3mm i Dahab lige nu?
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 13-04-04 01:47

Jeg er på vej til Dahab nu på torsdag primært for at fridykke/snorkle og
overvejer hvilken af mine to dragter jeg skal slæbe med: min 5mm eller 3mm.
Begge dragter er spearfisher-dragter, dvs. anorak-overdel uden lynlås (bedre
isolering). Kan jeg nøjes med 3mm ville det være at foretrække (bedre
komfort, lettere bagage).
Er vandet varmt nok i Egypten pt. til 3mm?

Christian E.

Fra : Henrik

Dato : 13-04-04 06:39

Kommer lige fra Dahab - Blue Hole - Bells og Canyons - jeg vil
foretrække en 5 mm afhængig af hvor kuldeskær du er.. Flere i gruppen
dykkede enda i 7 mm.

Mvh
Henrik
www.scubasserne.dk

Fra : Henrik

Dato : 13-04-04 07:33

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> [...]
> komfort, lettere bagage).
> Er vandet varmt nok i Egypten pt. til 3mm?

Der er flere som lige er hjemvendt fra El Gouna - de siger min. 5mm! Vandet
er ikke mere end 20 - 21 grader, og skal man ligge i det i meget mere end 45
min. så skal man være klædt ordentligt på.

Mvh

Henrik
E-Scuba

Fra : Timo J

Dato : 13-04-04 09:21

Hej Christian...Var i Dahab - 14 dage i febuar i en 3 mm jagtdragt... ingen
problemer.... men er du en frossenpind så tag din 5mm overdel med.....

Mvh.

Timo.

Ps: 7 mm dragter.... okay hvis det er vinter og koldere end 7 celsius kan
man da godt tage en 7 mm overdel på....

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 13-04-04 01:14

Jeg er blevet for fed til at være kuldskær, dykker for lidt Jeg tror det
bliver 3mm'eren. Tak for rådene.