Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefalelsesværdigt digi-cam?
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 30-04-04 22:48

Jeg står på tærsklen til at anskaffe mig mit første digi-cam - i
erhvervsøjemed, men også til privat brug - da min far er ved at være træt af
at hans altid befinder sig hos mig.

Da jeg ikke aner en flyvende fis om kameraer som sådan - andet end at jeg
elsker at tage billeder - håber jeg at der er nogen med mere forstand der
har lyst til at guide mig i den ene eller anden retning.

Krav:
Skal kunne tage gode, skarpe billeder indendørs i ikke alt for god
belysning.
Skal kunne tage billeder af en sort kat uden at han kommer til at ligne en
sort blækklat på hvidt papir, men at man rent faktisk kan se pelsnuancerne.
Det samme gør sig gældende for hvid kat der ikke skal blive for selvlysende.
Og så må der gerne være noget at holde fast i - jeg elsker store, solide
kameraer, hvorimod jeg går langt uden om de der små lommemodeller der
sandsynligvis vil forsvinde for mig i løbet af ingen tid.

Håber på et par gode forslag - jeg skal ud og investere i løbet af en uges
tid - og når man ikke ved noget om hvad der er skidt og kanel, hjælper en
prissøgning på edbpriser fedt. Det siger mig jo ikke noget

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner 15. maj i Randers

Fra : N/A

Dato : 30-04-04 23:56

Fra : michael bennati scho~

Dato : 30-04-04 23:56

> "Tina Susanne Johansson"

> Hvor mange penge vil du satse. -max-

Canon går du ikke galt i byen med...
f.eks Canon Poweshot G5
mvh Michael

Fra : TC

Dato : 01-05-04 01:00

"Tina Susanne Johansson" <> skrev i en meddelelse

> [...]
> tid - og når man ikke ved noget om hvad der er skidt og kanel, hjælper en
> prissøgning på edbpriser fedt. Det siger mig jo ikke noget

Hej Tina

Først finder du ud af, hvad det max. må koste.
Så går du på www.edbpriser.dk og ser hvad der er, til den dagspris.

Så sorterer du dem fra, som ikke er foto mærkevarer (kik hos den lokale
fotohandler og se hvilke mærker han/hun har i vinduet).

Så forelsker du dig i en fire - fem stykker, som ser rigtigt lækre og solide
ud, og har de rigtige mål

Derefter smutter du forbi
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/CDISPLAY.HTM
Og sammenligner billeder taget med de udvalgte modeller.

Nu burde du sidde tilbage med max. to forskellige navne/modeller.
(Hmmm. Hvorfor tænker jeg pludselig på Robinson???)

Dem kaster du så her ind i "Ø-Rådet", hvorefter du vil få anbefalinger fra
alle kenderne, samt råd og vejledning i køb af ekstra udstyr, som
hukommelses kort o.l.

Men vigtigst af alt: Hold dig til de kendte mærker, det bliver du gladest
for i længden.

Tommy

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 01-05-04 20:46

TC skrev i en meddelelse...

> Først finder du ud af, hvad det max. må koste.
> Så går du på www.edbpriser.dk og ser hvad der er, til den dagspris.
(...)
> [...]
> Dem kaster du så her ind i "Ø-Rådet", hvorefter du vil få anbefalinger fra
> alle kenderne, samt råd og vejledning i køb af ekstra udstyr, som

Det er hermed gjort - jeg endte godt nok med 4 kameraer i stedet for to max,
men de så alle lovende ud - i mine øjne.

Mine valgte muligheder er:
Canon Powershot A80
Kodak EasyShare DX 4530
Nikon Coolpix 4300
Olympus Camedia C4000 Zoom

Nu venter jeg på eksperternes votering

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner 15. maj i Randers

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-05-04 22:44

In article <4093fe7c$0$290$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Tina Susanne Johansson wrote:
> Det er hermed gjort - jeg endte godt nok med 4 kameraer i stedet for to max,
> men de så alle lovende ud - i mine øjne.

> [...]

Kodak imponerer ikke med deres billedkvalitet og dårlige JPEG komprimering.
Canon og Nikon kan jeg anbefale (har 1 af hvert), og olympus har jeg
ikke personlige erfaringer med.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : TC

Dato : 02-05-04 01:58

> Det er hermed gjort - jeg endte godt nok med 4 kameraer i stedet for to
max,
> men de så alle lovende ud - i mine øjne.
>
> Mine valgte muligheder er:
> Canon Powershot A80
> Kodak EasyShare DX 4530
> Nikon Coolpix 4300
> Olympus Camedia C4000 Zoom
>
> Nu venter jeg på eksperternes votering
>
> Mvh Tina
> --
> www.1001kat.dk
> - åbner 15. maj i Randers
> www.gizzemissen.dk

Som Povl så rigtigt skriver, så imponerer Kodak ikke på kvaliteten.

Kodak har lavet mange gode opfindelser til fritids/fornøjelses fotografen,
bla. et af de første håndholdte kameraer engang i begyndelsen af forrige
århundrede, og deres "Easyshare" serie rammer også lige ned i samme
målgruppe, snup nogle billeder, og så ned i docking stationen, en - to -
vupti, og billederne er klar til print og TV. Ingen roden med ledninger og
svære indstillinger, bare tage og vise billeder.
Nu mangler de bare, at opfinde kameraet der selv smutter ud, og knipser
billederne

Canon, Nikon, og Olympus, har stort set altid, lavet kvalitet. Har selv p.t.
et Olympus camedia, som jeg er vældigt glad for. Når jeg engang vinder i
lotto, og skal til, at opgraderer, bliver det enten Olympus igen eller
Canon, afhængigt af hvem der har det bedste tilbud, til den tid

Nikon kender jeg ikke meget til, plejer dog ikke, at dumpe i nogen test. Dit
valgte "Coolpix 4300" ser også ganske fornuftigt ud.

Canons Powershot A serie plejer, at høste en del roser, selv i dette kræsne
forum, og mine tidligere erfaringer med mærket, har da heller aldrig
skuffet.

Ved ikke om det gjorde dig meget klogere, men ellers vent til profferne
kommer tilbage fra weekend, så skal du bare se indlæg
Eller prøv, at køre lidt tilbage i tiden, her i gruppen, der er kommet
masser af svar på hvilket kamera der er bedst til hvad.

Mvh
Tommy

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 04-05-04 22:11

TC skrev i en meddelelse...

> Som Povl så rigtigt skriver, så imponerer Kodak ikke på kvaliteten.

Mærkeligt nok er det faktisk Kodak min far anbefalede mig at vælge efter at
have set på sammenligningsbillederne i det link du gav mig - han mente at
billederne her var skarpere og især mere naturtro med indendørs blitz. Jeg
er tilbøjelig til at give ham ret - især undrer jeg mig over det meget
orange billede med indendørs blitz som Canon tilsyneladende tager.

> Nikon kender jeg ikke meget til, plejer dog ikke, at dumpe i nogen test.
Dit
> valgte "Coolpix 4300" ser også ganske fornuftigt ud.

Og af de fire kameraer tager det tilsyneladende de mest skarpe billeder i
makro. Eller tager jeg fejl?

> Canons Powershot A serie plejer, at høste en del roser, selv i dette
kræsne
> forum, og mine tidligere erfaringer med mærket, har da heller aldrig
> skuffet.

Lige præcis derfor er jeg noget overrasket over det orangegule indendørs
blitz-billede - men det er måske noget man kan undgå?

> Ved ikke om det gjorde dig meget klogere, men ellers vent til profferne
> kommer tilbage fra weekend, så skal du bare se indlæg

Ikke specielt klogere nej, nærmere mere forvirret.

Men jeg kan jo udvide spørgsmålet og sige:
Hvilket er bedst til makro og nærbilleder - jeg skal tage billeder af
diverse ting i mit varelager til webshop - og de må gerne være rigtigt
skarpe og skal jo også helst ligne det folk rent faktisk modtager med posten
efter bestilling.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk