Apeks ATX50 vs Poseidon Xtreme dive 90
Fra : Michael Ulstrup

Dato : 10-04-04 10:55

Hej og go´ forår med jer!

Er der nogen som har erfaring med Poseidon´s nye regulatore? Dive 90... er
det en fin regulator, sammenlignet med ATX 50 ?

--
Venlig Hilsen | Michael Ulstrup
Dykkerklubben Nuser

Fra : Henrik

Dato : 10-04-04 13:52

"Michael Ulstrup" <Mine_initialer@not.dk> wrote in message
> Hej og go´ forår med jer!
>
> Er der nogen som har erfaring med Poseidon´s nye regulatore? Dive 90... er
> det en fin regulator, sammenlignet med ATX 50 ?

Der er vist en tidligere tråd ang. dette emne......

Go' påske

-Henrik

Fra : Michael Ulstrup

Dato : 13-04-04 08:30

"Henrik" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er

> Der er vist en tidligere tråd ang. dette emne......

Takker!

Fra : Michael Ulstrup

Dato : 13-04-04 10:30

Ej sgu. Jeg prøver lige igen.

Fandt den gamle tråd vedr. samme emne. Men men men, den endte ud i det samme
som mange andre emner fra den tid, her på NG. ... DIR eller ikke.

Skal vi prøve igen, og se om vi kan holde os til emnet?

Jeg vil bare gerne høre fra én som dykker med Dive 90, høre og du har gode
eller dårlige erfaringer?

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 13-04-04 16:13

"Michael Ulstrup" <nada@nooot.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil bare gerne høre fra én som dykker med Dive 90, høre og du har gode
> eller dårlige erfaringer?

Så skal du måske poste igen med emenet gode eller dårlige erfaringer med
dive 90.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-04 18:24

Michael Ulstrup wrote:

> Jeg vil bare gerne høre fra én som dykker med Dive 90, høre og du har
> gode eller dårlige erfaringer?

hej, jeg har dykket med begge regulatore, jeg vil personlig vælge Apeks
af flg. grunde
apeks
+ pris (billig)
+ kompakt første trin (hvis man tager modellen med DS4)
+ giver rigeligt luft (og det kan justeres ned under et dyk, hvis den giver
for meget)
+ simpel at veligeholde og servicere
+ rubust (byger på prensipper der er gennem prøvet og ikke ændret i gennem
mange år)
+ kan justeres i åndings modstand og ventura efekt (og jo jeg bruger det)
- ?

Posidon
+ slangen kan komme over både højre og venstre skulder (ligegyldig hvis man
dykker DIR)
+ kompakt første trin
- bruger ikke standart slanger
- pris (er dyr)
- det er lige som om man skal suge en smugle efter luften og når den så
kommer, så giver den for meget luft efter min mening. (grundet styrestrøms
prensippet)
- purg knappen er for "vild"
- første trinnet er et nyt spændenden desigen, som i teorien skulle være
næste veligeholdelse fri (grunden til at det står som minus er at det ser ud
til at køre fint, men hvorlænge ? og holder det hvad det lover ??? hvordan
virker dette nye prænsip om 3 - 4 år ?, personlig vælger jeg at lade andre
bruge deres spære penge på at prøve alt det nyeste og så holder jeg mig til
det sikre)

tja det er så bare min mening, men det skal du ikke høre på, for jeg dykker
jo DIR, så jeg er jo sikkert ikke i stand til at danne min mening selv, jeg
gør det nok bare fordi de andre gør det

--
for at svare direkte send til mrnews(snabel-A)tiscali.dk
erstat "(snabel-A)" med "@"

Med Venlig Hilsen
Morten Dall Darmer

Fra : Michael Ulstrup

Dato : 14-04-04 10:35

"Morten Dall" <mrnews(snabel-A)tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gør det nok bare fordi de andre gør det
>
> --
> for at svare direkte send til mrnews(snabel-A)tiscali.dk

Hej Morten.

Mange tak for en fin gennemgang!... Tror jeg holder mig til Apeks ...
(Altså ikke pga. din gennemgang, da du jo dykker DIR, kan den jo slet ikke
bruges) .