/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
130km/t op og ned
Fra : Fly Christensen


Dato : 30-04-04 06:27

Sakset fra www.jp.dk

Offentliggjort 29. april 2004 22:35

Oppositionen er uenig om fartgrænser

Af BO THERKILDSEN

På trods af enighed om at kritisere regeringen er oppositionen uenig om,
hvad et eventuelt regeringsskifte vil betyde for hastighedsgrænserne.
Socialdemokraterne kan se fornuften i 130 km/t, mens SF og de radikale
er parat til at sænke grænsen igen.

Fra fredag kan bilister på landets motorveje trykke lidt hårdere på
speederen uden at få problemer med politiet.

Hastighedsgrænsen er på store dele af Danmarks motorveje sat op til 130
km/t, og regeringen og Dansk Folkeparti får dermed et gammelt ønske
opfyldt efter næsten to års hård debat med oppositionen, der frygter, at
den højere fart vil medføre flere ulykker.

Men ud over at være enige om at kritisere regeringen er
oppositionspartierne splittede i spørgsmålet om, hvad et eventuelt
regeringsskifte vil betyde for hastighedsgrænserne.

Socialdemokraterne vil ikke røre ved grænserne, hvis de får
regeringsmagten, men i stedet bruge flere penge på at udbedre
motorvejenes sikkerhed.

»Vi kan godt se fornuften i at køre 130 km/t på visse strækninger og vil
ikke sænke fartgrænserne igen. Derimod er vi stærkt utilfredse med, at
der ikke er blevet satset penge nok på sikkerheden på vejene. På de mest
udsatte strækninger med 110 km/t vil vi indføre automatisk fartkontrol,
ligesom vi vil bruge penge på udbedringer af blandt andet
midterrabatterne,« siger trafikpolitisk ordfører Morten Bødskov.

De radikales trafikordfører, Martin Lidegaard, er enig med Morten
Bødskov i kritikken af regeringen, men vil i modsætning til
socialdemokraterne gerne være med til at ændre fartgrænserne.

R: »Et eksperiment«
»Vi ville aldrig have kastet os ud i dette eksperiment, men nu da vi er
her, ville det være usagligt ikke at afvente erfaringerne med det. Viser
det sig, at der bliver flere dræbte, vil vi sætte fartgrænserne ned
igen,« siger han.

Sådan et forbehold behøver SF's Margrethe Auken ikke for at ville
arbejde for lavere hastighedsgrænser.

»Hvis det stod til mig, ville grænserne blive sat ned til 110 km/t ved
et regeringsskifte. Og samtidig ville vi indføre fotofælder på alle
motorveje,« siger hun.

»Der er ingen civiliserede lande, som sætter fartgrænserne op i
øjeblikket. Det vil være et rent mirakel, hvis der ikke kommer flere
ulykker,« siger Margrethe Auken.

Justitsminister Lene Espersen (K) fastslår, at fartsyndere i fremtiden
straffes hårdere. Derfor mener hun ikke, der er risiko for flere ulykker
på motorvejene.

»De højere hastighedsgrænser på motorvejene stiller øgede krav til
trafikanterne om at medvirke til en effektiv og sikker afvikling af
trafikken - noget for noget! Vi vil derfor også sætte hårdt ind mod de
trafikanter, som ikke udviser omtanke og ansvarlighed i trafikken,«
skriver hun på ministeriets hjemmeside.

Færdselspolitiet får med de hævede fartgrænser travlt de kommende dage.
Regeringen har indført skærpet kontrol på motorvejene, så de nye
hastighedsgrænser overholdes. Derfor er der tilført flere ressourcer til
synligt politi.

Danskerne kører bedre
»Jeg mener grundlæggende, at det er fint med 130 km/t, for vi har
vejanlægget til det, og danskerne er blevet meget bedre til at køre på
motorvej end tidligere,« siger chef for Rigspolitiets færdselsafdeling i
Aalborg og Randers Karsten Jensen.

»Men det er vigtigt med den skærpede politikontrol her i begyndelsen,
for ellers ville det blive den stærkes ret. Nu tror jeg, vi vil se en
rolig trafikafvikling blot ved en højere hastighed,« siger Karsten
Jensen, der resten af året sender kontrol på motorvejene hver eneste
dag.

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

 
 
Babba-Papa (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Babba-Papa


Dato : 30-04-04 09:06

Der var engang en bruger ved navn Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> der skrev:


>På trods af enighed om at kritisere regeringen er oppositionen uenig om,
>hvad et eventuelt regeringsskifte vil betyde for hastighedsgrænserne.
>Socialdemokraterne kan se fornuften i 130 km/t, mens SF og de radikale
>er parat til at sænke grænsen igen.

Og hvis fartgrænserne skulle blive sænket igen, hvorfor har jeg
så en kraftig fornemmelse af at 23%-grænsen og de nye takster
forbliver uændret (realistisk set vil de nok få et tak nedad hhv.
opad)....
- -
Babba-Papa

Ukendt (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-04-04 11:25


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:2ro390ptn341hu4ti39qtr13hicn882usb@4ax.com...

[snip]
> Sådan et forbehold behøver SF's Margrethe Auken ikke for at ville
> arbejde for lavere hastighedsgrænser.
>
> »Hvis det stod til mig, ville grænserne blive sat ned til 110 km/t ved
> et regeringsskifte. Og samtidig ville vi indføre fotofælder på alle
> motorveje,« siger hun.

Hvad går der lige galt for hende?

[snip]
> »De højere hastighedsgrænser på motorvejene stiller øgede krav til
> trafikanterne om at medvirke til en effektiv og sikker afvikling af
> trafikken - noget for noget! Vi vil derfor også sætte hårdt ind mod de
> trafikanter, som ikke udviser omtanke og ansvarlighed i trafikken,«
> skriver hun på ministeriets hjemmeside.

Øgede krav? Snarere tværtimod - nu kommer de fleste jo endelig til at køre
med nogenlunde samme hastighed...

Efterhånden kan man undre sig over, om politikere lever i deres helt egen
lukkede verden - man skulle ihvertfald ikke tro, nogen af de to damer her
har været ude i trafikken nogensinde... 110 km/t? Det er vist kun lastbiler
og land rovere der overholder det... og der er jo ingen grund til andet? Vi
har vejene og bilerne til det - den store dræber er nok snarere forskellene
i hastighederne vi kører med, mon ikke?

Bare en personlig holdning, som jo alligevel ingen indflydelse får :-/

Christian Kofod.



anders majland (30-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 30-04-04 12:37

> 110 km/t? Det er
> vist kun lastbiler og land rovere der overholder det... og der er jo
> ingen grund til andet? Vi har vejene og bilerne til det - den store
> dræber er nok snarere forskellene i hastighederne vi kører med, mon
> ikke?

På vejen mod nord fra århus igår tog jeg lidt forskud på de nye grænser
og tullede nordover med de 130km/t (som er passende marchfart for min
mc). Der var det rigtignok mest lastbiler jeg overhalede, men tiden kan
jo også bruges til at kigge på de biler der så overhalede mig. Igår
aftes delte de sig næsten i 2 grupper. Den ene var håndværkere i
kassevogne og små ladvogne, den anden var 10+år gamle slidte biler ført
af unge mænd. Sted og tid har selvfølgelig stor indflydelse på det.
"Firmabilsklassen" var nok kommet hjem til aftenkaffen så det var de
andre jeg så. Jeg blev også overhalet af en enkelt med trailer (3500kg
ladvogn med presenning og boogietrailer med 2 paller der så ret tungt
læsset ud altså både bil og trailer ....) Han skulle nok nå hjem inden
de hævede bødetaksterne ....


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Ukendt (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-05-04 08:12


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:c6tf0m$hlm$1@sunsite.dk...
> > 110 km/t? Det er
> > vist kun lastbiler og land rovere der overholder det... og der er jo
> > ingen grund til andet? Vi har vejene og bilerne til det - den store
> > dræber er nok snarere forskellene i hastighederne vi kører med, mon
> > ikke?
>
> På vejen mod nord fra århus igår tog jeg lidt forskud på de nye grænser
> og tullede nordover med de 130km/t (som er passende marchfart for min
> mc). Der var det rigtignok mest lastbiler jeg overhalede, men tiden kan
> jo også bruges til at kigge på de biler der så overhalede mig. Igår
> aftes delte de sig næsten i 2 grupper. Den ene var håndværkere i
> kassevogne og små ladvogne, den anden var 10+år gamle slidte biler ført
> af unge mænd. Sted og tid har selvfølgelig stor indflydelse på det.
> "Firmabilsklassen" var nok kommet hjem til aftenkaffen så det var de
> andre jeg så. Jeg blev også overhalet af en enkelt med trailer (3500kg
> ladvogn med presenning og boogietrailer med 2 paller der så ret tungt
> læsset ud altså både bil og trailer ....) Han skulle nok nå hjem inden
> de hævede bødetaksterne ....

Heh!

Ja, du har ret - der er nogle der sikkert burde holde sig på 110, men dem
kan man jo alligevel ikke 'lave om på'. Jeg vil nu stadig vove at påstå, at
den store grund til ulykker, er forskellen i hastighed - hvis vi nu antager,
at alle kører nøjagtig samme hastighed, vil vi jo stort set kun møde "de
andre" ved indfletning...

Det, der er farligt må da være, når en langsomtkørende bil vil ud at
overhale en endnu langsommere, imens en hurtigtkørende kommer flyvende
bagfra? Jo, jeg ved godt den langsomme skal holde tilbage, men det gør de jo
ikke i praksis - ikke engang lastvognene :-/

Uanset, så kører jeg sandsynligvis i en ex-militær '82 Land Rover Light
Weight fra næste uge af - topfarten er vel omkring de 100. Så jeg kunne i
princippet være ligeglad - jeg skal bare finde mig en passende lastvogn at
tulle efter - små 90 km/t i sådan en sag føles som 240, så jeg får alligevel
min fartiver tilfredsstillet

Christian Kofod.



jan@stevns.net (01-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 01-05-04 08:25

"CDK" <l8runATsofthomeDOTnet> skrev :

>Jeg vil nu stadig vove at påstå, at den store grund til ulykker, er forskellen i hastighed

Det er en påstand der ikke holder vand ;) De fleste ulykker skyldes
uopmærksomhedhed (og af og til endda ren idioti)



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Thunderbird [7100] (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 01-05-04 10:48

On Sat, 01 May 2004 09:24:30 +0200, jan@stevns.net wrote:

>"CDK" <l8runATsofthomeDOTnet> skrev :
>
>>Jeg vil nu stadig vove at påstå, at den store grund til ulykker, er forskellen i hastighed
>
>Det er en påstand der ikke holder vand ;) De fleste ulykker skyldes
>uopmærksomhedhed (og af og til endda ren idioti)

Og det i kombination med den højere fart er ofte en meget utilgivende
cocktail.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Ukendt (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-05-04 13:20

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:03k690h6rfdj86oto128eonj9jeijufrsq@dtext.news.tele.dk...
> "CDK" <l8runATsofthomeDOTnet> skrev :
>
> >Jeg vil nu stadig vove at påstå, at den store grund til ulykker, er
forskellen i hastighed
>
> Det er en påstand der ikke holder vand ;) De fleste ulykker skyldes
> uopmærksomhedhed (og af og til endda ren idioti)

Ok?

Det kan såmænd godt være du har ret..

Det er svært at ændre på om folk er uopmærksomme og idioter, og nu var det
også de nye fartgrænser vi snakkede om ...

Men hvis du har ret, er det da endnu et argument for, at der ikke sker noget
negativt ved at øge fartgrænserne - så skal der jo ikke være forskel i
ulykkestallene...

Christian Kofod.



jan@stevns.net (01-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 01-05-04 14:11

"CDK" <l8runATsofthomeDOTnet> skrev :

>> Det er en påstand der ikke holder vand ;) De fleste ulykker skyldes
>> uopmærksomhedhed (og af og til endda ren idioti)

>Ok?

>Det kan såmænd godt være du har ret..

muligtvis ;)

>Det er svært at ændre på om folk er uopmærksomme og idioter, og nu var det
>også de nye fartgrænser vi snakkede om ...

Jep - men fartgrænserne er jo ikke det eneste der er kommet,
blinkeregler m.v. påkalder jo også folks opmærksomhed , uden at det
ser ud til at virke nævneværdigt godt....

>Men hvis du har ret, er det da endnu et argument for, at der ikke sker noget
>negativt ved at øge fartgrænserne - så skal der jo ikke være forskel i
>ulykkestallene...

Jeg har ualmindeligt svært ved at tro på, at de nye højere
hastigheder, på de steder man har indført dem betyder noget som helst,
alle de steder på motorvejsnettet, hvor der er megen trafik, har man
jo netop beholdt 110. Måske endda visse steder sat farten lidt ned
tilmed (?)

At der så er kommet en stribe 110 skilte op - tror jeg faktisk gavner,
i og med de minder folk om farten.


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-05-04 22:07

> >> Det er en påstand der ikke holder vand ;) De fleste ulykker skyldes
> >> uopmærksomhedhed (og af og til endda ren idioti)
> >Det kan såmænd godt være du har ret..
> muligtvis ;)



> >Det er svært at ændre på om folk er uopmærksomme og idioter, og nu var
det
> >også de nye fartgrænser vi snakkede om ...
>
> Jep - men fartgrænserne er jo ikke det eneste der er kommet,
> blinkeregler m.v. påkalder jo også folks opmærksomhed , uden at det
> ser ud til at virke nævneværdigt godt....

Det har du ret i - jeg forstod heller ikke lige, hvad det skulle gøre godt
for...

> >Men hvis du har ret, er det da endnu et argument for, at der ikke sker
noget
> >negativt ved at øge fartgrænserne - så skal der jo ikke være forskel i
> >ulykkestallene...
>
> Jeg har ualmindeligt svært ved at tro på, at de nye højere
> hastigheder, på de steder man har indført dem betyder noget som helst,
> alle de steder på motorvejsnettet, hvor der er megen trafik, har man
> jo netop beholdt 110. Måske endda visse steder sat farten lidt ned
> tilmed (?)

Det er jeg også helt enig i - de nye fartgrænser kan allerhøjst gavne... så
hurra for det, selvom den reelle effekt nok er minimal...

> At der så er kommet en stribe 110 skilte op - tror jeg faktisk gavner,
> i og med de minder folk om farten.

Jep - de to gange jeg har været på motorvej siden, har folk kørt
overraskende langsomt faktisk på 110km/t strækningerne - det er en underlig
fornemmelse

Christian Kofod.



Lars (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 30-04-04 11:52

Hejsa,

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
news:2ro390ptn341hu4ti39qtr13hicn882usb@4ax.com...

> På trods af enighed om at kritisere regeringen er oppositionen uenig om,
> hvad et eventuelt regeringsskifte vil betyde for hastighedsgrænserne.
> Socialdemokraterne kan se fornuften i 130 km/t, mens SF og de radikale
> er parat til at sænke grænsen igen.

Latterligt... Og fedt at bruge mange millioner på at gør veje klar, sætte
skilte op - for så at lave det om igen. Jow-jow - det lyder da vældig
gennemtænkt.

** Lars



Anders Houmark (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 30-04-04 12:45

Lars wrote:
> Hejsa,
>
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> news:2ro390ptn341hu4ti39qtr13hicn882usb@4ax.com...
>
>> På trods af enighed om at kritisere regeringen er oppositionen uenig
>> om, hvad et eventuelt regeringsskifte vil betyde for
>> hastighedsgrænserne. Socialdemokraterne kan se fornuften i 130 km/t,
>> mens SF og de radikale er parat til at sænke grænsen igen.
>
> Latterligt... Og fedt at bruge mange millioner på at gør veje klar,
> sætte skilte op - for så at lave det om igen. Jow-jow - det lyder da
> vældig gennemtænkt.

Ja super fedt.. Lad os alle stemme på de partier næste gang, ikke nok med
110 på alle veje, så også fotofælder over alt.. Men hey, det kan blive endnu
bedre, stemmer vi på socialdemokraterne kan vi være heldige at de holder
løftet og hæver registreringsafgiften!


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Lars (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 30-04-04 12:49

Hej Anders,

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
news:ZVqkc.151206$jf4.8009581@news000.worldonline.dk...

> > Latterligt... Og fedt at bruge mange millioner på at gør veje klar,
> > sætte skilte op - for så at lave det om igen. Jow-jow - det lyder da
> > vældig gennemtænkt.
> Ja super fedt.. Lad os alle stemme på de partier næste gang, ikke nok med
> 110 på alle veje, så også fotofælder over alt..

Perfekt! Så skal man bare forbyde privatkørsel og uddele statscykler til
alle...


> bedre, stemmer vi på socialdemokraterne kan vi være heldige at de holder
> løftet og hæver registreringsafgiften!

Ja - uha.. Den er jo da også alt-alt for lav! Pyha.. Og nej, jeg glæder mig
slet ikke til vores hus er solgt og vi flytter til Sverige hvor de også går
og beklager sig over deres alt for dyre biler. Men ja, der er da også hele
25% moms på dem derovre...

Til gengæld kan jeg så ikke længere stemme til foketingsvalg i Danmark, på
trods af at jeg stadig skal betale skat her i landet. Så må vi håbe det går
uden

** Lars



Thomas Rasmussen (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 30-04-04 16:37

"Lars" <news41dot@landligt.dk> writes:


> Perfekt! Så skal man bare forbyde privatkørsel og uddele statscykler til
> alle...

Næh nej, for så er der jo stadig ingen der tager busserne, så vi må
hellere også forbyde cyklen og dermed tvinge folk til at tage bus/tog
Vi skal jo have alle flyttet over på offentlige transportmidler
ellers dur det slet ikke. Det er jo også skidt for betalingsbalancen
hvis folk begynder at købe cykler der er produceret udenfor DK, måske
skulle al import også forbydes.

/Thomas

Lars (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 30-04-04 17:17

Hej Thomas,

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.!nval!d> wrote in message
news:834qr1xysc.fsf@thor.dotsrc.org...

> > Perfekt! Så skal man bare forbyde privatkørsel og uddele statscykler til
> > alle...
> Næh nej, for så er der jo stadig ingen der tager busserne, så vi må
> hellere også forbyde cyklen og dermed tvinge folk til at tage bus/tog
> Vi skal jo have alle flyttet over på offentlige transportmidler
> ellers dur det slet ikke. Det er jo også skidt for betalingsbalancen
> hvis folk begynder at købe cykler der er produceret udenfor DK, måske
> skulle al import også forbydes.


Heheh... Sarkasme er en rigtig god ting.

** Lars



Ukendt (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-05-04 08:19



> På trods af enighed om at kritisere regeringen er oppositionen uenig om,
> hvad et eventuelt regeringsskifte vil betyde for hastighedsgrænserne.
> Socialdemokraterne kan se fornuften i 130 km/t, mens SF og de radikale
> er parat til at sænke grænsen igen.
> Socialdemokraterne vil ikke røre ved grænserne, hvis de får
> regeringsmagten, men i stedet bruge flere penge på at udbedre
> motorvejenes sikkerhed.

Hmm, det er da tankevækkende at man i tyskland har fri hastighed og %-vis
stadig har færre uheld end i danmark. Mit indtryk er nu heller ikke at de
tyske autobahn er bedre end i danmark. Bøderne i danmark er også højere end
i tyskland.
Så måske skulle regeringen koncentrere sig mere på at uddanne danskerne
bedre. Vi må åbenbart være dårligere billister end tyskerne.

--
Tom



Mogens Knudsen (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 01-05-04 08:43

On Sat, 1 May 2004 09:19:18 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hmm, det er da tankevækkende at man i tyskland har fri hastighed og %-vis
>stadig har færre uheld end i danmark. Mit indtryk er nu heller ikke at de
>tyske autobahn er bedre end i danmark.

Hallo - det er forbudt at lave den slags sammenlgininger !
Tænk hvis man kunne lære noget

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

jan@stevns.net (01-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 01-05-04 09:28

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hmm, det er da tankevækkende at man i tyskland har fri hastighed og %-vis
>stadig har færre uheld end i danmark.

fri og fri er vel efterhånden så meget sagt ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jakob Hansen (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Hansen


Dato : 02-05-04 12:50

On Sat, 1 May 2004 09:19:18 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Så måske skulle regeringen koncentrere sig mere på at uddanne danskerne
>bedre. Vi må åbenbart være dårligere billister end tyskerne.

Bingo!
Mange danskere kan bare ikke køre på motorveje! Tyskerne kan lære os
meget i den retning.

Den midterste bane på en tresporet motorvej.... Den er da beregnet til
at køre 100 i.... er den ikke???

Hilsen
Jakob Hansen

jan@stevns.net (02-05-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-05-04 15:41

Jakob Hansen <Dellepude@remove-this.mailme.dk> skrev :

>Den midterste bane på en tresporet motorvej.... Den er da beregnet til
>at køre 100 i.... er den ikke???

Hvad har dog givet dig den ide ?

Jeg har prøvet alt fra at holde stille, og til at køre 180, i
midterbanen <grin>
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Per Thomsen (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 03-05-04 09:05

> Hmm, det er da tankevækkende at man i tyskland har fri hastighed og %-vis
> stadig har færre uheld end i danmark. Mit indtryk er nu heller ikke at de
> tyske autobahn er bedre end i danmark. Bøderne i danmark er også højere
end
> i tyskland.
> Så måske skulle regeringen koncentrere sig mere på at uddanne danskerne
> bedre. Vi må åbenbart være dårligere billister end tyskerne.
>
Jeg kan ikke være mere enig.

Per



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste