Kanonvraget bag ved Saltholmen
Fra : Martin Andersen

Dato : 23-04-04 12:55

Jeg var ude og dykke på et vrag bag ved saltholmen igår, men har haft
svært ved at finde nogle informationer om vraget på nettet. Er der
nogen af jer der kender mere til dette?

Vraget ligger på ca 10 meters dybde og er et gammelt træskib hvor der
næsten kun er spanderne tilbage. Herudover er der en del gamle
kanoner. Vraget blev opdaget for ca 2 år siden. Der er ca. 11 sm fra
den gamle havn i kastrup (ved lufthavenen) da der skal sejles uden om
Saltholmen.

Mvh Martin

Fra : Jakob Hansen

Dato : 23-04-04 20:29

"Martin Andersen (slet WER1F)" <maa@WER1Fj-lkl.com> wrote in message
> Jeg var ude og dykke på et vrag bag ved saltholmen igår, men har haft
> svært ved at finde nogle informationer om vraget på nettet. Er der
> nogen af jer der kender mere til dette?

Hej Martin

På min klubs side www.islevdyk.dk er der under turalbum en lille grafisk
tegning over vraget hugget via google fra Sydsvenska Dagbladet. Jeg har
været derude to gange, nogle gode dyk. Seneste gang jeg var der, tog en af
de andre i klubben nogle billeder dernede, men jeg har desværre ikke fået
dem endnu. Jeg har fundet et par på www.vskdyk.dk -
http://www.vskdyk.dk/udvalg/redaktion/2003/kanonvraget/kanonvraget.htm .

Jeg mener at have hørt noget med slaget ved Rheden og navnet Charlotte, men
jeg husker ikke sådanne ting så godt, så det er ikke rock solid. Her i
Sydsvenskan er en artikel fra dengang vraget blev fundet -
http://w1.sydsvenskan.se/Article.jsp?version=65395 .

Jakob
www.islevdyk.dk

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-04-04 12:16

Hej Jakob
- Tak for nyttig information. Jeg tror jeg prøver at følge op på
dette ved at finde og tale med ham Birger Tomsen fra national
museet.

Mvh Martin