men, men. I 1.850 meters højde er det ganske køligt om morgenen og om
aftenen og nogle gange midt på dagen. Jeg vil nok foretrække at bo for foden
af bjerget i Bourg d'Oisans, som er en hyggelig og noget varmere by. Her er
der campingpladser osv. Derfra går der såmænd også bus op til Alpe d'Huez
flere gange om dagen, så man sagtens tage en tur der op.
Jeg boede i Alpe d'Huez for at deltage i motionscykelløbet La Marmotte, der
har mål i byen.
/Ole

Fra : essal(fjernes)

Dato : 04-07-04 23:21

Thomas wrote:
> [...]
> tror du så man kunne få en spændende uge der? - har en lille gut med på 1½.
> (vi vil måske netop tage dertil i uge 30).

Har været der en uge hver sommer de sidste 3 år. Der er masser af
aktivitetsmuligheder, men vejret er ikke rigtig til at stole på.
Sidste år var super, med masser af sol og varme, forrige år var 3 dage
sol og 3 dage regn, og året før var osse lidt blandet.
Varmt er der kun når solen skinner. Har hver gang været AFSTED DEN
SIDSTE UGE I august. Har du brug for mere info er du velkommen til at
skrive.

Med venlig hilsen Lasse