Hvad skal jeg tænke på til syn?
Fra : Kim Bender R

Dato : 30-04-04 08:59

Hvordan er det lige med reglerne for en gl. offroader til syn. Skal lygter
mv. indstilles på en bestemt måde? Må den spilde lidt olie? osv. osv.

Fra : Mich@el

Dato : 30-04-04 09:21

Hejsa.

> Hvordan er det lige med reglerne for en gl. offroader til syn. Skal lygter
> mv. indstilles på en bestemt måde? Må den spilde lidt olie? osv. osv.

Er du gal mand. !!!!!!!

Spilde olie på deres fine nymalede gulv. !!!!!!!!!!

En stående vittighed om syningshallen her i Nyborg er at bare man ikke
sviner deres flotte gulv, så er man kommet langt igennem synet.

Skulle for et par år siden op og syne en Taxa, Mercedes E-klasse. Vognmanden
bad mig lave en motorvask, for tænk om syningsmanden skulle få skidt på hans
fine kittel.

Nå, jeg kommer kørende i en flot Mercedes E-klasse, både bil og motor er
nyvasket.

Hvad sker der.. ???? Taxa`en står og drypper vand på deres flotte gulv, og
syningsmanden ligner en der har bidt i en citron....

Taxa`en blev dog synet da han efter en meget grundig gennemgang ikke kunne
finde nogle fejl....

Havde det været en alm. privat skrammelkasse, såååååå.....

Mvh.
Michael

Fra : dosser

Dato : 30-04-04 09:39

"Kim Bender R" <kimovic7777REMOVE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det lige med reglerne for en gl. offroader til syn.

>Skal lygter mv. indstilles på en bestemt måde?

Ja, de skal lyse med styrke og længde frem på vejbanen og være forsynet med
rette antal/typer af lygter/lys (alt efter årgang) i.flg. loven.

>Må den spilde lidt olie? osv. osv.

Nej, et køretøj må ikke spilde olie eller andre væsker, i.flg.
lovgivningen.(ikke sikkert de siger noget til et dryp, men det kommer meget
an på hvor/hvem der syner den)

Jan

Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
ellers modtager jeg ikke jeres mail.
Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 09:44

Kim Bender R wrote:
> Hvordan er det lige med reglerne for en gl. offroader til syn. Skal
> lygter mv. indstilles på en bestemt måde? Må den spilde lidt olie?
> osv. osv.

Sørg for at det der er på den virker. F.eks. behøver den formegentligt ikke
have blinklys på den hvis den er gammel - men hvis de sidder på skal de
virke.

Test selv alt du kan komme i tanke om - lys, (lang, kort og position),
bremser, bremselys, horn - det er de mest almindelige ting som de næsten
helt sikkert vil checkke.

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

* If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta *

Fra : Kim Bender R

Dato : 30-04-04 09:52

Fra : Hekto

Dato : 30-04-04 10:12

Kim Bender R wrote:

> [...]

På flere motorer er det muligt at skifte den zimmerring udefra.
Man fisker den ud, og presser den nye i, og det var det.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Armand

Dato : 01-05-04 14:46

En sådan utæthed vil selv den tykkeste multigrade olie fise igennem, så giv
ikke olievalget skylden!

> På flere motorer er det muligt at skifte den zimmerring udefra.
> Man fisker den ud, og presser den nye i, og det var det.

Måske nok, men det er ligeså tænkeligt at den har en krave indvendigt, og så
er det omsonst at grave den ud, om muligt, for den nye vil ikke kunne komme
i udefra alligevel :-|

Bedste måde at erfare mulighedern for udvendig rep. er at købe pakdåsen før
man går ombord i sagerne: Er der ikke nogen form for krave eller fals
udvendigt på pakdåsen kan den skiftes udefra.
Uanset hvad, så er det job der udsætter især akslen for ridser med
efterfølgende ultrakort liv for den isatte pakdåse, så jeg vil ikke ligefrem
kalde dét job for "the right way" :-|

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 02-05-04 10:18

Armand wrote:

> [...]
> Uanset hvad, så er det job der udsætter især akslen for ridser med
> efterfølgende ultrakort liv for den isatte pakdåse, så jeg vil ikke ligefrem

????
Man kan da prikke hul i pakdåsen, istedet for at 'grave' i den langs akslen.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Armand

Dato : 02-05-04 16:05

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en

> ????
> Man kan da prikke hul i pakdåsen, istedet for at 'grave' i den langs
akslen.

Jup!
Og på min læreplads havde man også nogle proptrækker-agtige værktøjer til
samme job på pumpe-pakninger og des lige; men den uforberedte vil jo nok
ende med at grave løs med en skruetrækker - Og dét er skruen á "RD350-style"
:-|

--
Armand.

Fra : Kim Bender R

Dato : 02-05-04 13:02

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese

Hvad sker der hvis jeg ikke gør noget ved det - er det en skade som bliver
værre. På nuværende tidspunkt er det bare lidt "dryp"

Kim

Fra : Hekto

Dato : 02-05-04 13:31

Kim Bender R wrote:

> Hvad sker der hvis jeg ikke gør noget ved det - er det en skade som bliver
> værre. På nuværende tidspunkt er det bare lidt "dryp"

Det er ikke en skade, det er nok nærmere slid ... og det bliver værre
med tiden.

Fra : anders majland

Dato : 30-04-04 10:12

> [...]
> Der kommer lidt ud v/ forreste kædehjul når den er varm. Meget
> praktisk forøvrigt da det rammer kæden. Ingen tørsmøring af kæden her.

Det er en fejl - altså ikke olien men at simmeringen ikke er tæt.

> Måske skal man bare komme med en kold, tør maskine... NÅ!

Hvis det ikke er så meget at den står og drypper er det nok fint nok -
Tag evt en klud med i lommen og tør efter inden du kører ind hvis der
kan samle sig lidt olie under tandhjulet.

> Og hvad med knopdæk? Kan synsmanden heller ikke li dem?

Dækene skal være godkendt til gadebrug - Så det er en chance at møde op
på cross dæk

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid