solvarme, kan det betale sig??
Fra : Lars Bach

Dato : 29-04-04 21:50

Skal have et nyt gas fyr da det er slidt op, og i forbindelse med en ny
tilbygning skal jeg have ovenlys vinduer, så er spørgsmålet om man så skulle
få installeret noget solvarme i forbindlese med ovenlysvinduerne og det nye
gasfyr?? hvad er ca. kostprisen oven i?? og hvad er ca. besparelsen??

Fra : Niels Lyck

Dato : 03-05-04 15:18

"Lars Bach" <lbach@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nye
> gasfyr?? hvad er ca. kostprisen oven i?? og hvad er ca. besparelsen??

Kostpris og besparelse kan udregnes overslagsvis ved hjælp af regnearket
"Netsol" på www.solenergi.dk, link:
http://www.solenergi.dk/download/netsol.xls

Mvh. Niels Lyck, www.varmtvandfrasolen.dk

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 13-05-04 12:45

Lars Bach wrote:

> [...]
> få installeret noget solvarme i forbindlese med ovenlysvinduerne og det nye
> gasfyr?? hvad er ca. kostprisen oven i?? og hvad er ca. besparelsen??

Efter at den nuværende regering fjernede tilskudene til solvarme er det vist
ikke muligt at tjene pengene hjem, inden for garantiperioden på
solvarmeanlægget - ihvertfald ikke hvis huset er ordentligt isoleret til at
starte med.

Hvis man regner med at der kommer en voldsom stigning i energipriserne inden
for de næste 30 år, så kan det nok betale sig - men så kan man jo få dem
installeret der.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
You know you're a Linux geek when...

You feel an undefined sense of shame when the advice you give on
Windows 9X works.

- segfault