Info om U-20 på den vestjyske kyst ????
Fra : Johnny Christensen

Dato : 25-04-04 12:37

Hejsa

Jeg skal bruge lidt førstehåndsinformation omkring vraget af U-20 der
ligger på lavt vand ved vestkysten. se eventuelt her
http://www.vragguiden.dk/wreck.asp?wreckid=4581
Jeg er interesseret i om det er et af de vrag der ofte tilsandes og
forsvinder periodevist.
Er det tilfældet, eller er det relativt stabilt. Jeg kan jo godt regne
ud at når hun gik på grund og stod flot på stranden i nov 1916 og at
vraget i dag befinder sig på 6 meter vand, ca 300m fra strandlinien så
er der nogle strømme der driller med omrokering af sandet.

Hvem har været der ude, og kan vraget ses i øjeblikket ??

JZC

Fra : KC

Dato : 25-04-04 16:18

Hejsa Johnny!

Der er næsten ingenting tilbage af "vraget" det er blevet sprængt af flere
omgange og det kan ikke betale sig, at gøre udstyret vådt for.

Mht. tilsanding eller ej er det næsten umuligt at forudsige i det område. En
enkelt "storm" kan flytte utrolige mængder og specielt på de kystnære vrag.

Det er for tidligt på året til dykning 300 meter fra land i nordvestjylland
sigten er under 0,5 meter - jeg kender flere der ikke har troet på mit råd
og sejlet ud alligevel, men tilbagemeldingen er stadig den samme - 0 sigt.

Vent til vandet er meget varmere og det har blæst stille fra øst i en uges
tid - eller mail mig dig nummer, så skal jeg holde dig opdateret og evt.
tage dig med i rib'ben

Sidste august havde vi fantastiske 20 meter sigt og 21 grader på Selma og
Newbridge (se www.photosub.dk) - men det er en af de sjælde oplevelser.

KC

Klaus Christensen
Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
CMAS *** - Padi Divemaster
Basic nitrox CMAS og PADI
GUE Fundamental

Fra : Allan Hansen

Dato : 25-04-04 16:51

"KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
> Der er næsten ingenting tilbage af "vraget" det er blevet sprængt af flere
> omgange og det kan ikke betale sig, at gøre udstyret vådt for.

Hvis jeg ikke husker forkert er der et kapitel om U-20 i Gert Normanns bog:
Skibsvrag ved vestkysten. Der er vist også et billed af detonationen da den
blev sprængt.

Allan Hansen

Fra : KC

Dato : 26-04-04 18:33

Jeps... det er der nemlig.

Fra : KC

Dato : 26-04-04 18:34

Jeg er i iøvrigt blevet "opdateret" mht. sigten.
Glenn Schmidt (vor udsendte i Thyborøn beretter om 4-5 meter ved høfde
59 i onsdags.

Fra : KC

Dato : 25-04-04 16:38

Hejsa Johnny!

Fra : Johnny Christensen

Dato : 27-04-04 04:44

Jeg siger tak for informationen, rart at når man ikke selv lige har
mulighed for at hoppe i vandet der, er der andre der har den rette
viden.

JZC