Nu går fredagstrafikken snart helt i stå :~
Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-04-04 13:12

Hastighedsvisning på snit ved Vejle, Kolding og Lillebælt:

http://www.trafikken.dk/fremstat.asp?page=document&objno=69510

/Mark.

Fra : H.S.

Dato : 30-04-04 13:36

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> Hastighedsvisning på snit ved Vejle, Kolding og Lillebælt:
>
> http://www.trafikken.dk/fremstat.asp?page=document&objno=69510

Jeg synes godt nok også at Hadsten/århus trafikken gled usædvaneligt
langsomt i morges - måske pga de 'trusler' fra politiet, om at de ville
holde skarpt øje med trafikken ?
(jeg så dog ikke en eneste betjent i morgen).

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-04-04 14:21

"H.S." skrev i en meddelelse:

> Jeg synes godt nok også at Hadsten/århus trafikken gled usædvaneligt
> langsomt i morges - måske pga de 'trusler' fra politiet, om at de ville
> holde skarpt øje med trafikken ?

Klokken 15:10

Sydgående spor før udfletningen Kolding/Lillebælt.

Gennemsnit i indersporet 64 Km/t.
Gennemsnit i ydersporet 84 Km/t.

Nu får batterimanden da endelig sin vilje - Danmark går i stå.
Håber ikke der sker en stigning i dødsfald p.g.a. højt blodtryk og
hjertestop.

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 15:31

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

Jeg er lige kørt fra den tyske grænse og lidt op nord for Randers, Der var
virkelig mange biler på vejen i dag, i begge retninger. Det var nærmest
umuligt at kører 130 km/t mere end 1 km, da enten var det en lastbil,
camping vogn, trailer, eller en billist som trak ud for at over hale en
lastbil, sådan var det stort set hele vejen..

Så godt den mega lange kø der var fra kolding og par km ud af. Godt jeg
kørte Nord på

Så dog rigtig mange politi motorcykler. Fandt ud af at de gerne står lige
efter en nedkørsel til motorvejen, gerne der hvor man kommer fra 130 km/t
zone og ind i en 110 km/t zone..

/Kim

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 15:49

"Kim Sørensen" <kim_s_dkSNApelAhotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så dog rigtig mange politi motorcykler. Fandt ud af at de gerne står lige
> efter en nedkørsel til motorvejen, gerne der hvor man kommer fra 130 km/t
> zone og ind i en 110 km/t zone..

Nappede lige Jyllands Posten.

Håber linket er frit tilgængeligt.

De oplyse 130 fartsyndere ved 16-tiden.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2394710/

Huuuhhh . det kan ikke engang dække "de udsendtes" frokostfortæring.

Håber inderligt situationen fortsætter ...også resten af året ud...

Vi har også bruge for lidt mere synligt politi i villakvartererne. Det
bliver jo snart højsæson ..... for ferietomme huse/lejligheder.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-04-04 16:08

On Fri, 30 Apr 2004 16:48:56 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Nappede lige Jyllands Posten.
>Håber linket er frit tilgængeligt.
>De oplyse 130 fartsyndere ved 16-tiden.
>www.jp.dk/indland/artikel:aid=2394710/

"Den skærpede kontrol fortsætter weekenden over"

Vræl - og jég skal helt til Århus...

"og resten af året følges der op med mere synligt politi på vejene end
normalt"

Jow, jow - men hold "laseren" indenbords og bliv i byerne.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 16:48

KLIP

> "og resten af året følges der op med mere synligt politi på vejene end
> normalt"

Når blot de tager deres smøgpauser i biligkvartererne, er det faktisk helt
fint med mig.

> Jow, jow - men hold "laseren" indenbords og bliv i byerne.

Mon den kan bruges til at skyde indbrudstyve med også...?...

Hr. Bjørn

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-04-04 16:38

"Kim Sørensen" <kim_s_dkSNApelAhotmail.com> wrote in message

> [...]
> camping vogn, trailer, eller en billist som trak ud for at over hale en
> lastbil, sådan var det stort set hele vejen..

Lagde du mærke til om der var kommet nye oversigtsskilte op ved grænsen, der
sagde 130?

Jesper

Fra : Frank Hansen

Dato : 30-04-04 17:02

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote in message
> Lagde du mærke til om der var kommet nye oversigtsskilte op ved grænsen,
der sagde 130?

De har i hvertfald taget de gamle ned - Det gjorde de for lidt over en uge
siden, så de burde ha haft rigelig mulighed for at får dem rettet, og sat op
igen. Ellers kommer de nok snart...

Frank.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-04-04 23:59

"Frank Hansen" <fhansen@spinner_JUNK.dk> wrote in message

> [...]
> siden, så de burde ha haft rigelig mulighed for at får dem rettet, og sat

Ifølge billedet på http://nyhederne.tv2.dk/ (under Baggrund) virker det som
om kun noget at skiltet bliver skiftet og ikke det hele.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 20:39

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Lagde du mærke til om der var kommet nye oversigtsskilte op ved grænsen,
der
> sagde 130?

Så kun Skilte som sagde 110 eller 120 km/t
Ellers står der 110 med streg over (fart grænse slutter), så det er vel der
man må kører 130 km/t..

Lå mærke til at syd fra Kolding og helt til Nord Vejle, var der 110 Km fart,
og så der hvor motorvejen deler sig til Århus og helt til afkørsel Århus
Nord, og Lige inden Randers syd, til Randers nord, var der alle 110 km/t..

/Kim

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 20:42

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Lagde du mærke til om der var kommet nye oversigtsskilte op ved grænsen,
der
> sagde 130?
Hov læste ikke helt rigtig..

Nej, lå jeg ikke mærketil om de havde..

/Kim

Fra : Frank Hansen

Dato : 30-04-04 17:09

"Kim Sørensen" <kim_s_dkSNApelAhotmail.com> wrote in message
[snip]
> Det var nærmest umuligt at kører 130 km/t mere end 1 km, ...
[snip]

Det er jo slet ikke så mærkeligt, Kim. -Eftersom at den længste strækning,
på din tur, med 130 km/t er på ca. 75 km, hvilket svarer meget godt til den
strækning du skal bruge på at komme op på 130 km/t :)

Frank.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 20:36

"Frank Hansen" <fhansen@spinner_JUNK.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> strækning du skal bruge på at komme op på 130 km/t :)

Kun Seriøse indlæg tak.

Hvad er det nu i vejen med en Suzuki Alto 1.0 ??

/Kim

Fra : Brian

Dato : 30-04-04 20:46

Hejsa

Kim Sørensen skrev:

> Hvad er det nu i vejen med en Suzuki Alto 1.0 ??

Jaaa... er det ikke dén bil, der bliver sammenlignet med en
dåseåbner i de nye Sukisuki reklamer ?

/Brian

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-04-04 21:48

On Fri, 30 Apr 2004 21:45:55 +0200, "Brian" <Nejtak@til.spam> wrote:

>Hejsa

>Jaaa... er det ikke dén bil, der bliver sammenlignet med en
>dåseåbner i de nye Sukisuki reklamer ?

Er nu en spade den sammenlignes med *LOL*
Flemming Jacobsen

Fra : Frank Hansen

Dato : 01-05-04 10:32

> Hvad er det nu i vejen med en Suzuki Alto 1.0 ??

Absolut ingenting. Prøvede jo bare at hjælpe dig til at forstå :)

Frank.

Fra : Thomas H.

Dato : 30-04-04 15:13

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> Håber ikke der sker en stigning i dødsfald p.g.a. højt blodtryk og
> hjertestop.

Jeg tror faktisk den største risiko for dødsfald, er pga. det mylder af
betjente, f.eks. at de falder ned fra broer fordi de står så mange, nogle
der bliver påkørt i vejkanten, eller nogle af alle deres helikoptere der
simpelthen falder ned - håber ikke de ramler ned i en tætpakket motorvej,
hvor folk holder i kø, fordi nødsporet er pakket med æggskaller der deler
bøder ud.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 15:40

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ....... fordi nødsporet er pakket med æggskaller der deler
> bøder ud.

Apropos bøder .... nogen der har læst/hørt, hvor mange der indtil nu er
blevet nappet på Store Køre-Stærkt-Dag...?

Hr. Bjørn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-04-04 16:39

> Apropos bøder .... nogen der har læst/hørt, hvor mange der indtil nu er
> blevet nappet på Store Køre-Stærkt-Dag...?

Klokken 15:30 var der uddelt 110 bøder - heraf 7 betingede frakendelser af
kørekortet.

Jeg passerede 4 "razziaer" fra Kbh. til Århus i dag.

Motorcykelgutterne fik et par trut i hornet og en pæn og venlig hilsen op
gennem soltaget. De så ud ti at kede sig fælt, for jeg har ALDRIG NOGENSINDE
oplevet så pæn og langsom kørsel i Danmark.

Aldrig...!

--
/Jan W Nielsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 16:47

KLIP

> [...]
> gennem soltaget. De så ud ti at kede sig fælt, for jeg har ALDRIG
NOGENSINDE
> oplevet så pæn og langsom kørsel i Danmark.

Vejret skulle jo holde, så det er faktisk synd for MC´erne, de skal trækkes
med den tykke læderdragt.

Nu var chancen der eller til at få lidt sol på kroppen...

Jeg vil håbe hastigheden holdes i ave.

Så er det jo lige før man skulle foreslå 140 km/t på udvalgte steder og 130
km/t på resten...

Med en 5 til 10% fejlvisning, ville hastighederne begynde at stemme...

Hr. Bjørn