Satelitbilleder ved havområder
Fra : Dennis Andersen

Dato : 01-04-04 22:20

Hej Gruppe

Jeg kunne godt tænke mig, at finde et sted på nettet, hvor man kan finde
satelitbilleder over den sydlige del af østersøen omkring bornholm.
Jeg tænkte, at dette måske var noget man også ville kunne benytte sig af ved
dykning, og derved måske en oplagt gruppe at spørge i.

Hjælp vil blive værdsat.

Mvh
Dennis

---

Fra : Allan Hansen

Dato : 01-04-04 22:30

"Dennis Andersen" <br@fake.inbound.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> dykning, og derved måske en oplagt gruppe at spørge i.

Et sted jeg har set er på www.kortal.dk Desværre går det kun ud til ca.100
m fra kysten SVHJ, men ellers er luftfoto en teknik som har været anvendt
ved vragfinding. Se f. eks sidste nr af Sportsdykkeren, artikel om den store
stranding på sjællands østkyst. Jeg erindrer desuden en artikel om en dykker
fra vistnok Skawdyk der havde en "gyrokoptor" som fløj langs kysten og fandt
vrag i det kystnære område. Før i tiden kunne man også se satelitfoto fra de
russiske spin-satelitter med fantastisk opløsning på www.terraserver.com men
den virker vist ikke mere.

Allan Hansen

Fra : Lars K.

Dato : 02-04-04 06:55

In article <406c8610$0$304$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
br@fake.inbound.dk says...
> [...]
> Jeg tænkte, at dette måske var noget man også ville kunne benytte sig af ved
> dykning, og derved måske en oplagt gruppe at spørge i.

Kan dette bruges
http://130.228.229.67/kortal-td/kortside.asp

--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : Dennis Andersen

Dato : 02-04-04 10:34

> [...]
> Kvinders hormoner ligger på randen af enhedscirklen! (Uwe Hartmann, AAU)
> - Lykken er ikke en destination, men en måde at rejse på -

Takker Lars og Allan

Jeg har kigget på Kortal, og konceptet er meget fedt, men som Allan sagde så
går det kun ca 100 meter ud fra kystlinien, jeg skal bruge det til at sætte
garn efter, da jeg er fritidsfisker, må jeg ikke sætte garn inden for 100
meter. Derfor kunne jeg naturligvis godt tænke mig noget mere end 100 meter
fra kystlinien :) Ja, jeg skal nok lade være med at sætte garn ved vrag, da
det er fisk jeg vil fange og ikke en uheldig dykker ;) Men når det nu er
sagt, så er Kortal faktisk ikke så ringe end da, da man får en ide om
hvordan havbunden fra de 100 meter strækker sig længere ud, så tak for
hjælpen

Mvh
Dennis

---

Fra : Dennis Andersen

Dato : 02-04-04 10:46

> [...]

> sagt, så er Kortal faktisk ikke så ringe end da, da man får en ide om
> hvordan havbunden fra de 100 meter strækker sig længere ud, så tak for

Har forresten lige fået dette link, hvis nogen her skulle være interreserede
:)
www.lepidoptera.dk/flyfoto.htm

Mvh
Dennis