beskyttelse af dokumenter
Fra : bo rattenborg

Dato : 30-04-01 19:43

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så giver Adobe Acrobat Reader mulighed
for at skrivebeskytte dokumenter der f.eks. places på nettet.

Men er der andre muligheder ?

Kan man f.eks. beskytte et worddokument ?

Mvh
Bo Rattenborg

Fra : Arne Eckmann

Dato : 01-05-01 00:28

"bo rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> skrev:

> Kan man f.eks. beskytte et worddokument ?

Vælg Funktioner
Vælg Beskyt Dokument
Vælg fx Tillad kun kommentarer

mvh
Arne

Fra : bo rattenborg

Dato : 01-05-01 19:31

"Arne Eckmann" <arne.eckmann@mail.tele.dk> wrote in message

> Vælg Funktioner
> Vælg Beskyt Dokument
> Vælg fx Tillad kun kommentarer

Hmm efter at have kikke lidt på det har jeg opdaget at man uden videre kan
select all > crtl + c og oprette et nyt document for her efter at paste
indholdet på den måde får man ret enkelt en kopi af documentet

Fra : Arne Eckmann

Dato : 01-05-01 20:23

> [...]

> select all > crtl + c og oprette et nyt document for her efter at paste
> indholdet på den måde får man ret enkelt en kopi af documentet

Ja, ja - det duer jo ikke.

Too bad

mvh
Arne

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-05-01 23:07

"Arne Eckmann" <arne.eckmann@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, ja - det duer jo ikke.
>
> Too bad

Jo det gjorde det da sådan set. Du talte om skrivebeskyttelse og nu arbejder
pgl. med en kopi, så du har da stadig originalen uberørt.
Men du skulle nok i stedet kigge på følgende:
Når du vil gemme filen skal du vælge Gem som - der kan du vælge generelle
indstillinger og der kan du sætte f.eks. adgangskode, redigeringskode og
skrivebeskytte dokumentet. Men hvis du bruger det, så bemærk lige, at der
skal helt specielle programmer til, hvis man glemmer koden. Den er
angiveligt temmelig godt skjult.

Kurt

Fra : Arne Eckmann

Dato : 02-05-01 00:32

"Kurt B. Andersen" <kurta@iname.com> skrev:

> Du talte om skrivebeskyttelse og nu arbejder
> pgl. med en kopi, så du har da stadig originalen uberørt.

Jeg forestiller mig jo, at Bo var interesseret i at beskytte
en tekst, så den ikke kunne kopieres og/eller omarbejdes,
og det opnås jo ikke på den måde jeg foreslog.

> Når du vil gemme filen skal du vælge Gem som - der kan du vælge generelle
> indstillinger og der kan du sætte f.eks. adgangskode, redigeringskode og
> skrivebeskytte dokumentet.

Hvis Bo istedet bruger den fremgangsmåde du der foreslår,
er det stadig muligt at vælge marker alt og derefter kopiere
til udklipsholder og indsætte i et nyt ubeskyttet dokument,
hvorved det stadig er muligt at kopiere og/eller omarbejde
teksten.

mvh

Arne

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-05-01 22:51

> [...]
> til udklipsholder og indsætte i et nyt ubeskyttet dokument,
> hvorved det stadig er muligt at kopiere og/eller omarbejde

Ja med mindre han beskytter, så dokumentet ikke kan åbnes
Derudover vil man altid kunne kopiere noget, som man kan se på skærmen.
I sidste instans kan man bare tage en prtscreen og udskrive. Derefter
scanner man med et ocr program, og man har teksten klar til
videreforarbejdning.
Det kan diverse beskyttelsesmetoder, så vidt jeg ved, ikke omgå.

Kurt