Mos på tage
Fra : Ole

Dato : 30-04-04 09:59

Hejsa

Jeg læste engang i denne gruppe at man kunne rense sit tag for mos med
fortyndet klorin.
Gælder et alle typer og hvad blandingsforhold skulle man så bruge?

Jeg har et etternittage med asbest som jeg gerne vil have fjernet mos på.
Er der andre der har gode ideer?

Ole
Fjern "REMOVE" i min e-mail adresse.

Fra : H.S.

Dato : 30-04-04 13:29

"Ole" <it_oleREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gælder et alle typer og hvad blandingsforhold skulle man så bruge?
>
> Jeg har et etternittage med asbest som jeg gerne vil have fjernet mos på.

Vores eternit tag (ved ikke om der er asbest i det) - fik en tur med
fortyndet klorin, fordele ud over hele taget med havesprøjte (såden en 6
liters fanden, der 'pumpes op' og forstøver vandet).

Efter 1 uge var alt mosset dødt, og kunne fejes ned af taget med en stiv
kost.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 30-04-04 18:13

Ole wrote:

> [...]
>Gælder et alle typer og hvad blandingsforhold skulle man så bruge?
>
>Jeg har et etternittage med asbest som jeg gerne vil have fjernet mos på.

Hvis det er lav der gror på taget, så lad det være, det beskytter taget.

Hvis det er mos så vendt det er tørt så kan det fejes af.

Fra : Gunnar

Dato : 30-04-04 18:05

Hej
En mulig løsning er at anbringe enkobbertråd hen over tagryggen,det siges at
virke , har ikke selv prøvet det .
Gunnar

Fra : Bo Br

Dato : 30-04-04 19:22

Det er rigtigt at kobertråd virker, (prøv at lægge mærke til hvor
elledningerne går ind over et hustag) der skal meget til for at det virker
på et helt tag.

Køb noget der hedder BIO CLEAN det er et produkt sadolin laver, det kan også
hedde MUR RENS. Det er meget effektivt. det føres bare på med en blød gammel
fejekost (den smides ud bagefter, for den luget af klorin)
Jeg har lige vasket havemøbler af i det, det er rigtigt godt. Kan købes i
RÅD & DÅD 119 kr. for 10 liter 1 liter = 10 M2

Mvh. Bo Br

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-05-04 08:09

"Bo Br" <fjern "NOSPAM"dbobrNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har lige vasket havemøbler af i det, det er rigtigt godt. Kan købes i
> RÅD & DÅD 119 kr. for 10 liter 1 liter = 10 M2

Det er sandsynligvis Klorin,klorrens som er fortyndet ). Den ægte vare
købes i Aldi,Netto til 6-7,- pr l., og fortyndes ca 1:4, eller hvad nu
brugsforvirringen foreslår .

Fra : Andreas

Dato : 01-05-04 18:37

Såvel kobbersalte som kloring virker, men pas RIGTIG meget på, hvis vandet
fra taget opsamles i en beholder eller værre løber ud på græs eller ved
planter!!! Så har du givet fået andre bare pletter, hvor de formentlig ikke
skal være