maling fra silvan
Fra : NI

Dato : 29-04-04 16:07

Min kæreste og jeg skal til at tapesere og male vores hus,og har lagt mærke
til at Silvan har billig maling fra på lørdag. 10l koster kun 100,-. Er der
nogle herinde som har erfaring med deres maling? Jeg kunne også gost tænke
mig et par links til nogle netsteder, hvor man kan holde øje med de
forskellige forhandleres tilbus mm.

Mvh Niels

Fra : NI

Dato : 29-04-04 16:09

undskyld stavefejlene,... det gik lidt stærkt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-04-04 22:10

NI wrote:
> Min kæreste og jeg skal til at tapesere og male vores hus,og har lagt
> mærke til at Silvan har billig maling fra på lørdag. 10l koster kun
> 100,-. Er der nogle herinde som har erfaring med deres maling?

Den prøvede jeg for et par år siden. det var rent ud sagt noget møg. Jeg
ville i stedet hellere give den aktuelle dagspris for tilsvarende maling fra
Sadolin, Dyrups eller Flügger.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Johnt

Dato : 29-04-04 23:45

> [...]
der
> nogle herinde som har erfaring med deres maling?

Mine erfaringer med billig maling er at der ok, men at man skal male over 3
gange istedet for 2 gange. Jeg tror at prisen er billigere pga. mere vand
eller et andet fortyndende i malingen.

Jeg kan godt se at prisen er billig, men når du skal til at male over tredje
gang vil du have fortrudt dit valg. Derudover syntes jeg af mærkevarerne
holder farverne længere.

Hilsen

Johnt

Fra : NI

Dato : 30-04-04 08:02

mange tak for svarene. Jeg køber nok en dyrere maling.

Mvh Niels

Fra : Kitty

Dato : 30-04-04 08:46

> mange tak for svarene. Jeg køber nok en dyrere maling.
>
> Mvh Niels

Jeg har nu rimeligt gode erfaringer med den billige maling fra Silvan
(fandtes i 2.5L bøtter i ca. syv forskellige farver). Vi malede for omkring
fem år siden en mørkerød væg over med Silvan maling i sart gul, og den
dækkede næsten i første forsøg og helt i andet.
Sidenhen er jeg dog gået helt over til Beckmanns produkter - de er både
rimelige i pris og kvaliteten er god (har du kort fra forbrugsforeningen
bliver det endnu billigere). Jeg har i hvert tilfælde ikke fundet andre
steder hvor man for 120kr får en liter maling til træ/metal (selvvalgt
farve/glans) som endda er lækker at arbejde med...

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 30-04-04 08:45

NI wrote:
> [...]
> nogle herinde som har erfaring med deres maling? Jeg kunne også gost tænke
> mig et par links til nogle netsteder, hvor man kan holde øje med de

Min erfaring (som amatør) er at det er at det ikke kan betale sig.
Jeg foretrækker Jotun eller Flügger.

Du skal male færre gange, malingen er stærkere, det sprøjter næsten ikke
og er i det hele taget rarere at arbejde med.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Robert Andersen

Dato : 30-04-04 12:40

Kender ikke den fra silvan, men har prøvet flere forskellige lavpris
malinger som alle skuffede fælt.

Oplevede flg. i Bauhaus sidste år:

Mig: har i en god dækkende maling, som ikke koster en bondegård:

Sælger i malerafdelingen: Hvis jeg skal være helt ærlig, så nej ! Hvis du
vil have en god maling der dækker godt, er god at arbejde med og holder
længe skal du gå i Flügger !

Mig: Har i ikke en tilsvarende ??

Sælger: nej ! Flüggers er bedre

Det skal lige siges at sælgeren tidligere havde solgt maling fra flere
forskellige producenter, det var derfor han anbefalede Flügger som -efter
hans mening- var noget af det bedste du kunne købe for penge.

/Robert