/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
"Se, jomfruen skal blive frugtsommelig..Ma~
Fra : Lyrik


Dato : 29-04-04 10:03

Det skægge er, at jomfru på Jesu tid blev brugt omtrent på samme måde som vi
bruger jomfru i dag.
Altså en bagerjomfru er ikke nødvendigvis jomfru, men en ung pige hos
bageren.
"Goddag jomfru Rita"! Indikerer en ung ugift, hæderlig kvinde der kan
tituleres på den måde.
En undersøgelse af påstanden om uberørthed er ikke inkluderet.
Men hvordan vil vi forstå det hvis vi siger:"Jomfruen bliver gravid og føder
en søn"!??
Så vil vi fornemme et paradoks!
Man ville ikke forvente brugen af ordet jomfru i forbindelse med graviditet!
Man ville sige ,-spøgende:"Så kan hun vel ikke være jomfru mere"!? Idet
man ville indikere at det var da noget pudsigt noget at sige!
I dag ville man sige:"Den unge pige/kvinde er blevet gravid"!
I dag ville man ikke kalde de ugifte kvinder for "jomfruerne", men det
gjorde man dengang.
1.Kor. 7:25 Perí dé tóón parthénon...med hensyn til jomfruerne..
Minder lidt om den gamle "jomfrustand" ,"gammeljomfru".
Det er en stand som indikerer jomfru, uden at have testet rigtigheden.
Testen dengang, kom på brudenatten, hvor jøderne forlangte mandens
godkendelse af jomfrueligheden. Her vejede selve mødommen kraftigere end i
dag.
Mat. 1:19; viser praksis på Jesu tid.
Fra at forlange ikkejomfruen stenet, blev hun nu tilsyneladende "bare
vanæret".
Josef ville lige så stille forlade hende, således at hun måske kunne gøre
noget tilsvarende som det unge norske piger gjorde for bare en generation
eller 2 siden, rejse til Danmark og føde deres "uægte" barn.
Eventuelt fødte de bare hjemme hos forældrene.
Nu skriver én fra Satans synagoge om jomfruer versus unge kvinder, på en
måde der får det til at se ud som om der ikke er noget der hedder unge
kvinder på græsk, ud over ordet for jomfru.
Men vi lukker øret for denne slange og læser i Paulus' første brev til
Timoteus kap. 5 vers 2;
"gamle kvinder som mødre og UNGE KVINDER som søstre, i al renhed".(kapitæler
red.)
Dette lyder på græsk:
presby-teras = gamle kvinder,"ældste-kvinder", mi-teras=mødre, neo-teras=
UNGE KVINDER.
Man ville altså forvente at var det en ung kvinde der blev gravid, så skulle
der stå "neoteras".
Når der altså står "jomfruen bliver gravid"- så giver det en hel særlig
effekt!

Hilsen
Jens



 
 
Ole Andersen (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Ole Andersen


Dato : 29-04-04 10:12

Lyrik wrote:

> Det skægge er, at jomfru på Jesu tid blev brugt omtrent på samme måde som vi
> bruger jomfru i dag.
> Altså en bagerjomfru er ikke nødvendigvis jomfru, men en ung pige hos
> bageren.

Er der stadig bagerjomfruer, eller er det at arbejde hos en bager bare
et arbejde som så meget andet?

FUT: dk.kultur.sprog

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.org
Thesis #83: We want you to take 50 million of us as seriously as you
take one reporter from The Wall Street Journal. - Cluetrain Manifesto

Kall, Mogens (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Kall, Mogens


Dato : 29-04-04 12:27

"Lyrik" skrev
news:c6qg9b$1ikm$1@news.cybercity.dk

> Det skægge er, at jomfru på Jesu tid blev brugt omtrent på samme måde som
> vi bruger jomfru i dag.
> Altså en bagerjomfru er ikke nødvendigvis jomfru, men en ung pige hos
> bageren.
> "Goddag jomfru Rita"! Indikerer en ung ugift, hæderlig kvinde der kan
> tituleres på den måde.
> En undersøgelse af påstanden om uberørthed er ikke inkluderet.
> Men hvordan vil vi forstå det hvis vi siger:"Jomfruen bliver gravid og
> føder en søn"!??
> Så vil vi fornemme et paradoks!
> Man ville ikke forvente brugen af ordet jomfru i forbindelse med
> graviditet!
> Man ville sige ,-spøgende:"Så kan hun vel ikke være jomfru mere"!? Idet
> man ville indikere at det var da noget pudsigt noget at sige!
> I dag ville man sige:"Den unge pige/kvinde er blevet gravid"!
> I dag ville man ikke kalde de ugifte kvinder for "jomfruerne", men det
> gjorde man dengang.
> 1.Kor. 7:25 Perí dé tóón parthénon...med hensyn til jomfruerne..
> Minder lidt om den gamle "jomfrustand" ,"gammeljomfru".
> Det er en stand som indikerer jomfru, uden at have testet rigtigheden.
> Testen dengang, kom på brudenatten, hvor jøderne forlangte mandens
> godkendelse af jomfrueligheden. Her vejede selve mødommen kraftigere end i
> dag.
> Mat. 1:19; viser praksis på Jesu tid.
> Fra at forlange ikkejomfruen stenet, blev hun nu tilsyneladende "bare
> vanæret".
> Josef ville lige så stille forlade hende, således at hun måske kunne gøre
> noget tilsvarende som det unge norske piger gjorde for bare en generation
> eller 2 siden, rejse til Danmark og føde deres "uægte" barn.
> Eventuelt fødte de bare hjemme hos forældrene.
> Nu skriver én fra Satans synagoge ...

Jens Erik tænker her sikkert på Cyril med "legimitation" udfra skriftstedet
i Åb.3,19.

Vi véd, at mange jøder i det første århundrede *forfulgte* de kristne, og på
grund af disse onde handlinger kan man med god grund kalde sådanne mennesker
under betegnelsen *satans synagoge*. Satan ér jo en morder (John.8,44).

Cyril, derimod, har på INTET tidspunkt forfulgt og drabt kristne, hvorfor
jeg finder det úrimeligt; ja direkte *antisemitisk* at benævne sådanne
mennesker med dette ordvalg!

Om det skulle være tilfældet, at at menneske spotter os og vor Herre, så
berettiger det os ej til at generalisere og dæmonisere *samtlige* synagoger
i verden.

Det eneste du opnår herved, det er at bringe *skam* over din Herre og Hans
frelsesbudskab.

Det er trist, at det er kommet så vidt med dig, Jens Erik!
(gid du selv kunne indse det)

Det er til at græde over ... !!!

Langt hellere burde du efterleve Paulus ord:

Spotter man os, svarer vi med gode ord.
(1.Kor.4,13)

> ... om jomfruer versus unge kvinder, på en
> måde der får det til at se ud som om der ikke er noget der hedder unge
> kvinder på græsk, ud over ordet for jomfru.
> Men vi lukker øret for denne slange og læser i Paulus' første brev til
> Timoteus kap. 5 vers 2;
> "gamle kvinder som mødre og UNGE KVINDER som søstre, i al
> renhed".(kapitæler red.)
> Dette lyder på græsk:
> presby-teras = gamle kvinder,"ældste-kvinder", mi-teras=mødre, neo-teras=
> UNGE KVINDER.
> Man ville altså forvente at var det en ung kvinde der blev gravid, så
> skulle der stå "neoteras".
> Når der altså står "jomfruen bliver gravid"- så giver det en hel særlig
> effekt!

(resten af indholdet meget fint, UG)


Kærlig hilsen din broder og ven
Mogens Kall
The servant of Michael.

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/
(denne kilde er *GRATIS*, Matt.10,8b, modsat "visse" andres)

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
1847 news:wWtfc.143210$jf4.7527548@news000.worldonline.dk

File-number:
2023



Anders Peter Johnsen (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 29-04-04 13:59

Kall, Mogens wrote:

> Cyril, derimod, har på INTET tidspunkt forfulgt og drabt kristne,
> hvorfor jeg finder det úrimeligt; ja direkte *antisemitisk* at
> benævne sådanne mennesker med dette ordvalg!

Hvad er der egentlig galt i at være såkaldt "antisemitisk" for en erklæret
antikristen jøde?

Hvorfor kan det være at al kritik af jøder automatisk affejes med Holocaust
og Hitlers galskab?

Det er jo en syg nærtagenhed?

> Om det skulle være tilfældet, at at menneske spotter os og vor Herre,
> så berettiger det os ej til at generalisere og dæmonisere *samtlige*
> synagoger i verden.

Uanset hvordan du vender og drejer det, så ER det jo altså ikke Kristendom,
der læres i synagoger - men derimod oftest snarere det direkte modsatte.

Jeg mener selvfølgelig at man må tolerere at jøder praktiserer denne deres
antikristne tro, men de bør til gengæld heller ikke komme og blande sig i
Kristendommen, sådan som de har travlt med i forbindelse med Gibson-filmen.
Der var virkelig en indædt, religiøs foragelse i luften, men de må altså
bare lære at udholde deres egen vansindige forargelse og lade være med at te
sig som dumme, forkælede unger, bare fordi de ikke VIL acceptere Kristus...

Surt for dem og deres egenstolte, selvdyrkende forfængelighed at vi andre
altså er uenige!

> Det eneste du opnår herved, det er at bringe *skam* over din Herre og
> Hans frelsesbudskab.

Gør du egentlig ikke selv det? Du bestræber dig jo tilsyneladende ivrigt på
at omgås jøder og skælder omvendt medkristne ud for at gøre indsigelse imod
deres antikristne bespottelse af Kristus? Hvem tjener du egentlig?

> Det er trist, at det er kommet så vidt med dig, Jens Erik!
> (gid du selv kunne indse det)

Tag og kig dig i et spejl, Mogens...

> Det er til at græde over ... !!!

Yep.

> Langt hellere burde du efterleve Paulus ord:
>
> Spotter man os, svarer vi med gode ord.
> (1.Kor.4,13)

Du burde vel efterhånden huske dig selv på det meste af NT: Herunder at der
altså er et ret konkret opgør med den ortodokse jødedom i næsten alle Jesu
udsagn.

Det ER bare ikke "det samme" at være jøde og kristen, men der er en Frelser
til forskel.

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Kall, Mogens (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Kall, Mogens


Dato : 29-04-04 22:29

"Anders Peter Johnsen" skrev
news:4090fc15$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Kall, Mogens wrote:
>
> > Cyril, derimod, har på INTET tidspunkt forfulgt og drabt kristne,
> > hvorfor jeg finder det úrimeligt; ja direkte *antisemitisk* at
> > benævne sådanne mennesker med dette ordvalg!
>
> Hvad er der egentlig galt i at være såkaldt "antisemitisk" for en erklæret
> antikristen jøde?
>
> Hvorfor kan det være at al kritik af jøder automatisk affejes med
> Holocaust og Hitlers galskab?
>
> Det er jo en syg nærtagenhed?

Og du læser historie på Universitetet !

(du skal skelne mellem konstruktiv og destruktiv kritik)

> > Om det skulle være tilfældet, at at menneske spotter os og vor Herre,
> > så berettiger det os ej til at generalisere og dæmonisere *samtlige*
> > synagoger i verden.
>
> Uanset hvordan du vender og drejer det, så ER det jo altså ikke
> Kristendom,
> der læres i synagoger - men derimod oftest snarere det direkte modsatte.
>
> Jeg mener selvfølgelig at man må tolerere at jøder praktiserer denne deres
> antikristne tro, ...

GT-tro (i sig selv, vel og mærket) kan da aldrig være anti-kristen.
Kristendommen har sit fundament i Jødedommen.

> ... men de bør til gengæld heller ikke komme og blande sig i
> Kristendommen, sådan som de har travlt med i forbindelse med
> Gibson-filmen.
> Der var virkelig en indædt, religiøs foragelse i luften, men de må altså
> bare lære at udholde deres egen vansindige forargelse og lade være med at
> te
> sig som dumme, forkælede unger, bare fordi de ikke VIL acceptere
> Kristus...
>
> Surt for dem og deres egenstolte, selvdyrkende forfængelighed at vi andre
> altså er uenige!

Jeg har været inde og se filmen.

Jeg fandt den ikke antisemitisk. Den var stort set i overensstemmelse med
evangeliet.

> > Det eneste du opnår herved, det er at bringe *skam* over din Herre og
> > Hans frelsesbudskab.
>
> Gør du egentlig ikke selv det? Du bestræber dig jo tilsyneladende ivrigt
> på
> at omgås jøder og skælder omvendt medkristne ud for at gøre indsigelse
> imod
> deres antikristne bespottelse af Kristus? Hvem tjener du egentlig?

(du må være født i går)

Siger følgende udsagn dig overhovedet noget:

"Sieg Heil."

Verdenshistorien har det med at gentage sig!

> > Det er trist, at det er kommet så vidt med dig, Jens Erik!
> > (gid du selv kunne indse det)
>
> Tag og kig dig i et spejl, Mogens...

Har lige gjort det.
(jeg så en "abe")

> > Det er til at græde over ... !!!
>
> Yep.
>
> > Langt hellere burde du efterleve Paulus ord:
> >
> > Spotter man os, svarer vi med gode ord.
> > (1.Kor.4,13)
>
> Du burde vel efterhånden huske dig selv på det meste af NT: Herunder at
> der
> altså er et ret konkret opgør med den ortodokse jødedom i næsten alle Jesu
> udsagn.
>
> Det ER bare ikke "det samme" at være jøde og kristen, men der er en
> Frelser til forskel.

Og derfor skal de selvfølgelig TVANGSDØBES med vold og magt, ikke sandt ?
(for vi har jo evig og altid ret, Seig Heil)


Med kærlig broder-hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael.

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/
(denne kilde er *GRATIS*, Matt.10,8b, modsat "visse" andres)

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
1847 news:wWtfc.143210$jf4.7527548@news000.worldonline.dk

File-number:
2027



Anders Peter Johnsen (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 30-04-04 01:50

Kall, Mogens wrote:
> "Anders Peter Johnsen" skrev
> news:4090fc15$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
>> Kall, Mogens wrote:
>>
>>> Cyril, derimod, har på INTET tidspunkt forfulgt og drabt kristne,
>>> hvorfor jeg finder det úrimeligt; ja direkte *antisemitisk* at
>>> benævne sådanne mennesker med dette ordvalg!
>>
>> Hvad er der egentlig galt i at være såkaldt "antisemitisk" for en
>> erklæret antikristen jøde?
>>
>> Hvorfor kan det være at al kritik af jøder automatisk affejes med
>> Holocaust og Hitlers galskab?
>>
>> Det er jo en syg nærtagenhed?
>
> Og du læser historie på Universitetet !

Ja, dèt gør jeg nemlig.

Det er jo altså ikke 30'ernes Tyskland vi lever i, og jeg finder
sammenligningen mellem almindelig anstændig kritik af jøder - herunder deres
religion og dens religions etiske implikationer - med Holocaust hysterisk.

> (du skal skelne mellem konstruktiv og destruktiv kritik)

Og du skal selv til at lære at skelne mellem Kristendom og ortodoks Jødedom.

>> > Om det skulle være tilfældet, at at menneske spotter os og vor
>> Herre,
>>> så berettiger det os ej til at generalisere og dæmonisere *samtlige*
>>> synagoger i verden.
>>
>> Uanset hvordan du vender og drejer det, så ER det jo altså ikke
>> Kristendom,
>> der læres i synagoger - men derimod oftest snarere det direkte
>> modsatte.
>>
>> Jeg mener selvfølgelig at man må tolerere at jøder praktiserer denne
>> deres antikristne tro, ...
>
> GT-tro (i sig selv, vel og mærket) kan da aldrig være anti-kristen.
> Kristendommen har sit fundament i Jødedommen.

Men Kristendommen er så meget mere og andet end Jødedommen. Der er Kristus
til forskel.

> Jeg har været inde og se filmen.
>
> Jeg fandt den ikke antisemitisk. Den var stort set i overensstemmelse
> med evangeliet.

Netop!

Men det VIL de jøder, der står og demonstrerer ude foran biograferne jo bare
ikke erkende, vel? De VIL jo ikke så meget som høre tale om Jesus Kristus,
fordi det altså forarger dem?

>>> Det eneste du opnår herved, det er at bringe *skam* over din Herre
>>> og Hans frelsesbudskab.
>>
>> Gør du egentlig ikke selv det? Du bestræber dig jo tilsyneladende
>> ivrigt på
>> at omgås jøder og skælder omvendt medkristne ud for at gøre
>> indsigelse imod
>> deres antikristne bespottelse af Kristus? Hvem tjener du egentlig?
>
> (du må være født i går)
>
> Siger følgende udsagn dig overhovedet noget:
>
> "Sieg Heil."
>
> Verdenshistorien har det med at gentage sig!

Vrøvl: Historien gentager sig aldrig. Kun visse træk i den kan gentage sig.

Altså, i din begrænsede verdensopfattelse ser ligningen altså således ud:
Kritik af jøder=antisemitisme=nazisme=Holocaust?

Du må være ret naiv, hvis du ikke kan se, hvor meget jøder idag selv
lukrerer på Holocaust og har gjort det siden WWII. De har jo fået deres
stat. Der bygges desuden det ene "Holocaust-museum" efter det andet, og
Spielberg laver efterhånden ikke film om andet, hvilket jo egentlig er meget
politisk smart, da man således kan pålægge flere opvoksende generationer af
unge europæere en skyldfølelse over forfædrenes gerninger ud fra NØJAGTIG
den samme syge tankegang, som man hævder selv at være offer for i
skyldighedsspørgsmålet vedr. Kristi Korsfæstelse. Således indoktrineres
europæiske børn til ukritisk at dyrke jøderne som denne skizoide blanding af
"overmennesker" og "uskyldsrene lam" gennem en så snedig hjernevask, at den
ville være Goebbels' syge sind værdig...

Jeg mener faktisk at det er på sin plads at være kritisk over for denne
udvikling, for ellers er vi FØRST derude hvor rigtigt militante nazister vil
kunne få opbakning...

>> Du burde vel efterhånden huske dig selv på det meste af NT: Herunder
>> at der
>> altså er et ret konkret opgør med den ortodokse jødedom i næsten
>> alle Jesu udsagn.
>>
>> Det ER bare ikke "det samme" at være jøde og kristen, men der er en
>> Frelser til forskel.
>
> Og derfor skal de selvfølgelig TVANGSDØBES med vold og magt, ikke
> sandt ? (for vi har jo evig og altid ret, Seig Heil)

Jeg bør jo ikke kalde dig en dåre, men det er altså tæt på...

Nej, SELVFØLGELIG er jeg da ikke interesseret i tvangskristning eller vold
imod jøder, men jeg mener altså bare at man bør sætte en grænse for, om man
omvendt skal tillade dem at blande sig i eens religion!

Fuldstændig som de selv har ret til at dyrke DERES religion i fred,
forventer jeg at de giver mig ret til at dyrke MIN religion i fred. Uden
konsekvent at komme anstigende og vræle om Holocaust for at fremmane
skyldkomplekser hos mig eller endda fremsætte deres underlødige antikristne
løgne om dèn mand, jeg tror på.

Kan du forstå dèt?

--
Mvh
Anders Peter Johnsen





Kall, Mogens (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Kall, Mogens


Dato : 04-05-04 12:33

"Anders Peter Johnsen" skrev
news:4091a2c4$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]
> >> Hvad er der egentlig galt i at være såkaldt "antisemitisk" for en
> >> erklæret antikristen jøde?
[ ... ]
2027 news:Htekc.151129$jf4.7997120@news000.worldonline.dk
> > Og du læser historie på Universitetet !
>
> Ja, dèt gør jeg nemlig.
>
> Det er jo altså ikke 30'ernes Tyskland vi lever i, og jeg finder
> sammenligningen mellem almindelig anstændig kritik af jøder - herunder
> deres
> religion og dens religions etiske implikationer - med Holocaust hysterisk.
>
> > (du skal skelne mellem konstruktiv og destruktiv kritik)
>
> Og du skal selv til at lære at skelne mellem Kristendom og ortodoks
> Jødedom.
[ ... ]
> > GT-tro (i sig selv, vel og mærket) kan da aldrig være anti-kristen.
> > Kristendommen har sit fundament i Jødedommen.
>
> Men Kristendommen er så meget mere og andet end Jødedommen. Der er Kristus
> til forskel.
>
> > Jeg har været inde og se filmen.
> >
> > Jeg fandt den ikke antisemitisk. Den var stort set i overensstemmelse
> > med evangeliet.
>
> Netop!
>
> Men det VIL de jøder, der står og demonstrerer ude foran biograferne jo
> bare
> ikke erkende, vel? De VIL jo ikke så meget som høre tale om Jesus Kristus,
> fordi det altså forarger dem?
[ ... ]
> > Siger følgende udsagn dig overhovedet noget:
> >
> > "Sieg Heil."
> >
> > Verdenshistorien har det med at gentage sig!
>
> Vrøvl: Historien gentager sig aldrig. Kun visse træk i den kan gentage
> sig.
>
> Altså, i din begrænsede verdensopfattelse ser ligningen altså således ud:
> Kritik af jøder=antisemitisme=nazisme=Holocaust?
>
> Du må være ret naiv, hvis du ikke kan se, hvor meget jøder idag selv
> lukrerer på Holocaust og har gjort det siden WWII. De har jo fået deres
> stat. Der bygges desuden det ene "Holocaust-museum" efter det andet, og
> Spielberg laver efterhånden ikke film om andet, hvilket jo egentlig er
> meget
> politisk smart, da man således kan pålægge flere opvoksende generationer
> af
> unge europæere en skyldfølelse over forfædrenes gerninger ud fra NØJAGTIG
> den samme syge tankegang, som man hævder selv at være offer for i
> skyldighedsspørgsmålet vedr. Kristi Korsfæstelse. Således indoktrineres
> europæiske børn til ukritisk at dyrke jøderne som denne skizoide blanding
> af
> "overmennesker" og "uskyldsrene lam" gennem en så snedig hjernevask, at
> den ville være Goebbels' syge sind værdig...
>
> Jeg mener faktisk at det er på sin plads at være kritisk over for denne
> udvikling, for ellers er vi FØRST derude hvor rigtigt militante nazister
> vil kunne få opbakning...
[ ... ]
> > Og derfor skal de selvfølgelig TVANGSDØBES med vold og magt, ikke
> > sandt ? (for vi har jo evig og altid ret, Seig Heil)
>
> Jeg bør jo ikke kalde dig en dåre, men det er altså tæt på...
>
> Nej, SELVFØLGELIG er jeg da ikke interesseret i tvangskristning eller vold
> imod jøder, men jeg mener altså bare at man bør sætte en grænse for, om
> man
> omvendt skal tillade dem at blande sig i eens religion!


Med hensyn til antisemitismus, jump ...
2039 news:%fKlc.153253$jf4.8172574@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> Fuldstændig som de selv har ret til at dyrke DERES religion i fred,
> forventer jeg at de giver mig ret til at dyrke MIN religion i fred. ...

Amen!

> ... Uden
> konsekvent at komme anstigende og vræle om Holocaust for at fremmane
> skyldkomplekser hos mig eller endda fremsætte deres underlødige
> antikristne løgne om dèn mand, jeg tror på.
>
> Kan du forstå dèt?

Sagtens!


Guds fred, min ven.



Kærlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/
(denne kilde er *GRATIS*, Matt.10,8b, modsat "visse" andres)

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6509896@news000.worldonline.dk
2038 news:t4Klc.153250$jf4.8172760@news000.worldonline.dk

File-number:
2041



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste