Kan man skille sin Caberg Justissimo hjelm~
Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 29-04-04 19:49

Hej alle

Jeg er den lykkelige ejer af subj. Den har jo et indvendigt sol-visir, som
jeg har fået fedtet lidt med min store tud. Er der nogen af jer der har
erfaringer med at adskille sådan en hjelm? Jeg kunne forestille mig at hvis
jeg bare tager fat, vil jeg knække en eller anden plastic-dims, som så
koster flere hundrede kroner som reservedel.

Ivan Bartholin Nielsen
www.kloge.dk
Honda CB500 Four 1975 og sølvgrå Caberg Justissimo klap op front og fedtet
visir

Fra : Michal

Dato : 29-04-04 22:13

On Thu, 29 Apr 2004 20:48:50 +0200, Ivan wrote:
> [...]
> jeg bare tager fat, vil jeg knække en eller anden plastic-dims, som så
> koster flere hundrede kroner som reservedel.

Ja, man kan godt skille den ad. Og det står faktisk i den bette folder
du fik med hjelmen :)

Jeg har allerede haft min skilt lidt, bare for at se dens indvolde =)

Og så står det oven i købet på både italensk, engelsk, tysk, fransk og
spansk! Vilderen :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Glavind

Dato : 29-04-04 22:18

"Ivan Bartholin Nielsen" <ivan@fjerndettekloge.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.kloge.dk
> Honda CB500 Four 1975 og sølvgrå Caberg Justissimo klap op front og fedtet

Hejsa.
Jeg har samme hjelm og har faktisk samme problem med at skille den ad.
Brugsvejledningen siger at man skal åbne visiret en smule og så trykke på de
2 små sorte knapper som sidder på siden af hjelmen. Jeg trykker og trykker,
men inter sker. Måske trykker jeg for lidt. Er lidt bange for at tage for
meget fat, det er jo kun plastik. Skal man bruge vold?
Mvh
Glavind

Fra : Michal

Dato : 29-04-04 22:22

On Thu, 29 Apr 2004 23:18:25 +0200, Glavind wrote:
> [...]
> men inter sker. Måske trykker jeg for lidt. Er lidt bange for at tage for
> meget fat, det er jo kun plastik. Skal man bruge vold?

Jeg undersøger det lige på min egen... bbl :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Michal

Dato : 29-04-04 22:57

On Thu, 29 Apr 2004 21:22:22 +0000 (UTC), Michal wrote:
> [...]

Det er faktisk lidt tricky at få den op hvis man ikke ved hvordan den er
klasket sammen. Her er et billede af det:
<http://annarella.dk/test/caberg.jpg>

Læg mærke til at ydersiden har to metaldutter, som låser sig fast i
siden på hjælmen.

Der skal faktisk ikke trykkes på nogen knap for at få siden ud, hvilket
der heller ikke står noget i instruktionsbogen om.

Visiret skal løftes en anelse så man kan få godt fat i både øverste del
samt nederste del på "sideskjoldet".

Herefter hives ret godt til, direkte ud fra hjelmen (90 grader ud).

Jeg har tidligere haft den ene side af, og jeg kunne faktisk mærke at
den side jeg endnu ikke havde af var sværere at trække væk.

Held og lykke :)

Og husk ikke noget med at kun hive i den ene side, så knækker den nok
metaldutterne... :/

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Glavind

Dato : 29-04-04 23:18

"Michal" <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Held og lykke :)
>
> Og husk ikke noget med at kun hive i den ene side, så knækker den nok

Jeg sidder og rykker og rykker, men den sidder sgu fast endnu ;-(
Mvh
Glavind

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-04-04 23:29

Glavind wrote:

> Jeg sidder og rykker og rykker, men den sidder sgu fast endnu ;-(

*LOL* Ja da ! , det skulle den da også gerne blive ved med, det andet ville
da give et være svineri !!!!!!!!!!!!

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Glavind

Dato : 29-04-04 23:42

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> *LOL* Ja da ! , det skulle den da også gerne blive ved med, det andet
ville
> da give et være svineri !!!!!!!!!!!!
>

> --
> Hilsen
> Dennis Hellan Pedersen
> Suzuki GSF 1200 N '00
> DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25

LOL. Er din aldrig faldet af under brug?
Mvh
Glavind

Fra : Glavind

Dato : 29-04-04 23:41

> [...]
>
> Held og lykke :)
>
> Og husk ikke noget med at kun hive i den ene side, så knækker den nok

Jeg har lige scannet instruktionerne ind og lagt dem på:
http://www.j-glavind.dk/justissimo/index.htm
Der er tegninger som viser at man skal trykke på de små sorte knapper som
sidder på siderne lige over hvor visiret at fastmonteret.
Nu henter jeg snart en skruetrækker og en hammer, for det skal sgu af
mvh
Glavind

Fra : Michal

Dato : 30-04-04 06:09

On Fri, 30 Apr 2004 00:41:15 +0200, Glavind wrote:
> Der er tegninger som viser at man skal trykke på de små sorte knapper som
> sidder på siderne lige over hvor visiret at fastmonteret.

Der står intet om små sorte knapper i bogen :P

Knapperne er blot til at folk lettere kan få deres fingre ind under
skjoldet :)

Se blot nedenstående billede endnu engang... der kan man se "knappen" på
den ene side af hjælmen... den gør ikke andet end at blive trykket ind
og ud... der er intet låsemekanik bag den :)

<http://annarella.dk/test/caberg.jpg>

Bare se der :)

Det eneste skjoldet sidder fast med er de to metaldutter...

> Nu henter jeg snart en skruetrækker og en hammer, for det skal sgu af

Se at få fingrene godt inden under skjoldet og riv til, direkte og
chok-agtigt, og lige op :P

Hvis det fejler kan du prøve at lirke den op med en skruetrækker :P

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Glavind

Dato : 29-04-04 23:58

> [...]
> www.kloge.dk
> Honda CB500 Four 1975 og sølvgrå Caberg Justissimo klap op front og fedtet

Hej Ivan.
Var lige forbi din hjemmeside og forstår godt din glæde over din Honda. I
1975 købte jeg en sprit ny Cb500 Four, pris 19500kr. Det var en stor dag i
mit liv. Det er en dejlig cykel.
Mvh
Glavind
BSA Lightning
www.j-glavind.dk

Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 30-04-04 07:12

> [...]
> www.kloge.dk
> Honda CB500 Four 1975 og sølvgrå Caberg Justissimo klap op front og fedtet

Hej allesammen

Tak for hjælpen - denne tråd bekræfter da at dk.fritid.motorcykel er en af
de bedst fungerende nyhedsgrupper. Den viser i hvert fald de fleste af de
elementer som får nyhedsgrupperne til at fungere godt:
Venlighed
Hjælpsomhed - Michal fotograferede lige sin hjelm så jeg kunne se
detaljen - og Glavind scannede lige manualen.
Humor - som heldigvis er uundgåelig her i gruppen.
Ingen sure netikettepolitibetjente som skælder mig ud for ikke at have
kwouted politisk korrekt.

Og ikke mindst - selv et lille spørgsmål, som måske er banalt bliver læst af
flere, som har glæde af svarene.

Sådan

Ivan Bartholin Nielsen
www.kloge.dk
Honda CB500 Four 1975 og sølvgrå Caberg Justissimo klap op front og nypudset
visir i eftermiddag.