Hent data fra en Suunto Vyper
Fra : Kim Prang

Dato : 13-04-04 11:13

Hej Alle

Jeg ønsker at lave et program der kan hente data fra en Suunto Vyper. Inden
jeg starter vil jeg dog høre om der er nogen som har lavet dette før eller
tænkt på at gøre det...???

På forhånd tak!

Kim Prang
Sportdykkerklubben KVAK
http://kvak.org

Fra : Henrik Manley

Dato : 13-04-04 11:23

> Jeg ønsker at lave et program der kan hente data fra en Suunto Vyper.
Inden
> jeg starter vil jeg dog høre om der er nogen som har lavet dette før eller
> tænkt på at gøre det...???

Suunto laver jo et ganske udemærket program til det

Linux uden at have prøvet det:

http://www.linuxdiving.org/software/divecomp/

Ellers kan du snakke med den via et almindeligt terminal program.

http://www.markus-fritze.de/suunto/cobra.html

Henrik Manley

Fra : Henrik

Dato : 13-04-04 18:37

Hvad er der galt med det program man kan hente gratis på www.suunto.com ???

Det største problem er interfacet som er lidt peberet...

Henrik

Fra : Esben Sick

Dato : 14-04-04 07:33

Hej Henrik.

En del har udviklet interfaces til Suunto's computere fx
http://www.sprentice.fsnet.co.uk/vyper.htm
En Google søgning på >>interface diy suunto<< giver 366 hits...
Det ser faktisk ikke så svært ud hvis man har eller kender en som har lidt
elektronik kendskab.

Mvh Esben

Fra : Kim Prang

Dato : 16-04-04 12:24

Hej

Mit problem er at jeg mangler en række funktioner i SDM, jeg har brugt det
siden 2000. Og sjov skyld kunne det være rart at selv kunne bestemme hvordan
tingene skal virke og hvad det skal kan. Mit eneste problem er bare at
trække data direkte ud Vyperen. Retten skal jeg nok finde ud af...

mvh.
Kim

Fra : Olaf Trygve Berglihn

Dato : 16-04-04 15:27

Kim Prang <panzer@post4.tele.dk> wrote:
> [...]
> tingene skal virke og hvad det skal kan. Mit eneste problem er bare at
> trække data direkte ud Vyperen. Retten skal jeg nok finde ud af...

Use the source, Luke! Filen vyperlink.c på 837 linjer kode C forklarer
det hele.

http://www-public.rz.uni-duesseldorf.de/~becka/download/dt_ab-current.tar.gz

--
Olaf Trygve Berglihn

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-04 20:59

On Fri, 16 Apr 2004 13:24:04 +0200, "Kim Prang" <panzer@post4.tele.dk>
wrote:

Hej Kim

> [...]
>tingene skal virke og hvad det skal kan. Mit eneste problem er bare at
>trække data direkte ud Vyperen. Retten skal jeg nok finde ud af...

Jeg har faktisk lidt samme "promlem" og vil derfor meget gerne
hjælpe/deltage i dit projekt.

Mine problemer går mest i retning af følgende:

- Mulighed for at logge information om flere gasser på dykket
- Mulighed for at logge/indtaste information om dykkerplanen
- Både dykkerplan og faktisk profil i samme graf
- og så lidt fnidder omkring lokation/sted samt buddy.

P.t. bruger jeg et program på min Palm PDA som hedder Aqua DiveLog.
Det er et freeware som kan hentes på denne side

http://www.aquadivelog.org/divelog.html

Programmet indeholder 90% af det jeg gerne vil, men det findes kun til
Palm OS. Der findes ikke et rigtigt PC-interface/modpart.

Tag et kig på Aqud DiveLog og få nogle ideer.

Lav min høre om jeg kan hjælpe.
---
Rene B. Laursen

PADI og GUE uddannelser, samt DIR udstyr <http://www.divepoint.dk>

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 15:52

Jeg har lavet et sådant program.
www.hfk.dk/logbook

Du er velkommen til at kontakte mig (kontakt oplysninger findes på
hjemmesiden).

Jeg sender gerne VB 6.0 kildekode mm.

Mvh.
Jesper Juul Pedersen