Import af varer
Fra : Anders

Dato : 29-04-04 13:53

Hej

Hvordan er reglerne ved import af elektronik fra EU (England)

Firmaet jeg vil købe ved er fra USA men varerne afsendes fra deres afdeling
England.

Betaling sker i US$

Skal jeg betale moms ??

Skal jeg betale told ??

Jeg er momsregistreret.

Mvh

Anders

Fra : Nico de Jong

Dato : 29-04-04 14:23

"Anders" <noway@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan er reglerne ved import af elektronik fra EU (England)

Tilføjelse:
Du skal angive EU-moms (der har lige været en tråd om det), men da det kan
trækkes fra igen med det samme, er resultatet = 0.

---

Fra : Knud Berggreen

Dato : 29-04-04 19:28

On Thu, 29 Apr 2004 15:22:50 +0200, "Nico de Jong"
<nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> wrote:

>"Anders" <noway@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Tilføjelse:
>Du skal angive EU-moms (der har lige været en tråd om det), men da det kan
>trækkes fra igen med det samme, er resultatet = 0.

Skal også lige nævnes, at såfremt det engelske firma ikke skal beregne
enegels moms skal de have oplyst dit CVR-nummer. (Angives som VAT
Number)

/Knud

Fra : Nico de Jong

Dato : 29-04-04 14:21

> [...]
>
> Hvordan er reglerne ved import af elektronik fra EU (England)
>
> Firmaet jeg vil købe ved er fra USA men varerne afsendes fra deres

Du skal hverken det ene eller det andet. Varerne er fortoldet osv ved
ankomst til EU, og er så i fri omsætning, bortset fra eventuelle
punktafgifter osv, men det er nok ikke tilfældet i dit tilfælde.

Nico

---