Billige 12 & 15 L stålflasker
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 19-03-04 15:23

Gode tilbud er ikke kun forbeholdt Divemaster og instruktører.
Frem til den 3. april eller så lang til lager haves har vi tilbud på
12L & 15L Stålflasker.
12L inkl. enkelt ventil og fod: 1.445,-
15L inkl. enkelt ventil og fod: 1.495,-

Se http://www.alphadiving.dk/speciel_offer.htm

Alpha Diving

Fra : Henrik Manley

Dato : 19-03-04 15:48

Prøv lige at læse og forstå dette:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dykning

--
Henrik Manley
email: m@nley.dk http://bends.dk

Fra : sj

Dato : 19-03-04 22:48

Jeg syntes det er OK at der kommer lidt "gode" tilbud her i gruppen.

/Søren

Fra : Søren Arnvig

Dato : 19-03-04 23:19

"sj" <sj@sj.com> wrote in message
> Jeg syntes det er OK at der kommer lidt "gode" tilbud her i gruppen.

Så mangler vi bare at definere hvad et "godt" tilbud er .

Der findes nyhedsgrupper beregnet til erhvervsmæssigt
køb og salg f.eks.: dk.marked.kommerciel

Søren Arnvig

Fra : sj

Dato : 20-03-04 07:22

> Så mangler vi bare at definere hvad et "godt" tilbud er .
>
> Der findes nyhedsgrupper beregnet til erhvervsmæssigt
> køb og salg f.eks.: dk.marked.kommerciel
>
> Søren Arnvig

Problemet er bare at indlægende drukner i andre indlæg. Den her grupper er
dykkerrelateret, og så længe gruppen ikke bare flyder med "reklamer" så går
det vel nok.

Hilsen

Søren

Fra : Søren Arnvig

Dato : 21-03-04 18:02

"sj" <sj@sj.com> wrote in message

> [...]
grupper er
> dykkerrelateret, og så længe gruppen ikke bare flyder med "reklamer"

Nej !

Definer lige hvornår det flyder med reklamer ?

1, 2 , 10 ?

Søren Arnvig

Fra : Morten Holst

Dato : 19-03-04 23:23

Enig med Søren!!!

Morten Holst

Fra : Morten Holst

Dato : 19-03-04 23:30

Hvorfor har i så meget i mod salg af udstyr her?
Så længe det er noget der er dykkerrelateret synes jeg at det er i orden.

Morten Holst

Fra : Jens Olsen

Dato : 20-03-04 12:44

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message news:<405b746c$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hvorfor har i så meget i mod salg af udstyr her?
> Så længe det er noget der er dykkerrelateret synes jeg at det er i orden.

Det er kun fordi du ikke har tænkt over, hvordan situationen ville
være hvis kommerciel annoncering var akcepteret i nyhedsgruppen.
Hvis een annoncerede her, så ville alle være nødt til at gøre det,
ifølge den simple markedsføringslov om, at hvis ikke du råber mindst
lige så højt som konkurrenterne så ender du som taber.
30-40 danske dykkerbutikker der hver smed en 4-5 indlæg her hver uge.
Jo, det ville være muntert.
Så DERFOR!!!!!!!
Og nej, jeg maler ikke bare fanden på væggen.

Jens Olsen
Københavns Dykker Club, kbhdyk.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-03-04 13:43

Jens Olsen <jenspolsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> konkurrenterne så ender du som taber. 30-40 danske dykkerbutikker der hver

Der er ikke tale om en generel holdning imod. Som Søren Arnvig har fat
i, er spørgsmålet hvad der er et godt tilbud. Og jeg kan tilføje hvor
mange reklamer der i øvrigt er, eller hvor slemt det er.

Trådens oprindelige indlæg er et godt indlæg, og butikkerne må gerne for
min skyld, slås på dette niveau, eller gå under i pris.

Så hvad er en god pris. Jeg mener at hvis butikken tilbyder en ny flaske
til 20% under prisen på fx diveinn.com så har den fortjent at stå her.
Prisen på 15 liter flasken opfylder dette, og så har jeg ikke lagt
diveinn-porto oveni beregningen.

-- Med venlig hilsen

Flemming Rubini

Fra : Jens Olsen

Dato : 21-03-04 12:46

flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk (Flemming Rubini) wrote in message news:<1gay8h7.10linn1h6j4s2N%flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk>...
> Der er ikke tale om en generel holdning imod. Som Søren Arnvig har fat
> i, er spørgsmålet hvad der er et godt tilbud.

Nej, spørgsmålet er IKKE hvad der er et godt tilbud. Prøv selv at
regne ud hvorfor....som et lille hint kan jeg tilføje
spørgsmået...hvem skal bestemme hvad et godt tilbud er?

>Og jeg kan tilføje hvor
> mange reklamer der i øvrigt er, eller hvor slemt det er.

hmmmm, ja hvordan kan det dog være at her er så få reklamer???? Det
var en svær nød at knække. Jeg kan ikke komme på anden grund end det
skulle være fordi de er forbudt her!

For fremtiden vil jeg køre i nødsporet når der er kø på motorvejen.
For hvor mange er der i øvrigt der gør det. Ja faktisk er der så god
plads i nødsporet, at man måske burde gøre det lovligt at køre der,
når nu pladsen er så god.

> Trådens oprindelige indlæg er et godt indlæg,

nej

> og butikkerne må gerne for
> min skyld, slås på dette niveau, eller gå under i pris.

Ja bare de gør de i de medier der er beregnet til det. For min skyld
kan de godt prøve at få oprettet dk.fritid.dykning.reklamer.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-03-04 13:40

> hmmmm, ja hvordan kan det dog være at her er så få reklamer???? Det
> var en svær nød at knække. Jeg kan ikke komme på anden grund end det
> skulle være fordi de er forbudt her!

Næh, det er fordi det ikke er noget stort problem. Trafikken er minimal.
Der har altid været en forholdsvis moderat holdning overfor privatsalg,
men ikke overfor erhversmæssigt salg. Og det har man indrettet sig
efter.

Tror du det bliver en glidebane, såfremt man acceptere helt
uimodståelige erhvervsmæssige tilbud?

> [...]
> For hvor mange er der i øvrigt der gør det. Ja faktisk er der så god
> plads i nødsporet, at man måske burde gøre det lovligt at køre der,

Du tager tingene for bogstaveligt. Det er en standard nødværgeparagraf i
gruppens regelsæt i så fald det skulle blive et problem.

> Ja bare de gør de i de medier der er beregnet til det. For min skyld
> kan de godt prøve at få oprettet dk.fritid.dykning.reklamer.

Sådan fungere systemet ikke. Oprettelse af ny grupper begrundes i
trafikken er så stor at behovet giver sig selv.

Flemming Rubini

Fra : Henrik Manley

Dato : 21-03-04 15:00

> [...]
> Der har altid været en forholdsvis moderat holdning overfor privatsalg,
> men ikke overfor erhversmæssigt salg. Og det har man indrettet sig

Privat salg er OK ifølge reglerne, læs nu den fundats og glem ikke de "Overordnede
retningslinier". Se eventuelt andre grupper der tillader kommercielle reklamer, de dør.

> Tror du det bliver en glidebane, såfremt man acceptere helt
> uimodståelige erhvervsmæssige tilbud?

Ja, alle vil jo komme med "uimodståelige tilbud"

> Sådan fungere systemet ikke. Oprettelse af ny grupper begrundes i
> trafikken er så stor at behovet giver sig selv.

Nej man anmoder om at få oprettet gruppen og hvis der er behov for den bliver den
oprettet.

http://www.usenet.dk/otd/

--
Henrik Manley
email: m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-03-04 16:15

Henrik Manley <m@nley.dk> wrote:

> Nej man anmoder om at få oprettet gruppen og hvis der er behov for den
> bliver den oprettet.
>
> http://www.usenet.dk/otd/

det jeg mente er sagt med andre ord og citeret fra OTD:

"vis der kan påvises et reelt behov for en gruppe med det pågældende
emne"

reelt = trafik,

så giver det sig selv at den vil blive oprettet efter man har fulgt
ansøgningsproceduren i øvrigt.

Flemming Rubini

Fra : Henrik Manley

Dato : 21-03-04 16:26

> det jeg mente er sagt med andre ord og citeret fra OTD:
>
> "vis der kan påvises et reelt behov for en gruppe med det pågældende
> emne"
>
> reelt = trafik,

Reelt er ikke lig med trafik. Der skal bare være nogle der er interessert i
det, så kommer der en afstemning som viser om der er et reelt behov.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-03-04 18:06

> Reelt er ikke lig med trafik. Der skal bare være nogle der er interessert i
> det, så kommer der en afstemning som viser om der er et reelt behov.

Bogstaveligt har du helt ret, men for at den rent faktisk bliver til
nytte så kræves der trafik. Hm jeg skulle ikke have været doven i første
hug

Flemming Rubini

Fra : Søren Arnvig

Dato : 21-03-04 19:46

"Flemming Rubini" <flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk> wrote in message
> [...]
hvor
> mange reklamer der i øvrigt er, eller hvor slemt det er.

Hvor mange reklamer passende ?
Hvordan skal det fordeles på udbyderne ?

Som jeg var inde på i mit føste indlæg , så
er det hamrende irelevant om det er et godt tilbud,
fordi der ikke er 2 brugere som er enige om det.

Det eneste tilbud jeg vil acceptere er ting som bortgives
eller hvor overskudet går 100% til velgørende formål.

> [...]
flaske
> til 20% under prisen på fx diveinn.com så har den fortjent at stå

Hvad skal målestokken være ? Hvem skal styre det ?

Nej, nej, nej. Det kan ikke nytte noget.

Nul kommerciel reklame, udover signatur.

Hvis butikkerne gerne vil gøre reklame her, kan de købe
plads på folks signatur linier. De bedste indlægsskrivere
kan så tjene lidt håndører, indtil vi ikke længere gider
se dem skrive indlæg for pengenes skyld.

Søren Arnvig

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-03-04 20:13

Søren Arnvig <sarnvig@FJERNget2net.dk> wrote:

> Det eneste tilbud jeg vil acceptere er ting som bortgives
> eller hvor overskudet går 100% til velgørende formål.

Konstruktivt.

> [...]
> kan så tjene lidt håndører, indtil vi ikke længere gider
> se dem skrive indlæg for pengenes skyld.

Godt indlæg.

Flemming Rubini

Fra : Henrik Manley

Dato : 20-03-04 15:08

> Jeg syntes det er OK at der kommer lidt "gode" tilbud her i gruppen.

Hvis du gerne vil have "gode" tilbud her så skal du bare efterlyse hvad du står og
mangler og så kan de med de gode tilbud bare svare på dit indlæg. Så slipper vi for
tåbelige uopfordret indlæg fra diverse dykkerbikse.

Hvad med at nogle pædofile begynder at bruge vores gruppe bare fordi de ikke har andre
steder som de kan bruge.

Dem der gerne vil have reklamer (SPAM) fra dykkerbutikker kan jo bare få oprettet en
gruppe f. eks. dk.fritid.dykning.marked. Det er prøvet før og kunne ikke samle stemmer
nok. Hvis det igen ikke kan samle stemmer nok, synes jeg, at vi (flertallet) skal være
fri for de reklamer vi ikke ønsker.

--
Henrik Manley
email: m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Carina &Tonny

Dato : 20-03-04 17:58

> [...]
samle stemmer
> nok. Hvis det igen ikke kan samle stemmer nok, synes jeg, at vi

Så absolut enig med Henrik, lad os for alt i verden undgå kommerciel
reklame her i gruppen. Det er min klare overbevisning, at kom de
(forretningerne) først for alvor her i gruppen, så ville det slå gruppen
ihjel. Forstået på den måde, at vi, 1. ville blive trætte af alle deres
reklamer, (jeg vil) 2. med tiden opleve den ene efter den anden diskussion
om stridigheder forretningerne og os imellem.

Tonny Hansen

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 20-03-04 23:46

Det holder ikke med reklamer i denne gruppe - og med hensyn til gode tilbud,
så har de fleste butikker dette tilbud lige for tiden
jeg slog op på en tilfældig netside på Dansk butik og prisen var 100 kr.
lavere end den nævnte - INGEN REKLAMER

mvh
Morten Rasmussen

Fra : Jakob Hansen

Dato : 21-03-04 17:29

"Morten Rasmussen" <msr2dyk@image.dk> wrote in message
> INGEN REKLAMER

jeps - ingen kommercielle reklamer her, tak!

Jakob

Fra : Søren Lund

Dato : 21-03-04 19:58

Var lige inde og kigge på "tilbuddet". Det er 200 bars flasker, og så hvidt
jeg ved er de fleste nye flasker godkendt til 232 bar ligesom ventilerne. Så
mon ikke det er et restlager han skal af med, det forklarer måske prisen???

mvh