Ny Oxy-boks
Fra : Henrik

Dato : 24-03-04 17:52

Hej NG,

Vi står for at skulle anskaffe en ny Oxy-boks i klubben. Vi har fået et
tilbud fra Falck på kr. 11.000,- (ex. moms!), og det synes vi er en smule
pebret...!

Er der nogen her som kender alternative muligheder?

Mvh

Henrik
E-Scuba

Fra : Søren Arnvig

Dato : 25-03-04 07:46

"Henrik" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
smule
> pebret...!
>
> Er der nogen her som kender alternative muligheder?

http://www.laerdal.dk/document.asp?nodeID=1313669

Søren Arnvig

Fra : Allan Hansen

Dato : 25-03-04 14:06

Henrik <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40627d3c$0$248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> pebret...!
> Er der nogen her som kender alternative muligheder?

Der er som Søren skriver Laerdal og jeg mener også at have set at DAN og
forskellige internet butikker har haft nogle. Men ved anskaffelse af en
sådan kuffert er der jo nogle ting man skal overveje. F.eks flaskestørrelse
på iltflasken. I Falcks kasse er den vist nok på 2 l hvilket betyder at ved
12-15 l/min er der ca til 30 min forbrug for 1 person. Men hvad hvis der er
2 makkere er flasken så stor nok og ville det være bedre med en
demand-ventil eller et decideret 1. og 2. trin beregnet for ren ilt.
Tilsvarende bør man overveje hvilket type sug der skal være. Et mekanisk
enkelt og driftsikkert eller et vacum-sug.

Alternativt kunne man selv lave sin kasse: F. eks en stødsikker/vandtæt
kuffert måske 1500 Kr, en 5-7 l flaske til ren ilt med en ilt automat og en
reduktionsventil til maske koster måske 5000 Kr. En maske f.eks Ambu i gummi
ca. 1800 Kr. Et sug f.eks Laerdal ca 1000 Kr. Tungeholder, termotæppe o.a .
Priserne på medicinsk udstyr er uhyrlige og løber opad og man får nemt brugt
10.000 Kr. Måske kan man få noget i veritarinær udgaver

Allan Hansen

Fra : Stefan A. Hylleborg

Dato : 04-04-04 09:03

DAN europe har billige oxy-boxe, prøv evt på www.daneurope.org