Forsikring?
Fra : P Kaasing

Dato : 06-04-04 10:52

Hvordan er det med dykning og forsikring i dk? Hvis man er PADI dykker og
ikke medlem af dansk sportsdykkerforbund?

/Poul

Fra : Henrik

Dato : 06-04-04 11:31

"P Kaasing" <ikkenogen@microhot.com> wrote in message
> Hvordan er det med dykning og forsikring i dk? Hvis man er PADI dykker og
> ikke medlem af dansk sportsdykkerforbund?

Jaa......du kan jo krydse fingre for at der er en venlig sjæl som har tegnet
en forsikring for dig...!

Ellers er der vel kun 2 andre muligheder som jeg ser det?

Mvh

Henrik

Fra : Allan Hansen

Dato : 06-04-04 12:44

"P Kaasing" <ikkenogen@microhot.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det med dykning og forsikring i dk? Hvis man er PADI dykker og
> ikke medlem af dansk sportsdykkerforbund?

Der er DAN og ellers er der også nogle Forsikringsselskaber ( Codan,
Mannheimer ) der hævder at de vil dække DCS og dermed se bort fra at det
ikke skyldes en pludselig og udefrakommende begivenhed. Det må jo komme an
på en prøve ! Flere selskaber opererer med en tillægsdel for farlig sport,
om de så vil dække mén grad efter DSC er usikkert. Ulykkesforsikringen som
DSF har forhandlet er rigtig god men den obligatoriske del er totalt
misforstået. Hvis Web-Dyk bliver til noget, vil et individuelt medlemsskab
sammen med DSF forsikringen være attraktivt økonomisk og dækningsmæssigt

Allan Hansen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 06-04-04 12:58

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> misforstået. Hvis Web-Dyk bliver til noget, vil et individuelt medlemsskab
> sammen med DSF forsikringen være attraktivt økonomisk og dækningsmæssigt

Web-dyk??

Fra : Allan Hansen

Dato : 06-04-04 16:42

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Web-dyk??

http://www.webdyk.dk/

Allan Hansen

Fra : P Kaasing

Dato : 06-04-04 13:11

Tak for svarene. Meget hurtigt

Fra : Henning

Dato : 06-04-04 17:09

On Tue, 6 Apr 2004 11:52:02 +0200, "P Kaasing"
<ikkenogen@microhot.com> wrote:

>Hvordan er det med dykning og forsikring i dk? Hvis man er PADI dykker og
>ikke medlem af dansk sportsdykkerforbund?

Flere selskaber har accepteret at dykning ikke længere er en farlig
sport, men check med din egen ulykkesforsikring. Bl.a. Tryg har
"vendt" deres definnition, så det nu ikke længere er en
"udefrakommende" begivenhed, men blot en "pludselig opstået", hvorfor
trykfaldssyge nu accepteres som ulykke, forudsat den skyldes et uheld
og ikke dårlig planlægning.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Allan Hansen

Dato : 06-04-04 18:47

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> "udefrakommende" begivenhed, men blot en "pludselig opstået", hvorfor
> trykfaldssyge nu accepteres som ulykke, forudsat den skyldes et uheld

Måske skulle du kigge dine forsikringsbetingelser efter:
På hovedpolisen kan du sikkert læse:

". Endvidere dækkes nu følger af ulykkestilfælde

sket under dykning."

Men hvis du kigger efter i betingelserne kan du finde under undtagelser:

"15.7.7

Træning til eller deltagelse i enhver form for motorløb,

cykel- eller hestevæddeløb, boksning, karate

og andre kampsportsgrene, elastikspring, paraglidning

(faldskærm efter båd), hangglidning (drageeller

sejlflyvning), fald- skærmsudspring, svæveflyvning,

dykning med anvendelse af dykker- eller

frømandsudstyr, anden farlig sport samt professionel

sport."

Det er fint at Tryg skriver om hvad er en ulykke:

"Ved skader, der giver varige mén, kræves ikke

længere, at legemet bliver beskadiget som følge

af pludselig og uventet påvirkning udefra. Det

kræves kun, at skaden sker ved en pludselig

hændelse."

Men prøv lige og spørg Tryg om lammelser o.a. der debuterer i op til 24
timer efter dykning er omfattet af deres dækning eller lammelser der
optræder ved flyvning i op til 48 timer efter dykning. Og hvis de dækker
det, så få det lige skriftligt.

Allan Hansen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 06-04-04 17:32

> [...]
> "udefrakommende" begivenhed, men blot en "pludselig opstået", hvorfor
> trykfaldssyge nu accepteres som ulykke, forudsat den skyldes et uheld

Hej Henning,

Sidst jeg forhørte mig hos tryg, var det i stil med at man fik noget i
hovedet mens man dykkede. Ikke DCS.