/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
bil vs. mc
Fra : Danny


Dato : 29-04-04 14:12

Hej NG

Jeg har efterhånden fået en del indtryk af hvad der er dyrt og billigt, men
hvad siger i her inde, er det billigere at have mc frem for bil?

Overvejer nemlig at sælge bilen, og skaffe mig noget pap (plastik) til mc i
stedet, og købe en mc!

m.v.h. Danny



 
 
Bo-gsxR (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 29-04-04 14:33

> Jeg har efterhånden fået en del indtryk af hvad der er dyrt og billigt, men
> hvad siger i her inde, er det billigere at have mc frem for bil?

man kører ikk mc for at det skal være biligere! men for at køre mc...!
imo
bo-gsxR
www.skakmat.webbyen.dk




Ukendt (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-04-04 14:34

Danny wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har efterhånden fået en del indtryk af hvad der er dyrt og
> billigt, men hvad siger i her inde, er det billigere at have mc frem
> for bil?

Hvad er det transport behov? En MC kan jo f.eks. ikke bruges til hente mere
end nogle få kasser øl.
(http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=02032003104407.jpg&m=full)

Hvis du har en Opel Vectra fra 2001 men kun bruger den til trasport 5 km
frem-tilbage mellem arbejde, så kan du købe en dejlig offroader du kan bruge
året rundt. Til en brøkdel af prisen - og på den måde spare en mindre
formue.

> Overvejer nemlig at sælge bilen, og skaffe mig noget pap (plastik)
> til mc i stedet, og købe en mc!

Det ene udelukker vel ikke det andet - eller....

> m.v.h. Danny

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

* If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta *



Henrik Steen Larsen (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 30-04-04 16:14

> Hvad er det transport behov? En MC kan jo f.eks. ikke bruges til hente
mere
> end nogle få kasser øl.
> (http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=02032003104407.jpg&m=full)

I er jo syge



Michal (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 30-04-04 16:28

On Fri, 30 Apr 2004 17:13:33 +0200, Henrik wrote:
>> Hvad er det transport behov? En MC kan jo f.eks. ikke bruges til hente
> mere
>> end nogle få kasser øl.
>> (http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=02032003104407.jpg&m=full)
>
> I er jo syge

Årh, pjat med dig... Det er da meget normalt at gøre... ;)

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Jens Jacob Bager Jen~ (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 30-04-04 17:18

>>> (http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=02032003104407.jpg&m=full)
>>
>> I er jo syge
>
> Årh, pjat med dig... Det er da meget normalt at gøre... ;)

Ja. Man skal jo til fest, og min CBR er jo mega sej.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Freddy Lang (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 30-04-04 19:07

TheHobbit wrote:

> (http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=02032003104407.jpg&m=full)

Jeg ville godt nok være varsom med gassen på dén ekvipage...


--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk



Jens Jacob Bager Jen~ (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 01-05-04 10:49

>> (http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=02032003104407.jpg&m=full)
>
> Jeg ville godt nok være varsom med gassen på dén ekvipage...

Jeg kørte pænt. Ingen problemer.


--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Spiff (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Spiff


Dato : 29-04-04 14:59

> Overvejer nemlig at sælge bilen, og skaffe mig noget pap (plastik) til mc
i
> stedet, og købe en mc!
>
> m.v.h. Danny

Hejsa

Jeg har gjort det du tænker på, ikke for at spare penge men fordi livet er
for kort til kedelige køretøjer. Her er mine personlige vurderinger og skal
ikke bruges som et facit på dit projekt.

Ulemper:
Det danske vej er ikke altid forudsigelig (men egentligt ikke så slemt)
Evt. vinter stilstand i 3 til 4 (måske 5) måneder om året.
En MC skal oftere til eftersyn end en bil (Min skal for hver 6000 km)
Reservedele er dyre til MC, men du køber måske en ny så det bliver først en
problem senere.
Et bagdæk holder 10t-15t km og et fordæk ca. det dobbelte, så selv om MC'en
kun har 2 hjul så er den dyre i gummi end en bil.
Alt efter MC valg så er forsikringen (kasko) helt vildt meget dyre end til
bil.
Bagage kapaciteten er meget begrænset i forhold til en bil.

Fordele:
At du kan købe en sprit ny MC for det en 6+ år gammel møgspand med sminket
metalflugt koster.
Vægt/ejer afgift koster ca. en 500 mand helårlig.
En MC ruster ikke op på 10 år
Det er sjovere at køre MC
Det er sjovere at køre MC
Det er sjovere at køre MC
Det er sjovere at køre MC osv.

Du kan sikkert selv komme i tanke på flere fordele eller ulemper. Jeg ofrede
mageligheden og fik en meget sjovere og federe køreoplevelse.

Hilsen
Jesper







Stefan, Honda Driver~ (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Stefan, Honda Driver~


Dato : 29-04-04 16:31

Min v.



Jeg har en Honda CBR F3 årg. 98 samt en WV Sharan TDI årg. 2002!



Jeg er meget sikker i min sag.. så der er noget bedre økonomi i at ha en Mc
osv...



1. Billiger i forsikring

2. Billiger i vægtafgift

3. Den taber ikke så meget i værdig

4. Køre lidt længere på en liter "benzin

5. Noget billiger at holde kørende, både dæk olie osv.

6. Den skal ikke støvsuges, det er sku dejligt!



Jeg har kun købt bilen, fordi det er nødvendigt på mit arbejde!



Jeg har kun kørt i bil syd på 4 ud af 15 gange, ferie det forgår på en MC,
min holdning!



Hilsen Stefan http://hjem.get2net.dk/stefans






Tommy Fer (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 29-04-04 17:35



--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
2 Wheels moves your body, 4 wheels move your soul!
"Stefan, Honda Driver..." <stefans@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Sb9kc.2432$3u5.1433@news.get2net.dk...
> Min v.
>
>
>
> Jeg har en Honda CBR F3 årg. 98 samt en WV Sharan TDI årg. 2002!
>
>
>
> Jeg er meget sikker i min sag.. så der er noget bedre økonomi i at ha en
Mc
> osv...
>
>
>
> 1. Billiger i forsikring
>
> 2. Billiger i vægtafgift
>
> 3. Den taber ikke så meget i værdig
>
> 4. Køre lidt længere på en liter "benzin

Enig indtil her... .

>
> 5. Noget billiger at holde kørende, både dæk olie osv.

Et sæt dæk på en mc holder lad os sige 12.000km, for en gennemsnits cykel.
Tag en 120hk satan så er vi på det halve.

Et sæt dæk koster min. 3K i danmark, købt fra tyskland og monteret selv,
ender vi på ca 2K. Man kan nemt få 4 dæk til en bil for 2000 kr. monteret.
De holder så NOGET længere end 12Kkm.



>
> 6. Den skal ikke støvsuges, det er sku dejligt!

JAAA, men kæden skal smøres

Mvh Tommy Fer



tom nielsen (29-04-2004)
Kommentar
Fra : tom nielsen


Dato : 29-04-04 17:43

> > 5. Noget billiger at holde kørende, både dæk olie osv.
>
> Et sæt dæk på en mc holder lad os sige 12.000km, for en gennemsnits cykel.
> Tag en 120hk satan så er vi på det halve.
>
> Et sæt dæk koster min. 3K i danmark, købt fra tyskland og monteret selv,
> ender vi på ca 2K. Man kan nemt få 4 dæk til en bil for 2000 kr. monteret.
> De holder så NOGET længere end 12Kkm.

Bildæk til 500,- pr stk - så kan du vist ligeså godt købe en rulle tape
istedet.

Jeg syntes generelt at folk klager over at deres MC dæk koster og ikke
holder - mon ikke bare det er fordi de sammenligner med død-syge morfar
biler ?

Min 206gti kunne klare 20.000 km på et sæt Eagle F1 - dæk til 2000,- pr stk.
Det er vel ikke så fjernt fra prisen for at holde en MC kørende ?

- Tom
4 uger til køreprøve



Psycho Cowboy (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 29-04-04 19:57

tom nielsen wrote:

> Min 206gti kunne klare 20.000 km på et sæt Eagle F1 - dæk til 2000,-
> pr stk. Det er vel ikke så fjernt fra prisen for at holde en MC
> kørende ?
___________________________________________________

Nu er det nok også de færreste, der giver 8 bananer for dæk til deres bil
hver 20 kkm!

Hvad med olieskift på mc / bil ? En bil har 3-4 gange så langt interval
mellem skiftene, som en mc har - sådan generelt set.

Hvad med forsikring? ...skal man have en ged der kan lidt, koster den ca
lige så meget at forsikre som en bil - igen generelt set.

Bremseklodser? De holder med garanti ikke nær så langt som på en bil!

Kædekit + vedlighold? Der skal smøres for hver 100-400 km, alt efter
temperement.

Chancen for at ligge skidtet ned - Det koster tit lige så meget at lave en
"støttebensskade" på en ged, som det gør at lave en "pæn" skade på en bil.

Alt i alt skal man gøre sig klart at en pæn og velholdt kåbe-mc koster en
helt del mere pr. km end en bil gør, og så kræver en mc *helt sikkert* mere
vedligeholdelse og eftersyn, end en madkasse! Det er selvfølgelig noget
andet, hvis man har en gammel, udpint og ridset gs500e, som blot skal kunne
køre året rundt på de billigste dæk og olie og med kun lovpligtig ansvar.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - Bruger dæk og benzin mm. i pæne mængder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Jacob Larsen (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 29-04-04 21:07

"Psycho Cowboy" <chrijac_FJERN_@hotmail.com> wrote

> Alt i alt skal man gøre sig klart at en pæn og velholdt
> kåbe-mc koster en helt del mere pr. km end en bil gør, og
> så kræver en mc *helt sikkert* mere vedligeholdelse og
> eftersyn, end en madkasse! Det er selvfølgelig noget
> andet, hvis man har en gammel, udpint og ridset gs500e,
> som blot skal kunne køre året rundt på de billigste dæk
> og olie og med kun lovpligtig ansvar.

Hov hov. Nu skal du ikke blive personlig.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Michal (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 29-04-04 21:59

On Thu, 29 Apr 2004 20:57:29 +0200, Psycho wrote:
> Hvad med olieskift på mc / bil ? En bil har 3-4 gange så langt interval
> mellem skiftene, som en mc har - sådan generelt set.

Min 4takts bil bruger mere olie end min 2takts MC...


> Hvad med forsikring? ...skal man have en ged der kan lidt, koster den ca
> lige så meget at forsikre som en bil - igen generelt set.

Min MC er langt bedre end min bil, lige bortset fra lagerkapacitet, og
den er billigere i forsikring end bilen...


> Chancen for at ligge skidtet ned - Det koster tit lige så meget at lave en
> "støttebensskade" på en ged, som det gør at lave en "pæn" skade på en bil.

Hehe, en bule til eller fra på bilen kan man sq ikke se :D

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

TheHobbit (29-04-2004)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 29-04-04 20:18

tom nielsen wrote:
>>> 5. Noget billiger at holde kørende, både dæk olie osv.
>>
>> Et sæt dæk på en mc holder lad os sige 12.000km, for en gennemsnits
>> cykel. Tag en 120hk satan så er vi på det halve.
>>
>> Et sæt dæk koster min. 3K i danmark, købt fra tyskland og monteret
>> selv, ender vi på ca 2K. Man kan nemt få 4 dæk til en bil for 2000
>> kr. monteret. De holder så NOGET længere end 12Kkm.
>
> Bildæk til 500,- pr stk - så kan du vist ligeså godt købe en rulle
> tape istedet.

Det er nok også en helt del lettere at få et godt tilbud på bildæk end på MC
dæk i DK. Jeg fik 4 stk Goodyear Vector 5 (ikke top-of-the line, men ganske
ok dæk) til lidt over 2000 monteret. Dem regner jeg med holder ca. 30-40.000
km.

> Jeg syntes generelt at folk klager over at deres MC dæk koster og ikke
> holder - mon ikke bare det er fordi de sammenligner med død-syge
> morfar biler ?
noget
Tja, jeg har en del flere heste på CBR'en end på Golfen - og vægt forholdet
er ca. 1 : 5, så der kunne godt være om snakken.

> Min 206gti kunne klare 20.000 km på et sæt Eagle F1 - dæk til 2000,-
> pr stk. Det er vel ikke så fjernt fra prisen for at holde en MC
> kørende ?

Øvda!

> - Tom
> 4 uger til køreprøve

Held og lykke.

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

* If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta *



anders majland (30-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 30-04-04 08:50

>> Et sæt dæk koster min. 3K i danmark

Afhænger helt af cyklen. Jeg gav 800 for et sæt (i DK) og satte dem selv
på.


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Kåre Nejmann (03-05-2004)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 03-05-04 21:57

"Stefan, Honda Driver..." <stefans@tele2adsl.dk> wrote:

>1. Billiger i forsikring
Afhænger helt sikkert meget af bil, motorcykel, fører og selskab.
For kasko giver jeg 4400 for min mc og 5500 (incl Falck) for bil.

>2. Billiger i vægtafgift
Jep. 580 mod 1600.

>3. Den taber ikke så meget i værdig
Nemlig.

>4. Køre lidt længere på en liter "benzin
Afhængigt af model. Begge mine køretøjer kører ca. 15km/l.

>5. Noget billiger at holde kørende, både dæk olie osv.
Det tror jeg sgu ikke. Men det er nok også fordi motorcyklen bliver
forkælet mere, og så er den et par år ældre.

>6. Den skal ikke støvsuges, det er sku dejligt!
Ja. Men så skal der vaskes insekter af hjelmen og tøjet i stedet.

>Jeg har kun købt bilen, fordi det er nødvendigt på mit arbejde!
Også mig. Og så er det praktisk med en bil, når man skal flytte rundt
på møbler og andet, der ikke lige passer i et par sidetasker.

For mig, er det vist motorcyklen, der koster flest penge - men
underholdningsværdien opvejer til fulde omkostningerne. Og det er den
primære grund til, at jeg har motorcyklen.

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTènèrè 1993
Skoda Felicia 1997

Per (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 04-05-04 07:01

At sammenligne bil og motorcykel er som at sammenligne bil med sejlbåd.

Det giver ingen mening at sammenligne et transportmiddel med et lystfartøj
uanset om det er båd eller mc.

Mvh Per



"Kåre Nejmann" <nospam@kan.dk> skrev i en meddelelse
news:svbd905f7jtcdfnaa69bee8465gk9i2p42@4ax.com...
> "Stefan, Honda Driver..." <stefans@tele2adsl.dk> wrote:
>
> >1. Billiger i forsikring
> Afhænger helt sikkert meget af bil, motorcykel, fører og selskab.
> For kasko giver jeg 4400 for min mc og 5500 (incl Falck) for bil.
>
> >2. Billiger i vægtafgift
> Jep. 580 mod 1600.
>
> >3. Den taber ikke så meget i værdig
> Nemlig.
>
> >4. Køre lidt længere på en liter "benzin
> Afhængigt af model. Begge mine køretøjer kører ca. 15km/l.
>
> >5. Noget billiger at holde kørende, både dæk olie osv.
> Det tror jeg sgu ikke. Men det er nok også fordi motorcyklen bliver
> forkælet mere, og så er den et par år ældre.
>
> >6. Den skal ikke støvsuges, det er sku dejligt!
> Ja. Men så skal der vaskes insekter af hjelmen og tøjet i stedet.
>
> >Jeg har kun købt bilen, fordi det er nødvendigt på mit arbejde!
> Også mig. Og så er det praktisk med en bil, når man skal flytte rundt
> på møbler og andet, der ikke lige passer i et par sidetasker.
>
> For mig, er det vist motorcyklen, der koster flest penge - men
> underholdningsværdien opvejer til fulde omkostningerne. Og det er den
> primære grund til, at jeg har motorcyklen.
>
> --
> .: Kåre Nejmann :.
> Yamaha XTZ750 SuperTènèrè 1993
> Skoda Felicia 1997



anders majland (04-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 04-05-04 22:23

Per <permand@fjerndettejubiimail.dk>
> At sammenligne bil og motorcykel er som at sammenligne bil med
> sejlbåd.
>
> Det giver ingen mening at sammenligne et transportmiddel med et
> lystfartøj uanset om det er båd eller mc.

En mc kan nu også sagtens være et transportmiddel !

Hvis jeg fortsætter i nuværende tempo når jeg nok op mellem 25 og
30.000km iår hvoraf langt det meste af til/fra arbejde. Men jeg er
heller ikke bange for frost eller regn (Sne og is er derimod mindre
sjovt)


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



anders majland (30-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 30-04-04 08:48

>> Overvejer nemlig at sælge bilen, og skaffe mig noget pap (plastik)
>> til mc i stedet, og købe en mc!

Jeg har haft mc som primært transportmiddel siden 1998. I 2000 købte vi
dog en gammel bil der i 2001 blev byttet til en lidt nyere gammel bil.
Fra 2000 til 2002 blev bilen primært brugt til transport påtværs af
landet, mens jeg brugte mc'en til arbejde og min kone cyklede (kbh).
Sommeren 2002 flyttede vi tilbage til jylland og jeg pendler fortsat til
kbh på mc.

> Det danske vej er ikke altid forudsigelig (men egentligt ikke så
> slemt)

Vejret er ikke noget problem i dk - De få dage med sne/is undtaget.

> Alt efter MC valg så er forsikringen (kasko) helt vildt meget dyre
> end til bil.

Jeg giver ca. det samme i ansvar på bilen som i kasko for mc'en
Mazda 626 <> Yamaha XT600Z

> En MC ruster ikke op på 10 år
Jo hvis man kører hele året ....

> Det er sjovere at køre MC
> Det er sjovere at køre MC
> Det er sjovere at køre MC
> Det er sjovere at køre MC osv.

Yep

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Jes Vestervang (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-05-04 23:20

"Per" <permand@fjerndettejubiimail.dk> writes:

> Det giver ingen mening at sammenligne et transportmiddel med et lystfartøj
> uanset om det er båd eller mc.

Når nu mc'en bruges som transportmiddel er det da ret relevant. Jeg
ville nok bare være ligeglad og tage mc'en uanset hvad, men alligevel.

Forresten: Vil du ikke vænne dig til at svare under det citerede og
klippe irrelevant citattekst væk? Det gør indlæggene meget læsevenligere.
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Michal (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 05-05-04 05:32

On Wed, 05 May 2004 00:20:26 +0200, Jes wrote:
> "Per" <permand@fjerndettejubiimail.dk> writes:
>
>> Det giver ingen mening at sammenligne et transportmiddel med et lystfartøj
>> uanset om det er båd eller mc.
>
> Når nu mc'en bruges som transportmiddel er det da ret relevant. Jeg
> ville nok bare være ligeglad og tage mc'en uanset hvad, men alligevel.

Helt enig... Og det uanset regn eller hagl eller det der er værre, så
ta'r jeg mc'en :)

Hmm, det eneste en bil er god til er at transportere store mængder
reservedele, øl, og andet godt over længere afstande :)

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

K (29-04-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 29-04-04 16:20


"Danny" <T!|\|kuk|\|o\/\/lt@ha.nl> skrev i en meddelelse

> Overvejer nemlig at sælge bilen, og skaffe mig noget pap (plastik) til mc
i
> stedet, og købe en mc!

meget spændende lige nu, med godt vejr så er MC jo sagen, men husk lige at
der kommer noget igen der hedder efterår og vinter, men er du frisk på at gå
vinteren i møde på eks. trædecykel så er det jo ingen sag, det kan derimod
være hårdt at gå og vente om vinteren på at den korte danske sommer skal
komme, men der er nogen der synes at klare det, selv synes jeg at glæden er
for kort i forhold til de penge man tit har til at stå i det ( trods det vil
jeg køre MC igen engang )


V.H K ...som selv kører 4 hjuler for tiden



Per P. (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 30-04-04 06:59


"Danny" <T!|\|kuk|\|o\/\/lt@ha.nl> skrev i en meddelelse
news:c6qutu$22pn$1@news.cybercity.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har efterhånden fået en del indtryk af hvad der er dyrt og billigt,
men
> hvad siger i her inde, er det billigere at have mc frem for bil?
>
> Overvejer nemlig at sælge bilen, og skaffe mig noget pap (plastik) til mc
i
> stedet, og købe en mc!
>
> m.v.h. Danny

Med hustandens kørselsmønster ender den samlede pris/kørt km, således:

No. 1: Suzuki GS450, kører ca. 10.000 årligt, bruges til daglig transport,
HELE året rundt. 80 øre/km

No. 2: Suzuki GSF 600 Bandit, kører ca. 10.000 km årligt, daglig transport
etc. 101 øre/km
(Det skal lige nævnes at jeg i mit hverv som køreteknisk instruktør på DMC´s
kurser, får et sponsordæk fra MAX MC og et sæt bremseklodser fra SBS,
årligt. Det hjælper godt til )

No. 3: Ford Escort 1,6, kører ca. 15.000 km årligt, daglig transport og ja,
året rundt. 125 øre/km

No. 4: Yamaha DT125R, kører ca 2500 km årligt, mest "fuld gas" offroad, året
rundt når den ellers ikke ligger i stumper i værkstedet. 269 øre/km

I beregningerne er medtaget forsikring, vægtafgift, ca. omkostninger i
vedligehold, benzinpris 8,00 krone, der er taget højde for periodisk syn
etc. Der er ingen lån i nogle af køretøjerne.

Og så vil jeg lige komme med en advarsel til dem der har en nyere og dyrere
cykel. La´for guds skyld være med at foretage disse beregninger!! I får det
bare dårligt Jeg kan godt huske hvad min Ducati 900 Monster kostede
mig.....uhhhh, men det var fandeme en feeed cykel. Selv efter den var solgt
kostede den skejser, for det var den der fik mig til at begynde at køre Road
Racing. Og så skal man helt lade være med at tale økonomi.....


Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....



Armand (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-05-04 09:46


Per P. <milborg@FJERNe-privat.dk> skrev i en
news:4091eb37$0$128$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> No. 1: Suzuki GS450, kører ca. 10.000 årligt... 80 øre/km
> No. 2: Suzuki GSF 600 Bandit, ....101 øre/km
> No. 3: Ford Escort 1,6, ...125 øre/km
> No. 4: Yamaha DT125R, offroad...... 269 øre/km
>
> I beregningerne er medtaget forsikring, vægtafgift, ca. omkostninger i
> vedligehold, benzinpris 8,00 krone, der er taget højde for periodisk syn
> etc. Der er ingen lån i nogle af køretøjerne.
> Og så vil jeg lige komme med en advarsel til dem der har en nyere og
> dyrere cykel. La´for guds skyld være med at foretage disse beregninger!!
> I får det bare dårligt Jeg kan godt huske hvad min Ducati 900 Monster
> kostede mig.....uhhhh,

Da jeg havde GPZ900R og Peugeot 205 1.1, samt 40 km til min arbejdsplads,
gjorde jeg op hvad de to køretøjer kostede at køre. Formålet var egentlig at
bekræfte/retfærdiggøre bilen, som var langt hurtigere at komme frem i
eftersom man kunne hoppe lige fra sengen (jeg er B-menneske så det basker!)
og i bilen kun iført pyjamas; men til trods for den ekstreme forskel på
dækudgiften (havde på det tidspunkt ikke skiftet dæk i de tre år jeg havde
ejer bilen), og godt hjulpet af at mine forsikringsudgifter atypisk var de
samme på begge køretøjer, blev det bilen som var dyrest pr. kørt km
Udover de ovennævnte faktorer kunne det konstanteres at den økonomiske
faktor der fastholdt bilen som dyrere at køre i, var at den suttede den
dyreste bensinkvalitet i sig, mens Kawa'en gladeligt åd det billigste næst
efter diesel!!

Forsikrings-udgiften vil være det afgørende punkt i enhver beregning, og dér
koster mgl. erfaring/bonus-klasse, hhv. størrelsen/sportsligheden virkelig
skejsere

Summa summarum:
Motorcykler kán være billige transportmidler, men det kræver at man sigter
meeeget lavt hvor forsikringen er på niveau med ens hidtidige bil-præmie :-|

--
Armand.



mikkel paulsen (30-04-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 30-04-04 10:35

"Danny" <T!|\|kuk|\|o\/\/lt@ha.nl> wrote in message news:<c6qutu$22pn$1@news.cybercity.dk>...
> Hej NG
>
> Jeg har efterhånden fået en del indtryk af hvad der er dyrt og billigt, men
> hvad siger i her inde, er det billigere at have mc frem for bil?
>
> Overvejer nemlig at sælge bilen, og skaffe mig noget pap (plastik) til mc i
> stedet, og købe en mc!
>
> m.v.h. Danny

hvis du har det som mig, der overvejer at købe mc til det daglige
transport til/fra skole og en lille ferie i ny og næ. og som kan låne
mors og fars bil når der ikke er plads på mc, ja så er jeg sikker på
en mc er billigere end bil.
jeg regner med at købe en mc til MAX 25.000, men selvfølgeligt så
koster en mc til 50.000kr og op efter noget mere til det daglige
kørsel.

man skal efter min mening huske det vigtigste: En bil til 25.000 kan
ikke sælges til ret meget efter 3 år, mens en MC kan sælges til
stortset det samme.

Henrik Nielsen - Rap~ (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 30-04-04 14:32

Jeg ville mene at det billigeste er MC. Men det afhænger jo selvfølgelig af
hvilken MC man vælger....

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste