Syn !!!
Fra : Bobbleboy

Dato : 30-04-04 20:29

Har lige købt min første motorcykel Jubii

Suzuki GS 500 E

Kan se at der er fra 96, altså over de 5 år, og skal synes, hvert 2 år ved
ejerskift, det er 2 år og 14 dage siden den blev synet sidst

Nu mit spørgsmål, man har jo 3 uger til at få den omregistreret, efter køb,
kan jeg så godt få den omregistreret uden syn, bliver man så indkaldt til
syn, eller er det noget jeg selv skal få gjort inden de 3 uger, syntes ikke
jeg har kunne finde det svar her om lige det, men her er ellers en masse guf
om syn og registring og en masse andet man bare må læse om he he

Hygge

André S Hansen

Fra : Hekto

Dato : 30-04-04 21:07

Bobbleboy wrote:
> [...]
> jeg har kunne finde det svar her om lige det, men her er ellers en masse guf
> om syn og registring og en masse andet man bare må læse om he he

Den skal synes INDEN omregistrering.
Gå cyklen igennem på normal vis, og kør så til syn.

Det er ikke så slemt, og heller ikke spor farligt. SBI spiser ikke små
børn!!!!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Bobbleboy

Dato : 30-04-04 21:26

Tak for det hurtige svar, så må vi se at få svinet synet !

Andre

Fra : Bobbleboy

Dato : 30-04-04 21:53

Er det bedst at bestille en tid. eller bare at køre der ned og håbe at der
dukker en tid op, hvis der er lang ventetid på bestilling, kunne det jo godt
komme til at knibe med de 3 uger

Hygge

André S Hansen

Fra : Hekto

Dato : 30-04-04 22:25

Bobbleboy wrote:

> Er det bedst at bestille en tid. eller bare at køre der ned og håbe at der
> dukker en tid op, hvis der er lang ventetid på bestilling, kunne det jo godt
> komme til at knibe med de 3 uger

Du kan prøve at bestille tid, eller og chance den. Så møder du når de
åbner, og får et nummer. Det kan godt blive en lang ventetid!

Fra : Michal

Dato : 30-04-04 23:23

On Fri, 30 Apr 2004 23:25:00 +0200, Hekto wrote:

> Du kan prøve at bestille tid, eller og chance den. Så møder du når de
> åbner, og får et nummer. Det kan godt blive en lang ventetid!

Jeg var så heldig idag kun at skulle vente på at den flinke dame ved
skranken fandt ud af hvad hun skulle trykke på af taster :)

Det var F7 hun skulle trykke på :D

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Michal

Dato : 30-04-04 23:02

On Fri, 30 Apr 2004 22:52:51 +0200, Bobbleboy wrote:
> Er det bedst at bestille en tid. eller bare at køre der ned og håbe at der
> dukker en tid op, hvis der er lang ventetid på bestilling, kunne det jo godt
> komme til at knibe med de 3 uger

De plejer at have nogle "fri-tider", og også nogle "vente-tider", men om
de kan bruges til normalt syn ved jeg ikke. Ved man kan ved omsyn og
genfremstilling.

Mød tidligt en morgen og se om der ikke er held i posen :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Grunnet

Dato : 01-05-04 08:26

Bobbleboy wrote:
> Er det bedst at bestille en tid. eller bare at køre der ned og håbe
> at der dukker en tid op, hvis der er lang ventetid på bestilling,
> kunne det jo godt komme til at knibe med de 3 uger

Ring og bestil en synstid, der nok vil ligge langt ud i fremtiden. Gå så
hver morgen/formiddag ind på deres hjemmeside www.bilsyn.dk og se om der
skulle være kommet et afbud, som du så kan booke online (du skal have en
synstid før du kan lave online booking)
36% ændrer deres synstid i ugen op til synet, og 10% ændrer i døgnet op til
selve synet, så muligheden for at der bliver et "hul" er stor.
Hvis du derudover har en dag du alligevel ikke skal bruge til noget, kan du
jo køre til synshallen en tidlig morgen og håbe på chancen.

--
Steen
Honda GL500 SilverWing '84

---

Fra : Armand

Dato : 01-05-04 10:33

> [...]
køb,
> kan jeg så godt få den omregistreret uden syn,

Forsøger du at omregistrere den, vil de på motorkontoret fortælle dig at du
er 14 dage for sent på den, og først skal få den synet før de gider se dig
igen!

--
Armand.

Fra : Bobbleboy

Dato : 01-05-04 11:24

Yep må køre der ned til syn mandag og høre hvad de siger

Hvad med knastkæden på sådan en model,der står ikke noget om det i
servicebogen Km,før skift

Må have købt en haynes manual

Og igen tak for hjælpen

André

Fra : Bobbleboy

Dato : 01-05-04 11:30

Ups glemte lige bremseskiverne, hvor tykke skal de være

Det er den bagpå, jeg er lidt bange for ikke går ligesom der er U bølger i
den, ikke meget men nok til man kan mærke det, hvis man kører en finger ned
over den

André

Fra : Armand

Dato : 01-05-04 14:48

> [...]
> den, ikke meget men nok til man kan mærke det, hvis man kører en finger

Det bør stå itrykt et sted på navet (= skivens inderkreds hvor bolt-hullerne
befinder sig)!
Forøvrigt: SB måler med en spids skydelære hvor der er dybest/tyndest mellem
rillerne =

--
Armand.