agurker i drivhuset nu?
Fra : Blue

Dato : 30-04-04 09:40

Kan man flytte sine agurkeplanter i drivhus (koldhus) nu, eller er det
stadig for tidligt?

og hvad med:

peber
chili
aubergine?

Tomaterne er allerede derude - har været det i 14 dages tid og ser ud
til at trives ok

Fra : Wagner

Dato : 30-04-04 11:32

Alt for tidligt. Vent til 5.juni..
Wagner

Fra : Richardt Møller

Dato : 30-04-04 16:45

Jeg har plantet mine chili i koldt drivhus. De trives godt.
Richardt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-04-04 12:50

Blue skrev i et indlæg på usenet:
> Kan man flytte sine agurkeplanter i drivhus (koldhus) nu, eller er det
> stadig for tidligt?

Som vejret er nu - så vil det måske gå godt.

Men der kan sagtens komme en periode med nattefrost endnu - og det kan
de ikke klare.......

> og hvad med:
> peber
> chili
> aubergine?

Det samme som ovenstående - men de er ikke helt så sarte....

Og det samme gælder tomaterne......

> Tomaterne er allerede derude - har været det i 14 dages tid og ser ud
> til at trives ok

Ja men det har også være mildt - og vi kan stadig risikere nattefrost
endnu.

M.v.h. Jan (der også har været lidt letsindig og har sat tomater og
peber ud i drivhuset i denne uge)

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : H.S.

Dato : 30-04-04 13:30

> M.v.h. Jan (der også har været lidt letsindig og har sat tomater og
> peber ud i drivhuset i denne uge)

så vil jeg sgu også... !

Mine ryger derud i weekenden

Fra : Per A. Hansen

Dato : 30-04-04 13:45

"Blue" <blue@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man flytte sine agurkeplanter i drivhus (koldhus) nu, eller er det
> stadig for tidligt?

Det er jordens temperatur, der afgør om planterne kan optage fosfor.
Agurker kræver en høj jordtemperatur - omkring 18-20 gr. C.
Tomaters min. temperatur ligger noget lavere.

> peber
> chili
> aubergine?
Vistnok lidt lavere end for agurker og meloner.

Per A. Hansen