Konsol til flaskesæt.
Fra : Henrik

Dato : 09-04-04 11:01

Hej der burde side en stor videnbank samlet her.

I vores dykkerklub har vi en RHIB båd med frontkonsol, og bag ved jockey
sædet er der et konsol til flaskesæt og finner, der består af en 70 - 90 cm
høj ramme, således at man med remme kan spænde sine sæt fast på begge sider
af rammen BB/SB, dog syntes jeg ofte at når der er lidt sø, så lige meget
hvor godt man har spændt dem, så ryster det sig løs og står og banker. Da
ikke alle dykker med samme kombination flaskestørelse nogen dykker RB etc.
er det svært at finde det perfekte konsol. Men er der nogen her der har
fundet den perfekte løsning, evt. med tegninger eller billed.

MVH

Fra : Henrik

Dato : 09-04-04 11:02

Ps. evt svar send til mig på dyk@mil.dk

Henrik

Fra : Allan Norsk

Dato : 09-04-04 11:30

> [...]
> af rammen BB/SB, dog syntes jeg ofte at når der er lidt sø, så lige meget
> hvor godt man har spændt dem, så ryster det sig løs og står og banker.

Vores RIB er konfigureret på samme måde.

Problemet er ofte at flaskerne skrider ud med bunden. Vi har lagt
gummimåtter under flaskestativet og det har hjulpet en del. Skal man ud i
rigtig hård sø kan man binde en pakrem rundt om sættene parvis, således at 2
sæt der står på hver sin side af flaskestativet er bundet sammen. Det er
ikke nok at binde en snor i flaskeventilen.

/Allan