Limning på trilaminat
Fra : Klaus Christensen

Dato : 22-03-04 08:52

Hej!

Jeg skal lime lommer på trilaminattørdragt. Inden jeg kaster mig ud i
projektet vil jeg gerne høre om gode og dårlige erfaringer.

En trinvis vejledning vil være helt i top.

KC

Fra : Ole Martin Pedersen

Dato : 22-03-04 09:03

> Jeg skal lime lommer på trilaminattørdragt. Inden jeg kaster mig ud i
> projektet vil jeg gerne høre om gode og dårlige erfaringer.

Lommene skal være på siden av beina. De skal være plassert slik at når du
står oppreist og har armene hengende ned, så skal fingertuppene berøre
bunnen av lomma.

Bruk to-komponent lim (f.eks. Viking draktlim), og mett stoffet med lim
først. Du behøver bare lim i kantene - så det ikke blir så veldig stivt.

Husk å vask stoffet godt med heptan først, deretter rubber du med sandpapir.
Lim mange lag på hver del, la tørre inntil fingertørt mellom hver gang. Du
skal ha så mye lim at det er helt glatt på drakten. 2-5 lag, alt ettersom.
Bruk tynne lag lim.

--
Ole Martin

Fra : Klaus Christensen

Dato : 22-03-04 14:25

Fra : lpp

Dato : 24-03-04 15:18

"Ole Martin Pedersen" <olepe@fjerndette.stud.ntnu.no.invalid> wrote in
message news:405e9f91$1@news.broadpark.no...

> [...]
> skal ha så mye lim at det er helt glatt på drakten. 2-5 lag, alt ettersom.

Fin beskrivelse!

To spørgsmål:

Hvor køber man Heptan?
Hvor fint skal sandpapiret være?

Bedste hilsner
Lars

Fra : Ole Martin Pedersen

Dato : 24-03-04 18:10

lpp wrote:

> To spørgsmål:
>
> Hvor køber man Heptan?

Apoteket

> Hvor fint skal sandpapiret være?

60-80

--
Ole Martin Pedersen

Fra : Tommy Larsen

Dato : 22-03-04 14:14

God vejledning, jeg ville dog lime HELE arealet således der ikke kan slippe
vand ind mellem lomme og dragt. Kan være træls at få det ud igen.

Bare min........

Tommy