Konfigurering af dobbeltsæt
Fra : Henrik

Dato : 21-03-04 17:46

Hej NG,

Jeg har her week-enden fået konfigureret mit dobbeltsæt (endelig). Jeg er
dog stødt på en enkelt detalje, som jeg ønsker belyst. Mine regulatorer er 2
stk Apeks ATX 100 1. og 2. trin. Hvis jeg skal have slangerne fra disse a la
DIR, kommer de til at sidde lidt sjovt, pegende skråt op mod venstre pga at
udgangen til regulatorslangen (½" ) sidder ens på de 2 1. trin.

Er løsningen at købe en ½" til 3/8" konverter, og så sætte regulatorslangen
i et andet LP udtag? Eller? Og har det nogen praktisk betydning?

Mvh

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 22-03-04 16:54

"Henrik" <mabehema@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
regulatorslangen
> i et andet LP udtag? Eller? Og har det nogen praktisk betydning?

Hej Henrik, ikke noget problem. Du vender de to 1 trin så de peger mod
hinanden (det giver plads til at få fat i ventil grebene) brug så de
nedadvente porte til dine slanger, 7' slangen fås også fra bla. Halcyon med
½ " gevind, så passer pengene.

Hilsen Henrik>

Fra : Henrik

Dato : 22-03-04 17:32

> [...]
> hinanden (det giver plads til at få fat i ventil grebene) brug så de
> nedadvente porte til dine slanger, 7' slangen fås også fra bla. Halcyon

Hej Henrik,

Hvis jeg vender 1. trinene mod hinanden, for at kunne komme til
ventilgrebene, så får jeg jo netop det problem at jeg på det ene 1. trin har
en ½" og en 3/8" port der vender nedad, og på det andet 1. trin får jeg to
3/8" porte som vender nedad. Skal jeg så bruge en konverter fra ½" til 3/8"
på det andet 1. trin, alternativt en anden slange? Og har det nogen praktisk
betydning? Sikkerhed?
Både min 7' slange og 75 cm er med ½" gevind.

Mvh

Henrik

Fra : Campione

Dato : 23-03-04 16:25

at bruge konverter, hvis du tror du skal være dir.

Ekstra risiko etc.

Jeg har fuldstændig samme regulatorer som dig og husker ikke at have noget
problem. Det ser fint nok ud. Jeg fik imidlertid to forskellige
slangestørrelser til mine to 2-trin, så måske er det der hesten ligger.

Held og lykke med konfig.

/Steen

Fra : Henrik

Dato : 23-03-04 18:03

"Campione" <morthorst@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> problem. Det ser fint nok ud. Jeg fik imidlertid to forskellige
> slangestørrelser til mine to 2-trin, så måske er det der hesten ligger.

Jeg har nu ingen planer om 100% DIR, selvom meget af det virker logisk.

Når du skriver slangestørrelser, så mener du gevind på slangerne??

Mvh

Henrik

Fra : Campione

Dato : 24-03-04 11:21

Jeg fik imidlertid to forskellige slangestørrelser til mine to 2-trin, så
måske er det der hesten ligger.

> Når du skriver slangestørrelser, så mener du gevind på slangerne??

Det må du selv om, men det var egentlig det jeg mente. At længden så også er
forskellig er jo lidt ligemeget for dit spørgsmål. Jeg husker det som et ½"
og et 3/8" gevind....

/S

Fra : Henrik

Dato : 24-03-04 12:44

> [...]
er
> forskellig er jo lidt ligemeget for dit spørgsmål. Jeg husker det som et

Ja, det er jo lige det jeg står og mangler - og egentligt det jeg spurgte om
initielt Jeg var bare usikker på om det havde nogen betydning om
hvorvidt 2. trinnet gik i et ½" eller 3/8" gevind...

Men det har det altså ikke - tak for info!

Mvh

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 23-03-04 16:58

> [...]
praktisk
> betydning? Sikkerhed?
> Både min 7' slange og 75 cm er med ½" gevind.

Hurtig og enkel løsning, skift din slange til sekundær luftkilde, det er
lettest og sikkerst brug ikke konverter.

Hilsen Henrik