Dykning på Bornholm i weekenden
Fra : Johnny Christensen

Dato : 27-04-04 20:25

Da jeg _skal_ til Bornholm i den kommende weekend for at lave nogle
billeder af den russiske ubåd og mangler akut en dykker / rejsemakker
til at dele transportudgifterne med, prøver jeg nu om der skulle være
bid her.

Planen er for afrejse med natfærgen fredag kl 23:30.
2 dyk på ubåden (38m til bunden) om lørdagen
1 dyk på "Jarl" / Herold (omkring 50 til bunden) om søndagen eller
andet passende vrag om søndagen.
Hjemrejse søndag kl 19:00 Rønne - Ystad, i København omkring kl 21:30

Jeg arrangerer for billig overnatning på øen, totalt budget pr mand er
omkring 1500 kr.

Forkrav : uddannet til og har regelmæssig rutine i
dekompressionsdykning. Jeg ønsker at køre bundtider omkring 45-60
minutter på vraget pr. dyk, ellers kan jeg desværre ikke nå at gøre
mit arbejde ordentligt.

Vi har nitrox (og trimix til certificerede) til rådighed. Trimixen er
dog ikke indeholdt i prisoverslaget på ca 1500.

Åbent kredsløb eller rebreathers er begge velkommen - bare man har
110% styr på sagerne.

Ring 26792085 hvis du er klar.

Mvh
Johnny Christensen

Fra : Jens Olsen

Dato : 28-04-04 10:35

Johnny_chri@hotmail.com (Johnny Christensen) wrote in message news:<4bbecc1c.0404271124.533533db@posting.google.com>...
> Jeg ønsker at køre bundtider omkring 45-60
> minutter på vraget pr. dyk,

2 gange 60 minutter på den skrottede ubåd! Så er den da set!

Tag du hellere lidt ud med Tom's nye båd. Jeg var tre dage ude med den
i weekenden, og den sparker røv. Tom kunne også nogle gode histiorier
om dig

Jens Olsen, Københavns Dykker Club

Fra : Jesper Munk

Dato : 28-04-04 11:34

Sådan en spasser at høre på....... Det kunne jo være at johnny skulle noget
bestemt...fx. at tage billeder. og det er jo ikke lige noget man gør på et
øjeblik, hvis det skal være ordentlig.
Jesper

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 28-04-04 11:57

"Jesper Munk" <Jesper.munk@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> bestemt...fx. at tage billeder. og det er jo ikke lige noget man gør på et

Jeg tror bare Jens ville gøre opmærksom på at han næsten kender Johnny..

Fra : Claus Hansen

Dato : 28-04-04 14:35

Ok.. Det gør jeg næsten også...

Fra : Jens Olsen

Dato : 28-04-04 22:20

"Jesper Munk" <Jesper.munk@privat.dk> wrote in message news:<408f8892$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> bestemt...fx. at tage billeder. og det er jo ikke lige noget man gør på et

Ja undskyld, jeg er meget ked af det. For fremtiden er det naturligvis
meget vigtigt, at jeg holder mine meddelelser her til det rent
saglige. Det må vi hellere alle gøre, ellers så går det da rent galt
med nyhedsgruupen. Eller hva'?

Jens Olsen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 28-04-04 15:29

jenspolsen@hotmail.com (Jens Olsen) wrote in message > Tag du hellere lidt ud med Tom's nye båd. Jeg var tre dage ude med den
> i weekenden, og den sparker røv. Tom kunne også nogle gode histiorier
> om dig
>
> Jens Olsen, Københavns Dykker Club

Har skam været afsted på den første ugestur i år. Bare rolig, med lidt
uplanlagte weekendsture bliver det nok alligevel til den sædvanlige
måned ombord.

Men... nu var det lige Bornholm det drejede sig om, kan det virkligt
passe at der ikke findes andre seriøse dykkere i Danmark end de der
allerede bor på Bornholm (og derfor ikke har behov for transport)

JZC

Fra : Allan Jensen

Dato : 30-04-04 11:56

.....er det seriøst, at knalde 1500 gode danske kroner af på 3 dyk, hvoraf de
2 er på _den_ ubåd ?
Det kan da kun være, hvis man kan få pengene igen ved at sælge billederne
bagefter, hva´ Johnny ?

God tur
mvh. Allan

Fra : Johnny Christensen

Dato : 05-05-04 23:22

"Allan Jensen" <alj@vrag.dk> wrote in message news:<409230ba$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> 2 er på _den_ ubåd ?
> Det kan da kun være, hvis man kan få pengene igen ved at sælge billederne

Smag og behag er forskelligt. Det jeg efterlyste var seriøse
_dykkere_. Ikke et oplæg om hvilken vrag man foretrak at dykke på. FYI
så havde jeg helt fin underholdning ved at dykke på ubåden, men det
kommer måske også af at jeg hygger mig med wide-screen oplevelser.
Sigten var omkring 15-20 meter, så det var jo godt nok.
Måske er det bare mig, men jeg kan godt se noget sjovt i at dykke på
skibstyper der har været brugt til nogle af de mest dramatiske og
frygtede krigsbegivenheder.
Du er mest til overfladeskibe, vel helst dampdrevet. Jeg læser pt om
historierne bag ubåde, det er god underholdning for mig. En hel del
mere dramatik end f.eks. en fiskekutter eller almindelig fragtskib.

JZC