Computerinterface til Oceanic Datamax Pro ~
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-04-04 12:12

Hej derude

Jeg går og tænker lidt på at jeg godt kunne tænke mig et interface til
min dykkercomputer (Oceanic Datamax pro plus), men er lidt for nærig
til at betale de små 1000 kr det koster (hvis man overhovedet kan få
det til pro plus og ikke pro plus 2, medmindre det passer på den gamle
version). Så jeg tænkte at det må da være muligt at bygge et selv, men
jeg kan ikke lige finde nogen eksempler/diagrammer på hvordan det skal
bygges. Det jeg kan finde lyder til at være noget IR overførsel, men
hvor sidder dioden så? Jeg kan ikke finde nogen kontakter som man kan
koble et interface til.

Nogen der har forslag? Det kunne evt. være rart at få den tømt for
dykkerlogs inden jeg skifter batteri i den. (Som bliver meget snart da
den ikke kan tændes når det er koldt)

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Esben Sick

Dato : 13-04-04 15:17

"Thomas Rasmussen" <simpsons@invalid.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> \ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"
> x |
> / \ <-- (ASCII Ribbon Campain against html emails and postings!)

Hej Thomas.

Oceanic viser hvordan den originale kobles til på:
http://files.oceanicnet.com/PDF_docs/12-2143-r05.pdf

De har også SW til din computer. Hvordan deres "IR-nest" virker aner jeg
ikke. Men det er sikkert ikke "rocket-science"(når man ser hvordan Suunto's
er lavet forstår man ikke hvorfor det ikke følger gratis med). Jeg tror
Oceanic er ret popolært i USA, så prøv på amerikanske nyhedsgrupper.

God jagt.

Mvh Esben

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-04-04 07:46

"Esben Sick" <sick@elektronik.dk> writes:

> [...]
> er lavet forstår man ikke hvorfor det ikke følger gratis med). Jeg tror
> Oceanic er ret popolært i USA, så prøv på amerikanske nyhedsgrupper.

Jotak, jeg har nu kigget manualen og hentet deres software, når nu det
er IR skulle man jo tro at det kunne lade sig gøre at kopiere
ideen. Men de kan selvfølgelig have fundet på et eller andet mystisk
der gør det svært at kopiere.

Men jeg vil da prøve div boards og NG's for at høre om der er nogen
der skulle have prøvet at lave en IR-nest

/Thomas