/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny trafikkultur med 130 km/t ??
Fra : MKS - 74


Dato : 30-04-04 06:46

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=165401

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

 
 
Moller (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 30-04-04 06:54

MKS - 74 wrote:

> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=165401
>
   Dam, 3 styks i nordjylland alene som mister pappet :) og 60 fartsyndere
*GGG* Ja, der er nogen der ikke trode politiet kom så langt op i jylland :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Ukendt (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-04-04 09:55


Moller skrev i meddelelsen <4091e9bb$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
>MKS - 74 wrote:
>
>> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=165401
>>
> Dam, 3 styks i nordjylland alene som mister pappet :) og 60 fartsyndere
>*GGG* Ja, der er nogen der ikke trode politiet kom så langt op i jylland :)


Jeg synes politiet skulle komme herop, og så vække de lastbilchauffører der
kører her i området. :-| Denne "uges" kostede dog ikke menneskeliv, men
alene en dags oprydning.

mvh
Orla

>
>--
>VH
>Lars Molnit
>MZ ETZ 251 CDi
>Suzuki GSF 1200 S
>"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"



Jesper Hedegaard (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 30-04-04 10:18


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40921470$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Moller skrev i meddelelsen <4091e9bb$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> >MKS - 74 wrote:
> >
> >> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=165401
> >>
> > Dam, 3 styks i nordjylland alene som mister pappet :) og 60 fartsyndere
> >*GGG* Ja, der er nogen der ikke trode politiet kom så langt op i jylland
:)
>
>
> Jeg synes politiet skulle komme herop, og så vække de lastbilchauffører
der
> kører her i området. :-| Denne "uges" kostede dog ikke menneskeliv, men
> alene en dags oprydning.
>
> mvh
> Orla
>
> >
> >--
> >VH
> >Lars Molnit
> >MZ ETZ 251 CDi
> >Suzuki GSF 1200 S
> >"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
>
>
Tjah - jeg ser sådan på det at vi reelt ikke har fået indført fornuftige
hastighedsbegrænsninger -
heller ikke denne gang !
Hvad vi får er nogle fjollede inddelinger af motorvejen - inddelinger, der
åbenbart udelukkende
er sat efter myldretidstrafikken, i stedet for at lavet hastighedsgrænser,
der f.eks. varierer med
den reelle trafiktæthed.
Og så liiige det, jeg tror er det vigtigeste for vore kære politikkere:
væsentligt højere bøder samt
nedsat grænse for hvornår kørekiortet ryger ! Og straks til morgen er alt
politi trukket til motor-
vejene for at indkassere....hmmm !
Jeg ved med sikkerhed at Kbh's politis afdeling for fartovervågning ikke har
haft noget reelt
budget de sidste år - ikke siden man begyndte med de nye foto-vogne. De får
simpelthen alt
det legetøj, de peger på. Der er jo penge i lortet.
Og vi har jo alle i tidens løb set hvor "fornuftigt" disse vogne sættes ind
i forhold til hvor faren
opstår, hvis folk kører for hurgtigt. Kystvejen nord for Kbh er et sjovt
eksempel - der har de ikke
holdt halvt på cykelsti, halvt på kørebane siden en ældre dame midt i
myldretiden blev så
befippet over at der holdt en kassevogn der at hun kørte ind i den med et
ordentligt brag !
Debatten om hvorvidt de måtte/burde parkere der døede sjovt nok hen i
tavshed.
Flere gange om ugen holder der en kassevogn parkeret i en drejebane på
Christian Brygge,
den der leder ind til det nye hotel næsten overfor Postterminalen. Netop i
krydset før falder
hastigheden - uvist hvorfor - fra 70 til 50. Men de næste 3-400 m 4-sporet
vej er jo også
tydeligvis flere 100 % farligere end strækket før....... Og igen husker jeg
vagt noget om det
der med parkering i en drejebane....

Den korte version: vi er blevet r..rendt igen og får blot lov at betale mere
for mindre !

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



Hekto (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-04-04 07:17

MKS - 74 wrote:

> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=165401
>
At du kan nænne det!

- minde os om den hastigheds-plabrende vaneklynker ... og så fra
morgenstunden! #&%¤-@£#!!

Han skulle hellere koncentrere sig om at få trafikanterne til at
orientere sig ordentligt i trafikken, og lade være med at køre over for
rødt lys!!!!

Havde han f.eks. lavet en kampagne ved MC-sæsonens start, havde 4-5
dræbte måske været undgået!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Per P. (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 30-04-04 08:06


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:4091ef7c$0$440$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> MKS - 74 wrote:
>
> > http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=165401
> >
> At du kan nænne det!
>
> - minde os om den hastigheds-plabrende vaneklynker ... og så fra
> morgenstunden! #&%¤-@£#!!
>
> Han skulle hellere koncentrere sig om at få trafikanterne til at
> orientere sig ordentligt i trafikken, og lade være med at køre over for
> rødt lys!!!!
>
> Havde han f.eks. lavet en kampagne ved MC-sæsonens start, havde 4-5
> dræbte måske været undgået!
>

Ja, jeg ved ikke lige hvad der skete for DR´s nyheder her i morges. Jeg kom
halvt ind i indslaget, men de interviewede en kvindelig psykolog i
forbindelse med de nye hastighedsgrænser. Hvad f..... giver hende kompetence
til at udtale sig om sådanne sager???? Hun var tilmed fra Kbh., så mon ikke
det offentlige og en cykel er hendes foretrukne transportmiddel?

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....



Steen Gruby (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 30-04-04 09:12

On Fri, 30 Apr 2004 09:05:30 +0200, "Per P."
<milborg@FJERNe-privat.dk> wrote:

Hej Per.
>
>Ja, jeg ved ikke lige hvad der skete for DR´s nyheder her i morges. Jeg kom
>halvt ind i indslaget, men de interviewede en kvindelig psykolog i
>forbindelse med de nye hastighedsgrænser. Hvad f..... giver hende kompetence
>til at udtale sig om sådanne sager???? Hun var tilmed fra Kbh., så mon ikke
>det offentlige og en cykel er hendes foretrukne transportmiddel?
>
Rolig nu Per.
Væn dig til, at herovre smitter adfærden fra Tinge voldsomt af på
omgivelserne.
Den største afstand vi her kan måle er afstanden fra Chr. Borg til
fiskerkonen, både fysisk og mentalt
Det de på tinge beskæftiger sig med er milevidt fra fra befolkningen.
Alligevel udtaler visse udenforstående, som f.eks. psykologen, sig med
vægt og autoitet selv om de ikke har forstået en snus.

Snupper-Jensen farer i harnisk hver gang der er kommet et nyt trut fra
Tinge der kan profilere ham politisk:
"Se hvor effektiv jeg er og hvor mange penge jeg kan skovle ind til
staten, det er bare synd vi er underbemandede ellers kunne vi klare
meget mere".

Rådet for større færdselssikkerhed med tågehornet Rene la Cour-Cell i
front, tuder konstant om alle de liv der kunne spares jvis vi vender
tilbage til skridtgang og en mand foran hvert køretøj der vifter med
et rødt flag.
Hvis jeg forstår ham rigtigt, så vil vi spare så mange liv, at livet
til sidst vil opstå af sig selv (Det vil selvfølgelig hjælpe på
fødselstallet).
Den mand har i sandhed en speciel måde at forfalske en statistik på.

Se det er fordelen ved at udtale sig politisk:
Ligegyldigt hvor lemfældigt man omgås sandheden er der aldrig een
levende mutters sjæl der kan anklages for sine udtalelser.
"Jam' det er jo politik, og så er alt jo tilladt - det har vi da selv
lært af folkene på Tinge"..

Vær du glad for at du er milevidt fra Kjøwenhavnstrup


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-04-04 09:35

Steen Gruby wrote:

> Snupper-Jensen farer i harnisk hver gang der er kommet et nyt trut fra
> Tinge der kan profilere ham politisk:
> "Se hvor effektiv jeg er og hvor mange penge jeg kan skovle ind til
> staten, det er bare synd vi er underbemandede ellers kunne vi klare
> meget mere".
>

Det er jo bare jobsikring!

> Rådet for større færdselssikkerhed med tågehornet Rene la Cour-Cell i
> front, tuder konstant om alle de liv der kunne spares jvis vi vender
> tilbage til skridtgang og en mand foran hvert køretøj der vifter med
> et rødt flag.
> Hvis jeg forstår ham rigtigt, så vil vi spare så mange liv, at livet
> til sidst vil opstå af sig selv (Det vil selvfølgelig hjælpe på
> fødselstallet).
> Den mand har i sandhed en speciel måde at forfalske en statistik på.
>

Det er tilgengæld en dumhed, der gør ham utroværdig, trættende,
irriterende, en slesk spytslikker, en op og ned ad væggen - lige til at
kigge igennem - klat sky, en .... en .... en ..... @££$€?%¤#%#¤# >:0(
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Claus Rittig (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-04-04 19:15

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:gc1490h2d50qpbs14mddhqqvanfnsbt8n3@4ax.com...

> Rådet for større færdselssikkerhed med tågehornet Rene la Cour-Cell i
> front, tuder konstant om alle de liv der kunne spares jvis vi vender
> tilbage til skridtgang og en mand foran hvert køretøj der vifter med
> et rødt flag.
> Hvis jeg forstår ham rigtigt, så vil vi spare så mange liv, at livet
> til sidst vil opstå af sig selv (Det vil selvfølgelig hjælpe på
> fødselstallet).
> Den mand har i sandhed en speciel måde at forfalske en statistik på.

Jep, han er den største katastrofe der nogensinde er sket for
trafiksikkerheden i DK.
Jeg hørte han live i et radiointerview engang, interview'et var i anledning
af at han havde anbefalet bilister at køre med helårsdæk, istedet for
sommer- og vinterdæk, og så kom der et par uger med masser af sne og is på
vejene, og folk kørte (som de plejer) galt i dynger. Interview'et handlede
om hans anbefaling, og om hvorvidt det nu var rigtig at anbefale sådan
noget, men undervejs blev han spurgt om hvad minimumsdybden på mønsteret i
et bildæk er. Han kunne ikke svare! Han fablede en del om 1mm eller 3mm, men
endte med at indrømme at det vidste han ikke. Senere i programmet (efter at
interview'et var forbi) sagde de at han havde ringet tilbage efter at have
undersøgt det, og det var 1mm. Da intervieweren heller ikke kendte svaret på
sit eget spørgsmål (eller blev usikker efter La Cour Sell's opringning?),
fik det "lov at stå". DET er sgu da sørgeligt! Det korrekte svar var 1,6mm,
men det blev ikke oplyst i DEN udsendelse. Og hvad er det nu han er direktør
for...?

Rittig



Hekto (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-04-04 19:48

Claus Rittig wrote:

- KLIP!

Helt enig! Han har en negativ effekt på folks holdning til rådet og
trafiksikkerhed!

Iøvrigt er det med sommerdæk om vinteren da helt OK, i flg. hans egen
'hastighedsteori'. Man kan jo bare holde stille eller kør langsomt nok,
så sker der ikke noget! ;0)



--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Tony Lorentzen (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 30-04-04 11:00

Per P. wrote:

> Ja, jeg ved ikke lige hvad der skete for DR´s nyheder her i morges.
> Jeg kom halvt ind i indslaget, men de interviewede en kvindelig
> psykolog i forbindelse med de nye hastighedsgrænser. Hvad f.....
> giver hende kompetence til at udtale sig om sådanne sager???? Hun var
> tilmed fra Kbh., så mon ikke det offentlige og en cykel er hendes
> foretrukne transportmiddel?

Efter min mening er en (god) psykolog mere end kompetent til at udtale sig i
denne forbindelse. Det er vores psyke, der står til grund for at vi generelt
opfører os så dårligt i trafikken - og der skal en holdningsændring (og ikke
flere regler & love) til før det bliver bedre.

Her i Danmark burer vi os meget inde i vores huse og stuer - mens man i
andre lande har en langt større tradition for at gå ud og møde folk på
restauranter og caféer. Vi er meget beskyttende omkring vores privatliv
(hvilket de høje hække i villa-kvartererne i øvrigt vidner om) - og når vi
sætter os ind i vores biler følger vi os stadig i vores privatsfære. Når vi
kommer kørende så er det OS, der ejer vejen (og andre kan lige vove på at
bevæge sig ind på vores territorie - eller være til gene for os) - og det er
netop dér problemet opstår. Man betragter ikke længere det, at køre i
trafikken som en kollektiv ting, hvor der skal være - og gives - plads til
folk. Derfor opstår der en masse unødige spændinger som fører til den slags
hensynsløs kørsel.

Dernæst tror jeg også at bilen herhjemme har fået magt som et status-symbol.
Hvis jeg kører i en BMW så skal hende 'idioten' i Fiat'en ikke tro at hun er
noget særligt - og hun skal absolut IKKE foran mig! Det er janteloven, der
spiller ind her... Prøv i stedet at kigge ind af vinduet og læg mærke til at
der rent faktisk sidder en person bag rettet og spørg dig selv om hendes liv
er mere 'værd' end dit? Nej vel?

Jeg tror afgjort at det problemet ligger i vores psyke.

--
Tony



Gert Bo thorgersen (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 30-04-04 11:44

Du har ret i at det netop er psyken som ligger bag de fleste folks færden i
trafikken. Men efter at jeg for 1½ år siden flyttede til Thailand har jeg
revideret min opfattelse af at man i Danmark kørte dårligt, for her i Asien
kører folk uden kørekort og hver tror at han/hun har forkørselsret. Når det
samtidig i et kryds bliver grønt - det bliver det ikke ofte - for de to
modkørende retninger starter dem der skal til højre (vi har venstrekørsel)
med at svinge ind foran de modkørende og derved tvinge dem til at standse.
Og så godt som alle fortsætter med at krydse lang tid efter at det for dem
er blevet rødt lys. Og hvis der holder 20 biler efter hinanden i banen til
højresving er der ingen der har blinklys på og når det så bliver grønt får
måske 2 - 3 startet blinklyset, og af de 20 fortsætter ca. halvdelen med
ikke at svinge men kører lige ud selv om det var en højresvingsbane de holdt
på. Og på motorvejene overhaler ALLE indenom for i yderbaner lægger alle sig
omend de kun holder en fart af 60 km/tim eller mindre hvor vi må køre med
en 100 - 120 km/tim. Og fra sideveje svinger alle trafikanter ind på
hovedvejen uden først at se om der er nogen dér.

Jeg kan blive ved og blive ved med alle disse dagligdags oplevelser, i går
var jeg bl.a. 3 gange ude for motorcyklister der kørte samme vej som mig og
som så uden blinklys og bakspejl eller kiggen bagud svingede ud foran mig på
min motorcykel for at dreje til højre (venstrekørsel) ud på en sidevej. Og
igår så jeg endnu et trafikuheld. I det 3/4 år jeg har færdedes her i
trafikken i Thailand har jeg set langt, langt flere trafikuheld en i de 55
år jeg har levet i Danmark. Og da jeg i december fik brækket en skulder ved
et trafikuheld stak den skyldige bil og mini motorcykel af fra stedet. Det
menes at der her i Thailand hvor der er 62 mill. indbygger dør mindst 35.000
ved trafikuheld hvert år. Alt dette sat sammen viser jo at man i Danmark
opfører sig som monster trafikanter.

Hver dag her i Thailand tænker jeg på om det nu igen ender med at jeg ryger
på hospitalet, hvis jeg i et sving i bjergene rammes af en bil der kommer
rundt om hjørnet på den forkerte side af de dobbelte linier; alle er
ligeglade med dobbelte linier og folk kører også i modsat retning selv på
inderbane eller yderbane på en motorvej er det oplevet flere gange; dagligt
modkørende på inderbanerne.

Mvh. Gert Thorgersen

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:409223a7$0$264$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Per P. wrote:
>
> > Ja, jeg ved ikke lige hvad der skete for DR´s nyheder her i morges.
> > Jeg kom halvt ind i indslaget, men de interviewede en kvindelig
> > psykolog i forbindelse med de nye hastighedsgrænser. Hvad f.....
> > giver hende kompetence til at udtale sig om sådanne sager???? Hun var
> > tilmed fra Kbh., så mon ikke det offentlige og en cykel er hendes
> > foretrukne transportmiddel?
>
> Efter min mening er en (god) psykolog mere end kompetent til at udtale sig
i
> denne forbindelse. Det er vores psyke, der står til grund for at vi
generelt
> opfører os så dårligt i trafikken - og der skal en holdningsændring (og
ikke
> flere regler & love) til før det bliver bedre.
>
> Her i Danmark burer vi os meget inde i vores huse og stuer - mens man i
> andre lande har en langt større tradition for at gå ud og møde folk på
> restauranter og caféer. Vi er meget beskyttende omkring vores privatliv
> (hvilket de høje hække i villa-kvartererne i øvrigt vidner om) - og når vi
> sætter os ind i vores biler følger vi os stadig i vores privatsfære. Når
vi
> kommer kørende så er det OS, der ejer vejen (og andre kan lige vove på at
> bevæge sig ind på vores territorie - eller være til gene for os) - og det
er
> netop dér problemet opstår. Man betragter ikke længere det, at køre i
> trafikken som en kollektiv ting, hvor der skal være - og gives - plads til
> folk. Derfor opstår der en masse unødige spændinger som fører til den
slags
> hensynsløs kørsel.
>
> Dernæst tror jeg også at bilen herhjemme har fået magt som et
status-symbol.
> Hvis jeg kører i en BMW så skal hende 'idioten' i Fiat'en ikke tro at hun
er
> noget særligt - og hun skal absolut IKKE foran mig! Det er janteloven, der
> spiller ind her... Prøv i stedet at kigge ind af vinduet og læg mærke til
at
> der rent faktisk sidder en person bag rettet og spørg dig selv om hendes
liv
> er mere 'værd' end dit? Nej vel?
>
> Jeg tror afgjort at det problemet ligger i vores psyke.
>
> --
> Tony
>
>



Henrik Steen Larsen (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 30-04-04 16:08

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> wrote in message
news:c6tfs1$s75$1@news.loxinfo.co.th...
> Du har ret i at det netop er psyken som ligger bag de fleste folks færden
i

<snip>

> Hver dag her i Thailand tænker jeg på om det nu igen ender med at jeg
ryger
> på hospitalet, hvis jeg i et sving i bjergene rammes af en bil der kommer
> rundt om hjørnet på den forkerte side af de dobbelte linier; alle er
> ligeglade med dobbelte linier og folk kører også i modsat retning selv på
> inderbane eller yderbane på en motorvej er det oplevet flere gange;
dagligt
> modkørende på inderbanerne.
>
> Mvh. Gert Thorgersen

Det sætter så tingene lidt i perspektiv :/

Hellere fjollede hastighedsgrænser her i landet end thailandske tilstande...



Armand (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-05-04 09:29


Gert Bo thorgersen <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
news:c6tfs1$s75$1@news.loxinfo.co.th...
> Du har ret i at det netop er psyken som ligger bag de fleste folks færden
i
> trafikken. Men efter at jeg for 1½ år siden flyttede til Thailand har jeg
> revideret min opfattelse af at man i Danmark kørte dårligt, for her i
Asien
> kører folk uden kørekort og hver tror at han/hun har forkørselsret.....

Sjovt nok så erindrer jeg, engang omkring da du flyttede til Thailand, at
østens trafik blev højt besunget for sin evne til at tage (religiøst?)
hensyn til alle andre til trods for at det lignede kaos på overfladen

> Jeg kan blive ved og blive ved med alle disse dagligdags oplevelser...
> ....der kørte samme vej som mig og som så uden blinklys og bakspejl eller
> kiggen bagud svingede ud foran mig på min motorcykel for at dreje til
> højre (venstrekørsel) ud på en sidevej.......
> ...... Og da jeg i december fik brækket en skulder ved et trafikuheld stak
> den skyldige bil og mini motorcykel af fra stedet.
> Det menes at der her i Thailand hvor der er 62 mill. indbygger dør mindst
> 35.000 ved trafikuheld hvert år.
> .........alle er ligeglade med dobbelte linier og folk kører også i modsat
> retning selv på inderbane eller yderbane på en motorvej er det oplevet
flere
> gange; dagligt modkørende på inderbanerne.

Jeg har lige læst i (var det?) Søndagsavisen, at man i Nigeria var begyndt
at intelligensteste trafikanter der opførte sig ekstremt ulogisk (á køre mod
ensretning), netop fordi dén gruppe trafikanter er blevet meget markant i
den senere tid.
Indtil nu var en enkel erklæret for decideret sindssyg, imens et antal havde
fået frataget kørekortet p.g.a. "utilstrækkelig intelligens"

I sidste uge var det fremme i pressen at kineserne også havde fået øje for
problemet i den tiltagende mekaniserede trafik, og med den befolkningsmængde
er der nok potentiale for kaos

> ...........Alt dette sat sammen viser jo at man i Danmark opfører sig
> som mønster trafikanter.

Dødsulykke-registeret, som blev oprettet for få år siden, klarlægger endda
at der er flere døde p.g.a. fald, end i trafikken, så det er i mine øjne et
spørgsmål om man ikke er meget nær det praktisk opnåelige tal :-/
Anyhow, ér der altså andre ligeså dødstruende områder at sætte ind på, end
alene trafikken :-|

--
Armand.





Mikkel Christensen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 03-05-04 08:28

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Jeg har lige læst i (var det?) Søndagsavisen, at man i Nigeria var
> begyndt at intelligensteste trafikanter der opførte sig ekstremt
> ulogisk (á køre mod ensretning), netop fordi dén gruppe trafikanter er
> blevet meget markant i den senere tid. Indtil nu var en enkel
> erklæret for decideret sindssyg, imens et antal havde fået frataget
> kørekortet p.g.a. "utilstrækkelig intelligens"

*LOL* Det er da et fremragende tiltag som vi også sagtens kunne ha'
herhjemme.
Hvis så bare Nigeria også kunne bruge til krudt på deres 419 s[c|p]ammere
vil verden være et lidt bedre sted at være

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| - Paul Tomko

Knud Dam (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 01-05-04 00:04


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:4091ef7c$0$440$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> hastigheds-plabrende vaneklynker ...

> /Hekto

Hekto - du har ordet i din magt !

; - )

KD



Ukendt (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-04-04 15:56

Mon ikke deres fangster alene skyldes øget kontrol?
Jeg tror, da kunne snuppe lige så mange for en uge siden, hvis der havde
været den samme kontrol.

Erfaringer med den ændrede hastighedsbegrænsning kan vel først høstes over
en vis periode?


Chris



"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:2vp390tomin62n48ld8cp7srrmt72poflm@4ax.com...
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=165401
>
> --
> -Michael
> Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
> http://62.79.120.117/



Henrik Nielsen - Rap~ (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 01-05-04 10:29

"Mon ikke deres fangster alene skyldes øget kontrol?"

Det var lige præcis min tanke. Man kan ikke bruge denne undersøgelse/kontrol
til at konkludere noget som helst om hvordan vi kørte før og hvordan vi
kører nu.. Så skulle man have lavet en lign. kontrol før reglerne trådte i
kraft...

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Michal (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 01-05-04 11:41

On Sat, 1 May 2004 11:29:09 +0200, Henrik wrote:
> "Mon ikke deres fangster alene skyldes øget kontrol?"

Sjovt nok skriver berlingeren noget lidt andet...

<http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=434894>


> Det var lige præcis min tanke. Man kan ikke bruge denne undersøgelse/kontrol
> til at konkludere noget som helst om hvordan vi kørte før og hvordan vi
> kører nu.. Så skulle man have lavet en lign. kontrol før reglerne trådte i
> kraft...

Ja, og over længere perioder... folk kører nok forskelligt efter
årstid... eller også gør de ikke med ulykker til følge...


Men lad os nu se om en et stykke tid :)

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

rbk17 (01-05-2004)
Kommentar
Fra : rbk17


Dato : 01-05-04 08:53

On Fri, 30 Apr 2004 07:45:32 +0200, MKS - 74 wrote:

> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=165401

Stakkels de 3... Så i også at man kan få op
til 12.000 i bøde - OK det er også ved 230... men alligevel
(var 7.000 i sidste uge)

Men hvad ER endelige rimelige regler - vi er "alle" rimelig
utilfredse, men hvis vi nu fik lov, selv at lave reglerne
hvordan skulle de så se ud?
Skal vi have Tyske forhold, hvor man må køre som man vil
(anbefalet 130) med en million 100 og 120 skilte?

/rbk


Carl Dragert (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 01-05-04 09:59

rbk17 wrote:
> On Fri, 30 Apr 2004 07:45:32 +0200, MKS - 74 wrote:
> Men hvad ER endelige rimelige regler - vi er "alle" rimelig
> utilfredse, men hvis vi nu fik lov, selv at lave reglerne
> hvordan skulle de så se ud?

Det er da nemt nok - motorveje max. 80 kmt for alle køretøjet med undtagelse
af mc som har fri hastighed. Venstre vejbane reserveret til mc'er. fjern den
latterlige hk grænse for nybegyndere, unge kører jo trods alt bedst. Og nu
vi er igang med en revidering, så fjern alle regler om udstødning og andre
konstruktive ændringer. Sidst - men allervigtigst ophæv påbudet om at køre
med styrthjælm.

nå ja forresten, ingen registreringsafgift på mc'er og krav om fuld kasko og
nul selvrisiko til en årlig præmie på 2% af cyklens pris.

--
mvh Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



Mikkel Christensen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 03-05-04 08:37

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> writes:

> Det er da nemt nok - motorveje max. 80 kmt for alle køretøjet med
> undtagelse af mc som har fri hastighed. Venstre vejbane reserveret til
> mc'er.

Viva la Revolution! Men jeg kan ikke deltage i i revolutionen før i
morgen... Måske først torsdag egentlig.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| - Paul Tomko

rbk17 (04-05-2004)
Kommentar
Fra : rbk17


Dato : 04-05-04 18:09

On Sat, 01 May 2004 10:58:36 +0200, Carl Dragert wrote:

> Det er da nemt nok - motorveje max. 80 kmt for alle køretøjet med
> undtagelse af mc som har fri hastighed. Venstre vejbane reserveret til
> mc'er. fjern den latterlige hk grænse for nybegyndere, unge kører jo
> trods alt bedst. Og nu vi er igang med en revidering, så fjern alle
> regler om udstødning og andre konstruktive ændringer. Sidst - men
> allervigtigst ophæv påbudet om at køre med styrthjælm.
> nå ja forresten, ingen registreringsafgift på mc'er og krav om fuld
> kasko og nul selvrisiko til en årlig præmie på 2% af cyklens pris.

Hmm -
Hvis du stiller op til folketinget, skal jeg nok stemme på dig
/rbk17


Henrik Nielsen - Rap~ (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 01-05-04 10:31

"Skal vi have Tyske forhold"

Ja, hvis vi kunne "overføre alt", så ville vi nemlig også have færre ulykker
i trafikken....!!

Men jeg kan ikke forstå at man sætte så kraftigt ind på netop motorvejene i
DK, det er vel stadig et af de mest sikre steder at køre..... Der må være
andre steder hvor det er vigtigere, men det giver selvfølgelig ikke så mange
penge i bødekassen

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408602
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste