Dykker computer
Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 18-04-04 14:48

Hej NG,

Jeg overvejer på et tidspunkt at købe en dykkercomputer, fremfor et dykkerur
(udover et simpelt ur jeg har i forvejen).
Lige for øjeblikket er jeg mest hooked på Suunto Vyper modellen, da den
umiddelbart ser ud til at kunne alt, med undtagelse visning af bar-tryk på
flasken.

Desværre (som ved alle dykker-comps vist), så er PC-interfacet mega
dyrt..... er der nogen der har lavet sådan et selv, eller har kendskab til
nogle diagrammer/vejledninger i hvordan man selv kan lave et?

Jeg kan se der er folk der tidligere har skrevet omkring programmering til
denne computer, men ikke lige se nogen der har omtalt bygning af interface

Er det i øvrigt den rette computer at gå efter, i prislejet på 2500-3000 kr
???

Mvh Dennis

Fra : Arnt Eirik

Dato : 18-04-04 15:03

"Dennis Meng Hansen" <dennis.fjerndette@dpnet.dk> skrev i melding
> Desværre (som ved alle dykker-comps vist), så er PC-interfacet mega
> dyrt..... er der nogen der har lavet sådan et selv, eller har kendskab til
> nogle diagrammer/vejledninger i hvordan man selv kan lave et?

http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?action=profile;u=75

Mekker interface for en rimelig penge i forhold til nytt...

Arnt Eirik

Fra : Hinge

Dato : 19-04-04 20:24

Hej
Hvis du alligevel er for nærig eller du bare ved at du ikke vil bruge
interfacet til noget, så skulle du måske overveje Suuntos GEKKO. Den kan
faktisk det samme som Vyperen på nær det med interfacet, og et par meget små
andre ting.

Kasper H.

Fra : Esben Sick

Dato : 20-04-04 13:01

Hej Dennis.

Der er en del som har lavet interface til VYPER en google søgning på
http://www.sprentice.fsnet.co.uk/vyper.htm hvor du finder diagram pcb udlæg
mm.

Mvh Esben