Min oplevelse på motorvejen i dag
Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 07:38

Hele vejen fra Aalborg og til den anden side af Støvring er der kun
110 km/t. Det er fuldstændig godnat at der ikke er 130 km/t fra efter
Støvring Nord.

Og man må sige at mange respekterer de 110 km/t - også så det er for
meget. Affødt af tråden i går med at køre efter min GPS og ikke
speedometere, måtte jeg konstatere at sådan skulle det ikke være. De
fleste andre billister kørte efter speedometeret og der var en lang kø
i overhalingssporet, fra Aalborg og ca. 20 km sydfor. Så der blev nok
nærmere kørt 100km/t.

Så min konklustion må være at jeg fra på mandag tager en anden vej end
motorvejen, de ca. 55 km jeg skal køre på arbejde. For trafikken
glider slet ikke mere som før. Man kan så håbe på at det kun er her i
starten at folk er rædselsslagen for at få en bøde for at køre 112
km/t...

Ps! Der er fartkontrol lige efter Støvring Nord i sydgående retning.

Mvh. Brian

--
http://www.brinch.it
Hent BBC Webgallery V3 her.

Fra : Klaus Jacobsen

Dato : 30-04-04 08:28

Jeg lagde mærke til nøjagtig det samme her til morgen da jeg kørte mellem
Ålborg og Aars. Man kan håbe at farten kun er en midlertidig effekt af at
folk er hypersensitive overfor de proklamerede politiaktioner i forbindelse
med ændring af fartgrænsen.

//Klaus

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-04-04 08:32

On Fri, 30 Apr 2004 08:37:40 +0200, Brian B. Christensen <brian snabela
dot it> wrote:

[snip]
> [...]
>glider slet ikke mere som før. Man kan så håbe på at det kun er her i
>starten at folk er rædselsslagen for at få en bøde for at køre 112

Tag den gamle landevej. Den har været næsten tom siden motorvejen kom.
Så kan du tage en basse i cafeteriet i Støvring, hvis det da stadig
eksisterer.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 08:45

On Fri, 30 Apr 2004 09:31:58 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Tag den gamle landevej. Den har været næsten tom siden motorvejen kom.
>Så kan du tage en basse i cafeteriet i Støvring, hvis det da stadig
>eksisterer.

Nu er det så heldigt at vi bor i Aalborg's Østlige del. Så efter 2
minutter er jeg på vejen mod Hadsund. Omkring Terndrup skærer man så
tværs over og kommer herefter på den vej du snakker om. Det er den
korteste vej til Hobro iflg. navigatoren og desuden tager det kun 10
minutter mere end motorvejen.

Jeg slapper bare ikke af på samme måde den vej som jeg gør på
motorvejen - vel at mærke inden i dag. Så tror jeg alligevel den anden
vej er mere afslappende.

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it
Hent BBC Webgallery V3 her.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-04-04 08:34

> [...]
> fleste andre billister kørte efter speedometeret og der var en lang kø
> i overhalingssporet, fra Aalborg og ca. 20 km sydfor. Så der blev nok

Ja, det passer meget godt med hvad jeg forventede, dvs. at
gennemsnitsfarten bliver sænket temmelig meget pga. de åndsvage
beslutninger politikerne har lavet. Synd at der ikke findes politikere
med omløb i hovedet

> [...]
> glider slet ikke mere som før. Man kan så håbe på at det kun er her i
> starten at folk er rædselsslagen for at få en bøde for at køre 112

Jeg har tænkt en tilsvarende tanke. Eftersom 100km/t på motorvej bliver
normen en del steder så er det jo faktisk hurtigere at køre på
landevejen og så er risikoen for at få en fartbøde endda meget lav. Jeg
ved ikke hvordan det skulle være befordrende for trafiksikkerheden.

mvh Bernhard

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-04-04 09:20

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message

<snip>
> [...]
> gennemsnitsfarten bliver sænket temmelig meget pga. de åndsvage
> beslutninger politikerne har lavet. Synd at der ikke findes politikere

<snip>
Men var det ikke bl.a. det regeringen gik på valg til og vandt?

Nu opfylder de bare flertallet af befolkningens ønsker.

Jesper

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 09:27

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu opfylder de bare flertallet af befolkningens ønsker.

Det gør de ikke.

Dette er jo en "lappeløsning", hvor den anden del af salen har sat sit
tydelige fingeraftryk på loven.

Spændende at se hvad de danske bilister må køre efter en systemskifte......

PS Morsomt nok sammenligner den anden side af salen altid Danmark med vore
broderlande. Dog skal man nok afholde sig fra at sammenligne det der er
tilladt i broderlandene, men er absolut forbudt i Danmark.

Go figure....

Hr. Bjørn

Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-04-04 10:14

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote in message

> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
> >
> <snip>
> >
> <snip>
> Men var det ikke bl.a. det regeringen gik på valg til og vandt?

Jo, det var det, men i skjult medgift kom så beslutningen om massiv
motorvejsovervågning (på bekostning af landevej og byer) og sænkning af
grænsen for betinget frakendelse af kørekortet. Det var noget forbandet
svineri og jeg tilgiver dem ikke for det. Hvis du synes det er fint at
politikerne lige skubber lidt mere ind end sagt så har du en lavere
moral end jeg.

> Nu opfylder de bare flertallet af befolkningens ønsker.

Nix, flertallet ville gerne være blevet lovliggjort for de hastigheder
de brugte på motorvejen. Resultatet viser tilsyneladende at hastigheden
er faldet og trafikken er blevet mere tæt (og dermed større risiko for
uheld). Der var ingen der bad om den massive fartkontrol på motorvejen
eller en nedsættelse af grænsen for frakendelse af kørekortet.

Jeg håber vi snart får et valg så vi kan få regeringen fjernet...

mvh Bernhard

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 10:40

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg håber vi snart får et valg så vi kan få regeringen fjernet...

.... så vi kan få indført en anstændig hastighed på motorvejene igen..)

PS: Der skal fandme til at strammes lidt mere op på tingene i Danmark.

Hr. Bjørn

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-04-04 10:45

> PS: Der skal fandme til at strammes lidt mere op på tingene i Danmark.

Den nuværende regering har da ellers alle muligheder - DF er da til at købe
til hvad som helst for en forhøjelse af aldrechecken

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 10:54

KLIP

> Den nuværende regering har da ellers alle muligheder - DF er da til at
købe
> til hvad som helst for en forhøjelse af aldrechecken

LOL ... men er faktisk en god ting for de dårligst stillede ældre.

Der er trods alt mange, der skal leve for kun statspensionen.

Det er vist igen dans på roser.... specielt når man har brugt et helt
arbejdsliv på at skabe det du og jeg har glæde af i dag.

Bortset fra det, har "de andre" i deres fundats nøje beskrevet at styring,
regulering samt overvågning er den slagne vej frem.

De plejer også at holde det...

PS: De fortsætter vel, hvor de slap...med at misligholde skoler, legepladser
osv. osv. (De kan jo altid skyde skylden på den "anden fløj").

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 10:59

On Fri, 30 Apr 2004 11:53:55 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Det er vist igen dans på roser.... specielt når man har brugt et helt
>arbejdsliv på at skabe det du og jeg har glæde af i dag.

OT:
Det er da ellers dem der sidder i betalte huse og os unge der sidder i
gæld til over hatten der har mere brug for pengene.

Mvh. Brian som nok ikke er helt on-topic

--
http://www.brinch.it
Hent BBC Webgallery V3 her.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 11:02

"Brian B. Christensen" <brian snabela dot it> skrev i en meddelelse

KLIP

> OT:
> Det er da ellers dem der sidder i betalte huse og os unge der sidder i
> gæld til over hatten der har mere brug for pengene.

Det er ikke alle, der sidder i eget hus.

Som ung skal man desuden også lære at sætte tæring efter næring.

At du/I gældsætter jer op over begge øre, er vist ikke blot husets/bilens
skyld.....

Det har alle de ældre måtte gøre.

Alternativt kunne vi gøre et tankeeksperiment.

Du kan leve som en greve og baron i de unge dage og sulte på et usselt
værelse/alderdomshjem, når du bliver gammel.

Er det det du vil..?

Nope .... du vil have det hele og helst ikke yde ret meget ...!

Hr. Bjørn

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 30-04-04 11:56

Bjørn Jørvad wrote:

> Som ung skal man desuden også lære at sætte tæring efter næring.

Av for en logik

Prøv du at sætte dig i den lille families sted .. 2 voksne og 2 børn i
KBH .. som førstegangskøbere .. åhr ja .. hvorfor skulle en 3vær. være
nødvendig. Når man kender hinanden så godt er en 1vær. da så rigeligt.

Nye lånemuligheder og reducerede skatter burde gøre boligdrømmen til en
realitet, men istedet pisker priserne jo bare tilsvarende (eller mere)
op så drømmer forbliver netop det .. nemlig en drøm.

/Jan

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 12:13

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

'KLIP

> Prøv du at sætte dig i den lille families sted .. 2 voksne og 2 børn i
> KBH .. som førstegangskøbere .. åhr ja .. hvorfor skulle en 3vær. være
> nødvendig. Når man kender hinanden så godt er en 1vær. da så rigeligt.

Vi ældre kan sagtens sætte os ind i jeres situation.

Vi har *selv* stået i den engang.

> Nye lånemuligheder og reducerede skatter burde gøre boligdrømmen til en
> realitet, men istedet pisker priserne jo bare tilsvarende (eller mere)
> op så drømmer forbliver netop det .. nemlig en drøm.

Det kan jeg sagtens genkende, vi havde jo også renterne at slås med.

De var en overgang oppe på +22%.

Derfor er måske godt mange kan forældre kan stikke deres børn og børnebørn
en skilling i ny og næ.

Det kan jeg til gengæld ikke huske noget om .... i samme enorme
størrelsesorden.

Hr. Bjørn

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-04-04 12:17

> De var en overgang oppe på +22%.

Men dengang havde i jo en fløjtende inflation som betalte en god del af
jeres huse....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : anders majland

Dato : 30-04-04 12:27

> Men dengang havde i jo en fløjtende inflation som betalte en god del
> af jeres huse....

Og var det ikke fuldt fredag for renteudgifter ?

I mellemtiden har der så også været en krise eller to med faldende
priser og mange tvangsauktioner ...

Men sådan er der jo så meget. Fakta er ihvertfald er det tæt på
københavn og andre store byer er sædeles svært for førstegangskøbere -
både af lejlighed/hus. Ved de mindre byer hvor der stadig er bar mark at
udstykke af er det ofte lige så dyrt/billigt at bygge nyt som at købe
brugt. Det gør så også at mange af dem der byggede for et par år siden
idag har særdeles svært ved at sælge uden tab.

Bor selv på landet i et hus fra 1928 der er ved at være moderniseret så
det er på højde med et nyt - Prisen i 2002 var omtrent det samme som en
2v'er ud til en ringvej i valby/hvidovre. Siden er 2v'er nok steget en
hundredetusinde mens mit kun er steget lidt i værdi pga
forbedringerne...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 12:51

meddelelse news:c6td78$m2i$1@sunsite.dk...

KLIP

> Og var det ikke fuldt fredag for renteudgifter ?

Og ... ? ... var vores rådighedsbeløb større eller mindre end jeres..målt i
datids/nutidskroner..?

> I mellemtiden har der så også været en krise eller to med faldende
> priser og mange tvangsauktioner ...

Det er vi nogen, der har prøvet indtil flere gange ... ja.

> [...]
> brugt. Det gør så også at mange af dem der byggede for et par år siden
> idag har særdeles svært ved at sælge uden tab.

Situationen har ikke ædret sig.

Vi kunne købe 200 m2 i Løsning til 498.000 kr. og 148 m2 til Vejle til
+600.000 kr.

> [...]
> 2v'er ud til en ringvej i valby/hvidovre. Siden er 2v'er nok steget en
> hundredetusinde mens mit kun er steget lidt i værdi pga

Vi står i samme situation i Vejle kontra Kjøvenhavnsområdet.

Vi måtte også have grøddage for at få vores ønske opfyldt om eget hus.

Vi kunne ikke rejse verden rundt, men holdt ferie på dejlige Costa Del
Terrasso i mange år.

På et tidspunkt blev der sandelig råd til en lille campingvogn.

Sådan er det gået slav i slav, men at forvente at have et sølvbryllupshjem
og rejse verden rundt flere gange om året i ferierne inden man fyldt 35 år.
Det kunne vi realistisk se ikke kunne lade sig gøre.

Derfor var vi ikke misundelige på dem, der havde mere ned os, men kunne
sagtens glæde os.

Det samme kan vi nemt i dag også...

PS: Hvornår er man egentlig gammel og fortjener at afgive et opsparet
gode/hjem/bankbog osv. ..?

Hr. Bjørn

Fra : anders majland

Dato : 30-04-04 13:50

Snippet en masse..

Det var min pointe

> Vi kunne ikke rejse verden rundt, men holdt ferie på dejlige Costa Del
> Terrasso i mange år.

Det tror jeg også der er mange nye boligejere der gør idag. Jeg plejer
nu at kalde det "bondegårsferie" - Det er et nedlagt landbrug vi har
Udlandsrejse - Jo da vi har da været på indkøbstur i tyskland

Jeg brokker mig ikke over prisniveauet på boliger og lign - det er
markedsbestemt og det har jeg det såmend fint med - og taget
konsekvensen ved bo helt ude på bøhlandet. Jeg har dig også lidt
forståelse for nogle af de problemer det giver. Som f.eks når nogle
nordsjællandske kommuner har svært ved at finde nye lærere til deres
skoler fordi lærere ikke vil få råd til at bo i nærheden.

Skattetrykket er jeg dog knapt så trilfreds med. Sådan rent egoistisk er
der flere steder jeg synes det kunne forenkles og flyttes lidt rundt på
men det hører nok heller ikke hjemme her

> PS: Hvornår er man egentlig gammel og fortjener at afgive et opsparet
> gode/hjem/bankbog osv. ..?

Når man har købt den sidste 1v'er med fastsømmet låg. Har man overskud
til at give et arveforskud / købe lejlighed til sine børn er det da også
helt fint. Men nogle gange hører man unge der næsten ser det som en
selvfølge ...

Lønninger / rådighedsbløb er generelt gode idag - men vores bilpark her
i landet hører blandt de ældste i europa (bare for at komme tilbage
OnTopic)

>Derfor var vi ikke misundelige på dem, der havde mere ned os, men kunne
>sagtens glæde os. Det samme kan vi nemt i dag også...

Med det skattesystem vi har er der heller ikke grund til andet. Dem der
tjener mere bidrager også mere til hvor fælles vælfærdssystem. Specielt
når man køber nye (og dyre) biler. (Man skal nok lade være med at regne
på hvad der skal tjenes før skat for at betale en bil )

Det er såmen ikke fordi biler er steget så voldsomt i pris. F.eks
kostede min egen fra ny lige under 250.000kr i 1990 (mazda 626 st.car).
Idag koster en tilsvarende bil (mazda6 st.car) omkring 40-50000kr mere -
Ikke en voldsom prisstigning over 14 år når man tænker generel
prisudvikling/lønstigninger osv og på hvor meget mere avanceret teknik
der er kommet i. Men det er stadig mange penge...

Så der kører stadig mange gamle biler som min rundt på de danske veje,
det er ikke chauffører der er lige rutinerede osv ... Det er laveste
fællesnævner som der lovgives efter....

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 14:42

meddelelse news:c6tidn$jt0$1@sunsite.dk...

KLIP

> Det tror jeg også der er mange nye boligejere der gør idag. Jeg plejer
> nu at kalde det "bondegårsferie" - Det er et nedlagt landbrug vi har
> Udlandsrejse - Jo da vi har da været på indkøbstur i tyskland

Rene Ord For Lommepengene...

> [...]
> nordsjællandske kommuner har svært ved at finde nye lærere til deres
> skoler fordi lærere ikke vil få råd til at bo i nærheden.

Jeg er ikke uenig med dig.

> [...]

> til at give et arveforskud / købe lejlighed til sine børn er det da også
> helt fint. Men nogle gange hører man unge der næsten ser det som en

Jeg er ikke uenig med dig og det kan godt få blodet til at banke lidt i
tindingerne...

> Lønninger / rådighedsbløb er generelt gode idag - men vores bilpark her
> i landet hører blandt de ældste i europa (bare for at komme tilbage
> OnTopic)

Min første potte var en brugt oldsag. En Opel Rekord 1.7 Stationcar (med
ratgear og havebænk)...

> [...]
> når man køber nye (og dyre) biler. (Man skal nok lade være med at regne
> på hvad der skal tjenes før skat for at betale en bil )

Jeg er ikke uenig med dig og gid dem, der har råd, ville købe endnu flere
dyre biler.

En Lada´s registreringsafgift batte ikke ret meget i statskassen...

> [...]
> prisudvikling/lønstigninger osv og på hvor meget mere avanceret teknik
> der er kommet i. Men det er stadig mange penge...

Ja, det er stadig mange penge og vil sikkert blive ved med at være den
2.-største "investering", en famile vil gøre.

> Så der kører stadig mange gamle biler som min rundt på de danske veje,
> det er ikke chauffører der er lige rutinerede osv ... Det er laveste
> fællesnævner som der lovgives efter....

Det gør der og selv helt sprit nye biler med chauffører , der heller ikke
har din rutine...

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 12:43

KLIP

> Men dengang havde i jo en fløjtende inflation som betalte en god del af
> jeres huse....

Nope ..... jeg måtte vente i 12 år inden min ejendomsværdi havde nået
købsprisen.

Den friværdi som er opnået, er der en del af os, der har geninvesteret i
husene og 'Ikke* købt "legetøj" og hvad ved jeg for.

Så hut jeg viske havde vi også dengang lidt arbejdsløshed at slås med.

Hr. Bjørn

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 30-04-04 12:38

Bjørn Jørvad wrote:

> Derfor er måske godt mange kan forældre kan stikke deres børn og børnebørn
> en skilling i ny og næ.
>
> Det kan jeg til gengæld ikke huske noget om .... i samme enorme
> størrelsesorden.

Samme her .. har lige solgt min lejlighed i Århus .. klassiskt
forældrekøb. Den mulighed havde mine forældre i hvert fald ikke da jeg
flyttede hjemmefra.

Det mest rystende er dog, at jeg har solgt en 60m^2 lejlighed i Århus og
har købt et 165m^2 hus til samme pris .. blot i Nordjylland

/jan

Fra : Lars

Dato : 30-04-04 10:39

Hejsa,

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message

> Jeg håber vi snart får et valg så vi kan få regeringen fjernet...

På grund af hastigheds + politikontrol sagen? Du skal da så lige være klar
over at oppositionen mumler om at sænke den til 110 km/t igen.... Og så
sænker de jo nok grænsen for betinget frakendelse til 130 km/t nu de er i
gang. Jubiiii...

Heheh

** Lars

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-04-04 10:42

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message

> Jeg håber vi snart får et valg så vi kan få regeringen fjernet...

Jeg tror ikke du skal satse alt for meget på at det er muligt at få en ny
regering som mere lempeligt på hastighedsproblematikken og
trafikkontrol.....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-04-04 12:59

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> [...]
ny
> regering som mere lempeligt på hastighedsproblematikken og

Nej, det er ved at gå op for mig at politikerne går i små sko og maler
fanden på væggen så de selv tror på det.

Men hvis folk er utilfredse og ikke brokker sig så ved politikerne jo
ikke at der er brok i krogene og så kan de roligt stramme bøder og
overvågning en tand mere uden risiko for mytteri.

mvh Bernhard

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 30-04-04 11:52

Bernhard Ege wrote:

> Jeg håber vi snart får et valg så vi kan få regeringen fjernet...

Som om det betyder en skid hvem der sidder på den højeste stol. 90% af
de evigt tudesure danskere vil til enhver tid beklage sig over den
siddende regering ..

Nu sidder de røde og peger fingre idag, men var de samme forslag først
kommet på bordet hos en rød regerig, ja så have de blå peget fingre ..
det er jo et faktum.

DK er et land af tudetøser og dobbelt-moralister .. og ja .. jeg er en
af dem.

/Jan

Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-04-04 12:55

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> wrote in message

> Som om det betyder en skid hvem der sidder på den højeste stol. 90% af
> de evigt tudesure danskere vil til enhver tid beklage sig over den
> siddende regering ..

Det er nu første gang jeg egentlig har noget at brokke mig over (ud over
at Poul Nyrup ikke bør bruges til at repræsentere Danmark i udlandet).
Jeg troede oprigtigt ikke at den nye trafiksituation ville blive
politistatsagtig men sådan lærer man jo noget nyt hele tiden.

> [...]
> det er jo et faktum.
>
> DK er et land af tudetøser og dobbelt-moralister .. og ja .. jeg er en

Det er du nok men jeg synes nu ikke jeg er en tudetøs (der er
problem med kønnet) ej heller en dobbelt-moralist (ellers må du uddybe).
Jeg er dog stærkt utilfreds med at der bliver lovet een ting og man får
noget andet. Sådan noget går jeg ikke så stille med dørene med (det er
der jo absolut ingen grund til for så kan man jo slet ikke tillade sig
brokke sig bagefter).

mvh Bernhard

Fra : Lars Frandsen

Dato : 30-04-04 15:50

> [...]
> fleste andre billister kørte efter speedometeret og der var en lang kø
> i overhalingssporet, fra Aalborg og ca. 20 km sydfor. Så der blev nok

Nu kan man vel ikke forvente, at alle kører rundt med en GPS. Derfor må det
da være nærliggende at køre efter speedometeret.
Det er jo heller ikke et krav, at man kører maks.-hastigheden.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-04-04 18:48

On Fri, 30 Apr 2004 16:49:36 +0200, "Lars Frandsen" <lars@jyde.dk>
wrote:

> [...]

Jep - navi'en fra Tomtom er ideel i de biler, der ikke har akustsik
alarm på hastigheden eller fartpilot. Man sætter sikkerhedshastigheden
til de 119/139 og here we go
(navi'en skifter til blå skærm, når hastighedsgrænsen passeres)

Jeg har lige haft et par tyske forretningsforbindelse på besøg et par
dage (BMW 330i og Nissan 350 Z). De kørte bevist på hastighedsgrænsens
max. inkl. "det kendte tillæg uden bøde" (+9 km/t).

>Nu kan man vel ikke forvente, at alle kører rundt med en GPS. Derfor må det
>da være nærliggende at køre efter speedometeret.
>Det er jo heller ikke et krav, at man kører maks.-hastigheden.

LOL - man kan sgu da ikke køre under

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de